eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r) › Re: Wgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r)
    From: "Alicja" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r)
    Date: Tue, 18 Jan 2005 14:26:34 +0100

    Witam serdecznie i dziekuje za pomoc.

    Dnia 15.08.1992r zostało mi skradzione auto dodatkowo ubezpieczone na 150
    tyś w PZU (auto-casco). , Po pół godziny zgłosiłem kradzież auta na policji
    nie informując o auto-casco w PZU. 17.08.1992 (poniedziałek) zgłosiłem w PZU
    ( wszystkie dokumenty posiadał I zespół Adwokacki do 1999r bo został
    rozwiazany - które przekazałem w styczniu do w/w zespołowi, gdyż byłem sam
    bezsilny wobec PZU). W tej chwili zespół nie istnieje i dokumenty tez nie. W
    miedzyczasie prokurator dobrze wiedząc o wszystkim dnia 04.09.1992r
    zabezpieczył skradzione auto. Mógł zabezpieczyć tylko wierzytelność.
    Po 10 latach nie informując mnie, zabezpieczenie okazało sie nie skuteczne,
    gdyż komornik stwierdził telefonicznie, ze auto jest skradzione.(auto było
    od początku skradzione).Dnia 08.02.1993r PZU wystąpiło z wnioskiem o wgląd w
    akta kradzieży auta jako strona (poszkodowany). Prawidłowo powinno wypłacić
    szkodę, której ja nie otrzymałem. Dnia 09.07.2003r Sąd nakazał wydać
    zabezpieczenie, miedzy innymi auto(skradzione a zabezpieczone).
    Zabezpieczenie nastąpiło na skradzionym aucie (nie wiem czy to tak można),
    auto było moje, śledztwo w sprawie kradzieży było umorzone z powodu nie
    wykrycia sprawcy dnia 23.10.1992r. PZU wystąpiło 08.02.1993r jako
    poszkodowany wg d kpk o wgląd w akta kradzieży cytuje: " Powszechny Zakład
    Ubezpieczeń SA Oddział Okręgowy w Bydgoszczy, ul. Kościuszki 27 zwraca sie z
    uprzejmą prośbą o wyrażenie zgody na dokonanie przez Pana (Kowalskiego),
    legitymującego sie Dowodem osobistym nr .......... wgladu do akt
    prokuratorskich nr.........."
    Ustawa regulowała takowy wgląd dla PZU jako poszkodowanego, że najpierw
    musiał wypłacić zeby być stroną. Mojej osobie nic nie wypłacił do dnia
    dzisiejszego (odsetki cały czas rosną, gdyż sa skapitalizowane). Na dzień
    dzisiejszy jest ok. 771 tyś zł.
    Z moich domysłów PZU wypłaciło, Prokurator rąbnął. Dlatego Sędzia rzuca
    aktami i mówi co tu wyjaśniac gdyż wszystko jest wiadomo a po półtora
    miesiaca zmienia zdanie i twiedzi w wyroku, ze za mało udowodniłem ze
    zgłosiłem.
    W tej chwili sprawa, o ile otrzymamam uzasadnienie wyroku przejdzie do Sądu
    Apelacyjnego w Gdansku.
    Jak może być uzasadnione podejrzenie wyłudzenia odszkodowania nie zgłaszając
    szkody, zabezpieczyć auto które jest skradzione, wydać jako Sąd z depozytu
    coś czego nie ma (skradzione auto), być poszkodowanym wg art 41 par 2 d kpk
    jako poszkodowany nie wypłacając ani grosza.

    Pozdrawiam.