  • 31. Data: 2009-06-08 20:05:56
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:h0joot$6sc$3@inews.gazeta.pl...

    > O kurza twarz! To już sił nadprzyrodzonych do tego używają?

    i po co te kpiny, no chyba ze uwazaesz ze to co wyprawia od lat komisja
    majatkowa jest ok, no to wtedy dla ciebie rzeczywiscie problemu nie ma

    pomijam juz fakt, ze kosciol tak naprawde w polsce nie mial zadnych ziem, a
    nawet jesli to bardzo niewielkie fragmenty, mowiac nie mial, mam na mysli
    nie kupil, wszystko zawsze dostal za darmo, wiec tak naprawde niczego nia
    stracil, tylko ziemia wrocila do poprzedniego wlasciciela i tyle

    > Bo chorym w mojej ocenie jest to, że groźbę ze strony innego koscioła
    > ocenia jakiś inny kościół. Tyle, że to jeszcze inaczej działa. Kościół tu
    > działą keirujac z tylnego fotela, a wrzask przewaznie podnoszą jakieś
    > bliżej niesprecyzowane kręgi wiernych, których zidentyfikować nie sposób.

    dlatego pisalem wczesniej, ze kradnie nie swoimi rekami

  • 32. Data: 2009-06-08 20:47:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0ijor$316$1@nemesis.news.neostrada.pl Piotr

> [...]
    > dziecko posiada jedno z rodziców wierzące, a drugie niewierzące?
    > Kto rozstrzyga spór, gdy rodzic niewierzący chce uchronić dziecko przed
    > indoktrynacją religijną, a drugie z rodziców obstaje przy swoim i zmusza
    > do praktyk religijnych. Art.48 i 53 Konstytucji czytałem, nic z nich nie
    > wynika, a niestety, sytuacja wygląda na niekorzyść rodzica niewierzącego i
    > wpływ religii, a raczej indoktrynacji, powoduje złe nastawienie dziecka do
    > rodzica niewierzącego.
    > Jakie stanowisko zajmują polskie sądy w tej sprawie ?
    Sytuację, o której piszesz znam doskonale na podstawie bardzo bliskiego,
    wręcz bezpośredniego, kilkuletniego oglądu. Wprawdzie nie wymieniasz o jaką
    religię i indoktrynację chodzi, ale z dotychczasowego przebiegu dyskusji
    wnioskuję, że moje podejrzenia były słuszne. ;)
    Otóż krótko mówiąc - formalnie nic nie zrobisz. Żadne prawo stanowione nie
    jest w stanie skutecznie spacyfikować pełzającego prawa zwyczajowego,
    szeptanego ostracyzmu, głęboko zakorzenionym gusłom, obsesjom czy zabobonom.
    A nasze prawo wcale ich pacyfikować nie chce, ono je (te konkretne, jedynie
    słuszne) wspiera.
    Nic też zasadniczo nie różni "wierzącego" od "niewierzącego", mechanizm ten
    sam, tylko punkt odniesienia różny.
    Tak więc zapiszą ci dziecko do kk, dokonają swoich rytuałów, potem będziesz
    miał wojnę o zapisanie na indoktrynację, pierwsze spożycie rytualnego
    wypieku itd.
    Przeciwstawiać się możesz doraźnie, ale najlepiej i długofalowo chyba tylko
    wychowując potomka od początku w sposób zmierzający ku szacunkowi dla
    ludzkiego umysłu, rozsądku, racjonalności myślenia. Wskazując mu jak
    postrzegać dorobek ludzkiej myśli i nauki.
    Zadanie trudne, bo nie dość że będziesz sam, to jeszcze z mniejszym
    doświadczeniem (tamci mają 2k lat "tradycji").
    Powiedzmy sobie jasno - masz przerąbane.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2009-06-08 21:22:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > mam na mysli nie kupil, wszystko zawsze dostal za darmo, wiec tak
    > naprawde niczego nia stracil, tylko ziemia wrocila do poprzedniego

    Czyli tego, który kościołowi dał wcześniej? Przekracza to moją zdolność
    percepcji. W moim mieście wiele obiektów kościół miał od kilkuset lat.
    Postulujesz poszukiwanie spadkobiercó tamtych darczyńców?!

    Na terenie Galicji Kościół utraił wiele dóbr w czasie tzw. kasaty
    józefińskiej. Tylko w moim mieście wówczas zabrano trzy klasztory i masę
    dóbr ziemskich. Na początku XX wieku odzykali jeden i jest tam znowu
    klasztor. Drugi w połowie jest Urzędem Skarbowym, a w drugiej kościołem
    ewangelickim. W trzecim jest zakład karny. Raczej kościół nie wysuwa - z
    tego co wiem - żądań w tamtym kierunku.

    Kościół raczej stara się dochodzić mienia zabranego im po II WS. U nas
    odzyskali kilka budynków wywalając Dom Dziecka, Szkołę Muzyczną oraz Muzeum
    (to znaczy muzeum ma się wyprowadzic za 30 lat). Moim zdaniem to wina tego,
    że jak już niedobrzy komuniści coś zabierali, to nie dbali o uregulowanie
    tego w sposób prawny. To, czy powinno się to należeć kościołowi, to już
    jest temat na grubszą dyskusję. W mojej ocenie niekoniecznie co do zasdy
    ogólnej.

    Do czasów II WS było coś takiego gminy wyznaniowe. To one prowadziły
    szpitale, cmentarze i zarządzały innymi instytucjami powszechnego użytku.
    Stąd ludzie się składali na to wszystko, a formalnie należało to do
    Kościoła Katolickiego. Po II WS rolę tę przejęły samorządy i moim zdaniem
    powiny mieć również prawo do przejęcia tych nieruchomości, które nie były
    przecież używane na cele związane z kultem religijnym, tylko na cele
    społeczne, a jedynie pozostawały w zarządzie Kościoła. Teoretycznie tak to
    zostało zrobione po wojnie, ale nikt tego nie zrobił ustawowo i z głową.
    Teraz zbieramy pokłosie tamtych błędów. Bo moim zdaniem idea była słuszna,
    tylko wykonanie do d...

  • 34. Data: 2009-06-08 21:25:52
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr" napisał:
    > Problem jest w czym innym. Matka dziecka, dopóki dziecka nie było na
    > świecie, robiła wrażenie, że kościół jej "zwisa i powiewa". Jak dziecko
    > się pojawiło, pojawiło się ciśnienie na chrzest.

    ja myślę że rozwiazanie twojego problemu jest prostrze niż sądowne:O)
    przecież kościół chrzci tylko dzieci których rodzice są katolikami i na
    dodatek praktykującymi (zdaje sie oboje muszą mieć odpowiednią liczbę
    sakramentów:O)
    tak więc jeśli jakimś przekupstwem matce uda sie zorganizować chrzest to
    wystarczy interwencja u włądz kościelnych, albo u papierza i po sprawie:O)

    a co do prania muzgu (bo tym właśnie jest religia), to trzeba było myśleć o
    skutkach wcześniej, teraz to jedynie pozostaje ci uświadamianie dziecka
    przed szatanami religijnymi:O)

  • 35. Data: 2009-06-08 21:48:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h0k02k$fh0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > przecież kościół chrzci tylko dzieci których rodzice są katolikami i na
    > dodatek praktykującymi (zdaje sie oboje muszą mieć odpowiednią liczbę

    Jesteś w błędzie. Rodzice dziecka mogą nie być nawet katolikami.

    > tak więc jeśli jakimś przekupstwem matce uda sie zorganizować chrzest to
    > wystarczy interwencja u włądz kościelnych, albo u papierza i po
    > sprawie:O)

    Zwłaszcza u Papieża, to bardzo dobra porada.

    > a co do prania muzgu (bo tym właśnie jest religia), to trzeba było
    > myśleć o skutkach wcześniej, teraz to jedynie pozostaje ci
    > uświadamianie dziecka przed szatanami religijnymi:O)

    Przy czym wiara w to, ze Boga nie ma, to też jest poniekąd wiara :-) To
    jest zamknięte koło i odradzam robienie czegokolwiek. Dziecko dorośnie, to
    samo wybierze.

  • 36. Data: 2009-06-09 01:05:02
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:47:07 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:h0ijor$316$1@nemesis.news.neostrada.pl Piotr

    Rodzic niewierzący w nieistnienie Boga powinien mieć wszelakie prawo
    ochrony dziecka przed wpływem ateistyczego zabobonu.

    a drugie z rodziców obstaje przy swoim i

    Religia ateistyczna pełna jest zabobonów. Np procesja ku czci rozumu z
    dziwką w roli głównej była popularna.

    Art.48 i 53 Konstytucji czytałem, nic z

    Instynkt samozachowawczy.

> [...]
    > kk, dokonają swoich rytuałów, potem będziesz miał wojnę o zapisanie na
    > indoktrynację, pierwsze spożycie rytualnego wypieku itd.

    Możesz wszak uciec do Korei Płn gdzie pod opieką Kima będziesz w spokoju
    żarł trawę.

> [...]
    > że będziesz sam, to jeszcze z mniejszym doświadczeniem (tamci mają 2k
    > lat "tradycji"). Powiedzmy sobie jasno - masz przerąbane.

    Dorobek myśli ludzkiej a ateizm to pojęcia rozbieżne.

  • 37. Data: 2009-06-09 01:07:03
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 23:48:39 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    /..../

    > Przy czym wiara w to, ze Boga nie ma, to też jest poniekąd wiara :-) To
    > jest zamknięte koło i odradzam robienie czegokolwiek. Dziecko dorośnie,
    > to samo wybierze.

    To jest pułapka w której tkwisz. Nie rozumiem czemu ten ateistyczny
    zabobon w ogóle domaga się czegokolwiek.

  • 38. Data: 2009-06-09 05:22:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    niczego nie postuluje, twierdze jedynie ze kosciolowi nic sie nie nalezy,
    powinien przyjac z pokorato co dostaje, a nie rzadac tego co mu sie nie
    nalezy, jest tu gosciem

    > Na terenie Galicji Kościół utraił wiele dóbr w czasie tzw. kasaty
    > józefińskiej.

    a skad te dobra mial, kupil je sobie moze?

    > To, czy powinno się to należeć kościołowi, to już jest temat na grubszą
    > dyskusję. W mojej ocenie niekoniecznie co do zasdy ogólnej.

    i o to mi wlasnie chodzi, pozatym nie tylko kosciol stracil ziemie, a jakos
    kosciol odzyskuje duzo wiecej niz stracil i czesto cos co mu sie nie nalezy,
    a szary kowalski procesuje sie nascie albo dziesiat lat, majac papiery w
    reku, bez perspektywy rychlego zakonczenia, o jego pozytywnym apselcie nie
    wspominajac

  • 39. Data: 2009-06-09 05:26:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Przy czym wiara w to, ze Boga nie ma, to też jest poniekąd wiara :-)

    ciekawy poglad
    rozumiem ze wierzysz ze nie ma wszystkiego o czym nawet nie wiesz?

  • 40. Data: 2009-06-09 05:29:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    a cos konkretnego masz do powiedzeenia czy tylko bedziesz tak pitolil po
    proznicy?