  • 11. Data: 2005-01-17 09:53:26
    Temat: Re: Wgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r)
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:csefn3$fh0$1@news.onet.pl...

    > Dowód na co? Bo chyba nie na to że zgłosiłaś szkodę.
    >
    > --
    > :) Johnson

    Witam, własnie na to ze zgłosiłem szkodę (pokaż mi osobę, która by nie
    chciała 150 tys zł odebrać). I jezeli jesteś w stanie mi wyjasnić sensownie
    do zaistniałej sytuacji Art 38, art 95 par 2 , art 96 kc.- do art 243 kpc.
    Jak to jest mozliwe w polskim wymiarze sprawiedliwosci, że Sędzia rzuca
    aktami o stół i mówi co tu wyjasniać skoro wszystko jest jasne, że PZU ma
    płacić, ale moze sie odwołać. Po około 2 miesiącach diametralna zmiana ten
    sam Sedzia stwierdza ze nie wystarczająco odowodniłem ze chciałem odebrać
    pieniadze ( czyli ze zgłosiłem). Ciekawe co? Jest wyjaśnienie na to, bo
    prokurator zabezpieczył skradzione auto (wierzytelność). PZU wypłaciło wg
    art 41 par 2 kpk a ja tym samym nie zgłosiłem. A dziś po 12 latach czeski
    film. To jest pytanie dla Ciebie, bo zauwazyłem ze krótko i na temat piszesz
    a ja nie jestem inteligentny zeby to wszystko zrozumieć. Prosze o krótka i
    sensowna odpowiedz co dalej mam zrobić i miłego dnia zyczę.

  • 12. Data: 2005-01-17 12:02:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    A może zamiast próbować na tej podstawie dowieść, ze ich powiadomiłaś,
    uderzyć z flanki. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z
    jego treścią. (art. 61 kc) A przecież PZU dowiedziało się o fakcie. nie
    ważne, czy za pośrednictwem gazety, czy ostatecznie przyjmując, że poprzez
    zapoznanie się z aktami sprawy. W każdym razie co najmniej 8.02.1993 r.
    wiedzieli już o sprawie.

    Nie widzę powodu, by tej informacji oczekiwali osobiście od Ciebie. Co
    prawda z reguły poszkodowany powiadamia PZU pisemnie o szkodzie, ale z
    punktu widzenia prawa powiadomienie ich za pośrednictwem środków masowego
    przekazu jest skuteczna, o ile - jak sami twierdzą - odniosło skutek.

    Za to koncepcję PZU o uzyskaniu przez nich informacji o kradzieży z prasy
    można obalić poprzez ustalenie, czy informacja taka była prasie
    przekazywana. Krąg osób znających sprawę jest stosunkowo wąski i możliwy do
    ustalenia na podstawie akt. To kilku policjantów, ich przełożeni oraz
    prokurator. Skoro PZU twierdzi, że z prasy się dowiedziało, to wystarczy
    tych policjantów przesłuchać, czy takiej informacji udzielali. Informacje
    zawierające dane pozwalające na zidentyfikowanie osób udziela się
    sporadycznie, więc jeśli w tym wypadku miało to miejsce, to nawet po 10-ciu
    latach będą pamiętać. Pomijając fakt, że powinna być wzmianka o tym w
    aktach.

    No bo przecież z sygnalnej informacji, że październiku 1992 roku skradziono
    samochód PZU nie mogło w żaden sposób wywróżyć, ze chodzi akurat o ten
    konkretny samochód.

    Z tym, że nie jestem pewien, czy w opisanej sprawie chodzi o samo
    powiadomienie, czy też raczej o złożenie wniosku o wypłatę odszkodowania. No
    bo wniosku samym anonsem w prasie zastąpić nie sposób raczej. O ile z polisy
    nie wynikał jakiś zawity termin złożenia zawiadomienia, to można moim
    zdaniem spokojnie przyjąć, że co najmniej w luty 1993 roku takie
    zawiadomienie posiadali. Czy sąd przyzna moim argumentom rację, że mogli się
    tylko od Ciebie dowiedzieć, to już tego nie jestem pewien.

  • 13. Data: 2005-01-17 15:55:06
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Na wstępie bardzo bym chciał podziekować. Jest to w sumie taki problem, że
    Prokurator zabezpieczył skradzione auto na podst, art dkpk 248, 249, 259 kpk
    . Komornik go powiadomił (telefonicznie) telefonicznie, że egzekucja nie
    jest skuteczna gdyż auto zostało skradzione. Od początku wiedział , że jest
    auto skradzione ale zabezpieczył. Po 10 latach prawomocnym wyrokiem
    otzrymałem zwrot zabezpieczenia miedzy innymi skradzione a zabezpieczone
    auto. Dlatego wiadomo o co chodzi, ze PZU wypłaciło a ja nie zgłosiłem.
    Dlatego stąd ta dziwna sytuacja ze PZU wypłaciło ja nie zgłosiłem, komornik
    nie zabezpieczył a Prokurator nie wie co zabezpieczył . Był wsciekły gdy
    upadło zabezpieczenie, swinia chciał wymusić na mnie poprzez 8-miesieczny
    areszt do 2 lat co mi sygnalizowali w przedłurzeniu aresztu zebym sie
    przyznał i bym mógł opuscić areszt.(koniec sprawy). W tej chwili mam
    prawomocne postanowienie Sądu o zwrocie depozytów miedzy innymi
    zabezpieczonego skradzionego auta (auto-casco).Tak że mam pytanie, jestem na
    90% pewny ze PZU wypłaciło tylko nie mojej osobie. Cooooo Ddddalej Zrobić
    gdy..Dwóch Złodziei sie broni.

  • 14. Data: 2005-01-17 16:08:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    na
    > 90% pewny ze PZU wypłaciło tylko nie mojej osobie. Cooooo Ddddalej

    Ja bym prosił o normalne opisanie stanu faktycznego. Bo z tego posta to
    wychodzi na przykład, że komornik powiadomił telefonicznie prokuratora, ze
    prowadzona przez niego (prokuratora) egzekucja jest nieskuteczna. A coś mi
    się wydaje, że chyba było odwrotnie.

    Nie wiem w końcu kto był i za co wściekły. Nie wyobrażam sobie
    ośmiomiesięcznego aresztu ciągnącego się do dwóch lat.

    Po za tym, to już teraz nie wiem w czym problem? Jeśli masz samochód, to co
    Cię obchodzi komu i kiedy za to wypłaciło odszkodowanie PZU? Czyj ten
    samochód był w chwili kradzieży? Twój? Ty jeździłeś skradzionym?

    jeśli chcesz otrzymać sensowną odpowiedź, to opisz po kolei o co chodzi.

  • 15. Data: 2005-01-18 13:26:34
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie i dziekuje za pomoc.

    Dnia 15.08.1992r zostało mi skradzione auto dodatkowo ubezpieczone na 150
    tyś w PZU (auto-casco). , Po pół godziny zgłosiłem kradzież auta na policji
    nie informując o auto-casco w PZU. 17.08.1992 (poniedziałek) zgłosiłem w PZU
    ( wszystkie dokumenty posiadał I zespół Adwokacki do 1999r bo został
    rozwiazany - które przekazałem w styczniu do w/w zespołowi, gdyż byłem sam
    bezsilny wobec PZU). W tej chwili zespół nie istnieje i dokumenty tez nie. W
    miedzyczasie prokurator dobrze wiedząc o wszystkim dnia 04.09.1992r
    zabezpieczył skradzione auto. Mógł zabezpieczyć tylko wierzytelność.
    Po 10 latach nie informując mnie, zabezpieczenie okazało sie nie skuteczne,
    gdyż komornik stwierdził telefonicznie, ze auto jest skradzione.(auto było
    od początku skradzione).Dnia 08.02.1993r PZU wystąpiło z wnioskiem o wgląd w
    akta kradzieży auta jako strona (poszkodowany). Prawidłowo powinno wypłacić
    szkodę, której ja nie otrzymałem. Dnia 09.07.2003r Sąd nakazał wydać
    zabezpieczenie, miedzy innymi auto(skradzione a zabezpieczone).
    Zabezpieczenie nastąpiło na skradzionym aucie (nie wiem czy to tak można),
    auto było moje, śledztwo w sprawie kradzieży było umorzone z powodu nie
    wykrycia sprawcy dnia 23.10.1992r. PZU wystąpiło 08.02.1993r jako
    poszkodowany wg d kpk o wgląd w akta kradzieży cytuje: " Powszechny Zakład
    Ubezpieczeń SA Oddział Okręgowy w Bydgoszczy, ul. Kościuszki 27 zwraca sie z
    uprzejmą prośbą o wyrażenie zgody na dokonanie przez Pana (Kowalskiego),
    legitymującego sie Dowodem osobistym nr .......... wgladu do akt
    prokuratorskich nr.........."
    Ustawa regulowała takowy wgląd dla PZU jako poszkodowanego, że najpierw
    musiał wypłacić zeby być stroną. Mojej osobie nic nie wypłacił do dnia
    dzisiejszego (odsetki cały czas rosną, gdyż sa skapitalizowane). Na dzień
    dzisiejszy jest ok. 771 tyś zł.
    Z moich domysłów PZU wypłaciło, Prokurator rąbnął. Dlatego Sędzia rzuca
    aktami i mówi co tu wyjaśniac gdyż wszystko jest wiadomo a po półtora
    miesiaca zmienia zdanie i twiedzi w wyroku, ze za mało udowodniłem ze
    zgłosiłem.
    W tej chwili sprawa, o ile otrzymamam uzasadnienie wyroku przejdzie do Sądu
    Apelacyjnego w Gdansku.
    Jak może być uzasadnione podejrzenie wyłudzenia odszkodowania nie zgłaszając
    szkody, zabezpieczyć auto które jest skradzione, wydać jako Sąd z depozytu
    coś czego nie ma (skradzione auto), być poszkodowanym wg art 41 par 2 d kpk
    jako poszkodowany nie wypłacając ani grosza.

    Pozdrawiam.