  • 1. Data: 2004-11-17 01:05:58
    Temat: Podatek od szybko sprzedanej działki budowlanej...
    Od: "networker" <n...@p...fm>

    Czy jeżeli kupię niedrogo działkę budowlaną i w krótkim czasie uda mi się ją
    sprzedać to zapłacę jakiś podatek? Jeśli tak to w jakiej wysokości? Pozatym
    przez jaki czas powinienem np niesprzedawać działki aby go niepłacić?

    Networker

  • 2. Data: 2004-11-17 16:21:46
    Od: "Figaro" <f...@o...pl>

    Użytkownik "networker" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    Pozatym
    > przez jaki czas powinienem np niesprzedawać działki aby go niepłacić?

    Zapłacisz 20% podatku dochodowego od różnicy ceny zakupu i sprzedaży
    (zakładam że sprzedaż drożej).
    Aby uniknąć tego podatku musiałbyś trzymać tę działkę przez 5 lat, nie
    licząc roku w którym ją kupiłeś, czyli np. kupujesz ją 17.11.2004 r., to nie
    mógłbyś sprzedać przed 31.12.2009 r.