  • 1. Data: 2004-11-17 09:05:44
    Temat: Wezwanie do zapłaty (zwrotu) - termin.
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zamierzam wezwać sprzedawcę do zwrotu zapłaconej kwoty (oczywiście pismem).
    Jaki mam podać termin zwrotu? 4, 7 dni? I na jakiej podstawie taki termin się
    ustala?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2004-11-17 18:07:14
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty (zwrotu) - termin.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Napisz niezwłocznie. Będzie oznaczało bez zbędnej zwłoki. Naznaczanie
    jakichkolwiek terminów nie ma większego sensu.

  • 3. Data: 2004-11-18 08:05:47
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Napisz niezwłocznie. Będzie oznaczało bez zbędnej zwłoki. Naznaczanie
    > jakichkolwiek terminów nie ma większego  sensu.

    No tak, ale niezwłocznie czas niezdefiniowany dniami...
    No, ale skoro to jedyne wyjście... :-)

    Pozdrawiam i dzięki
    Konrad

  • 4. Data: 2004-11-18 09:06:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <5...@n...onet.pl>, Konrad wrote:

    > No tak, ale niezwłocznie czas niezdefiniowany dniami...
    > No, ale skoro to jedyne wyjście... :-)

    Nie jedyne. Możesz dać im tyle czasu ile uważasz za stosowne i ile
    zdroworozsądkowo mogą potrzebować aby to wszystko przemysleć :) Ja tam
    uważam, że niezwłocznie jest takim sobie sformułowaniem bo jest pozbawione
    elementu presji czasu, jest niekonkretne i może powodować niedomówienia
    juz na dzień dobry. Daj im np. 14 dni i jeśli do tego czasu nie wykonaja
    ruchu to wprowadzaj w życie to czym im zagroziłeś. A tak będziesz kwitnął
    i się zastanawiał kiedy cos zacząć robić bo w zasadzie nie wiesz ile to
    całe niezwłocznie w tym przypadku wynosi.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-18 20:31:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:1mohnc.vd8.ln@ziutka.router...

> [...]
    > i się zastanawiał kiedy cos zacząć robić bo w zasadzie nie wiesz ile to
    > całe niezwłocznie w tym przypadku wynosi.

    Może i racja, ale to z kolei bym termin określił dniem kalendarzowym, by nie
    zastanawiać się kiedy to doręczono. Skoro zobowiązanie na przykład dawno
    wymagane, to przecież nie będą mogli wnosić pretensji, ze mieli za mało
    czasu.