  • Data: 2002-07-05 09:36:24
    Temat: Wlasnosc odrebna, czy wspolwlasnosc?
    Od: "ahs" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie:

    kilka lat temu, juz bedac zonaty (wspolwlasnosc majatkowa), kupilem
    mieszkanie spoldzielcze wlasnosciowe.

    W umowie notarialnej jest zapis, ze odbylo sie to "ze srodkow wlasnych i do
    majatku odrebnego i jednoczesnie oswiadczam, ze w moim malzenstwie istnieje
    wspolnosc majatkowa" (moglem nieco cos przekrecic, ale nieznacznie).
    Operacja ta miala na celu utrzymanie sytuacji, w ktorej moja zona nie ma
    mieszkania i moze przyjac darowizne mieszkania od swojego ojca, ktory
    przejal mieszkanie (zupelnie inne, oczywiscie) w spadku bez ponoszenia
    kosztow zwiazanych z podatkami.

    Poniewaz sprawa spadkowa trwala, nie udalo nam sie zachowac kolejnosci
    objecia tych mieszkan, ale ostatnio sie skonczyla i problem pozostal.

    W zwiazku z tym mam pytania:

    1) czy rzeczywiscie moj tesc obecnie uniknie zaplacenia podatku od darowizny
    i czy rzeczywiscie to mieszkanie jest wylacznie moje? Chodzi mi o
    potwierdzenie mojego rozumowania.
    2) Czy mozliwe jest uzyskanie kredytu hipotecznego na to darowane
    mieszkanie? Musimy go uzyskac, zeby splacic ok. polowy jego wartosci mojemu
    tesciowi, ktory z kolei musi splacic swojego brata w ramach naleznej mu
    polowy spadku.

    generalnie nie ma dla zony i mnie znaczenia, ze nie bedziemy
    wspolwlascicielami tego mieszkania.

    Moze nie wyjasnilem sytuacji jasno, ale licze na Wasza pomoc.

    Pzdr

    AHS