  • 1. Data: 2004-05-21 19:55:23
    Temat: WARTA - problem z wycena szkody w ramach OC
    Od: "Marek" <m...@a...pl>

    Witam,

    Mam problem z wycena szkody przez Warte.
    Na parkingu sasiadka zniszczyla zderzak w moim samochodzie.
    Byla ubezpieczona w Warcie.
    Warta wycenila szkode na 740zl jednoczesnie twierdzac ze zderzak jest do wymiany
    (cena nwego
    1100zl).
    Warsztat mnie wysmial i powiedzial ze naprawa tej szkody bedzie kosztowac 1700zl.
    Warta w swojej wycenie obnizyla wyplate za zderzak o 42% (ubytek wartosci).
    Dwa pytania:
    1. Czy w ramach naprawy OC Warta ma prawo obnizac wartosc czesci?
    2. Jak wyglada sprawa VAT-u w odszkodowaniu? W wyplacie odszkodowania nie dodaja
    VAT-u.

    Dziekuje za pomoc.

    Marek

  • 2. Data: 2004-05-21 20:25:59
    Temat: Re: WARTA - problem z wycena szkody w ramach OC
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Marek w <5...@n...onet.pl> zeznal:
> [...]
    > Dwa pytania:
    > 1. Czy w ramach naprawy OC Warta ma prawo obnizac wartosc czesci?

    nie

    > 2. Jak wyglada sprawa VAT-u w odszkodowaniu? W wyplacie odszkodowania nie dodaja
    VAT-u.

    musi ci oddac - na pl.misc.samochody pogoglaj

    --
    Rozmawia dwóch adminów:
    - Wiesz, wczoraj mój kumpel uszkodził w ciągu 5 min serwer.

  • 3. Data: 2004-05-21 20:35:01
    Od: "Marek" <m...@a...pl>

    > Marek w <5...@n...onet.pl> zeznal:

    > nie

    Czy jest na to jakis paragraf bo Warta jest innego zdania?

    > musi ci oddac - na pl.misc.samochody pogoglaj

    Przedstawiciel Warty powiedzial ze jak przedstawie rachunki to mi VAT zaplaca.
    Ale jak to sie ma z wyplata gotowki z kasy?
    Jak wyplaca odszkodowanie w gotowce to uwazaja ze sprawa juz jest zakonczona.
    Za ta gotowke dopiero pozniej bede kupowal czesci i naprawial i placil VAT.

    >na pl.misc.samochody pogoglaj

    pogooglam, obiecuje.

    Pozdrowienia,

    Marek

  • 4. Data: 2004-05-21 20:39:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dwa pytania:

    I dwa odmienne zdania (moje odmienne od Marcina)

    > 1. Czy w ramach naprawy OC Warta ma prawo obnizac wartosc czesci?

    Ma prawo. W końcu to ma Ci wyrównać straty. A ty straciłeś stary zderzak.
    Dla czego mają płacić za nowy?

    > 2. Jak wyglada sprawa VAT-u w odszkodowaniu? W wyplacie odszkodowania
    nie dodaja VAT-u.

    VAT wypłacają, jak nie bierzesz wg szacunków, tylko przynosisz fakturę.
    Skoro jest taka rozbieżność pomiędzy wyceną, a kosztami, to ja bym im
    kazał wskazać warsztat, który ich zdaniem dokona wymiany za tę wyliczoną
    przez nich kwotę i tam pojechał.

  • 5. Data: 2004-05-21 20:50:17
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Marek w <5...@n...onet.pl> zeznal:

    > Czy jest na to jakis paragraf bo Warta jest innego zdania?

    jest paragraf - ubezpieczenia oc reguluje ustawa i warta moze
    swoje procedury wsadzic gdzies. Masz prawo do naprawy w ASO
    gdyz w OC ubezpieczyciel musi doprowadzic auto do stanu nie gorszego
    niz przed wypadkiem. http://www.lustro.webpark.pl/ polecam przeczytac
    artykul z Motoru o ubezpieczeniach

    --
    Kolega zwraca się do kolegi informatyka z prośba:
    - Pożycz mi 1000 zł.

  • 6. Data: 2004-05-21 22:13:18
    Od: "Marek" <m...@a...pl>

> [...]
    > swoje procedury wsadzic gdzies. Masz prawo do naprawy w ASO
    > gdyz w OC ubezpieczyciel musi doprowadzic auto do stanu nie gorszego

    Diekuje za link.
    Bardzo ciekawy artykul.
    Ale niestety wynika z niego ze bez sadu sie nie obejdzie.

    Pozdrowienia,

    Marek

  • 7. Data: 2004-05-21 22:19:41
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Marek w <5...@n...onet.pl> zeznal:
    > Diekuje za link.
    > Bardzo ciekawy artykul.
    > Ale niestety wynika z niego ze bez sadu sie nie obejdzie.

    z tego co czytam na pl.misc.samochody czest wystarczy sama informacja
    o skierowaniu pozwu a takze podobo informacja dla rzeczoznawcy ze chcesz
    robic bezgotowkow.

    --
    Dobry programista wiesza się razem ze swoim programem

  • 8. Data: 2004-05-21 23:06:00
    Od: "Marek" <m...@a...pl>

    > Marek w <5...@n...onet.pl> zeznal:
    >
    > z tego co czytam na pl.misc.samochody czest wystarczy sama informacja
    > o skierowaniu pozwu a takze podobo informacja dla rzeczoznawcy ze chcesz
    > robic bezgotowkow.

    Kiedy powiedzialem przedstawicielowi Warty ze za oferowane odszkodowanie nie moge
    naprawic
    szkody powiedziano mi ze ich warsztat to zrobi urzywajac czesci nieorginalnych.
    Co do bezgotowkowej naprawy to od samego poczatku chcialem tak zrobic tylko moj
    warsztat
    powiedzial ze za pieniadze ktore Warta oferuje tego sie nieda zrobic.

    Pozdrowienia,

    Marek

  • 9. Data: 2004-05-22 08:16:55
    Od: "Marek" <m...@a...pl>

    > I dwa odmienne zdania (moje odmienne od Marcina)

    > Ma prawo. W końcu to ma Ci wyrównać straty. A ty straciłeś stary zderzak.
    > Dla czego mają płacić za nowy?

    Bardzo dobrze niech wymienia na niekoniecznie nowy ale dobry i do tego modelu
    samochodu.
    W wycenie szkody napisali ze zderzak do wymiany ale nie zaliczyli kosztu malowania
    zderzaka.
    Jesli kupia nowy to trzeba go pomalowac (opinia serwisu Hondy).
    Jesli zainstaluja uzywany to tez go trzeba pomalowac.
    A na koniec watpie czy beda mogli znalezc uzywany do tego modelu Hondy poniewaz
    pochodzi ona z
    Kanady i ma inne zderzaki niz model europejski dostepny w Polsce. (w kosztorysie
    umiescili zderzak do
    europejskiej Hondy-mogo tak robic?)

> [...]
    > Skoro jest taka rozbieżność pomiędzy wyceną, a kosztami, to ja bym im
    > kazał wskazać warsztat, który ich zdaniem dokona wymiany za tę wyliczoną

    Wlasnie ta chcialem zrobic w nastepnym kroku.
    Mam tylko obawe o bezpieczenstwo samochodu w warsztacie mi nieznanym.
    Znajomemu ukradziono samochod w tydzien po naprawie przy pomocy kluczy dorobionych w
    warsztacie.

    Pozdrowienia,

    Marek

  • 10. Data: 2004-05-22 10:29:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > ona z Kanady i ma inne zderzaki niz model europejski dostepny w
    > Polsce. (w kosztorysie umiescili zderzak do europejskiej Hondy-mogo

    Nie moga cię zmusić do biegania po szrotach i szukania używanego
    zderzaka.
    Najprostsze rozwiązanie to zrób bezgotówkowo. Ma to tę wadę, że
    warsztat może cię nieźle zakręcić i kombinować na częściach.
    Jeśli "na rachunki", to po przedstawieniu wyceny przez warsztat (wydruk
    z eurotaxu) zanieś 2 kopie do warty i zarządaj akceptacji. Z ichnią
    pieczątką na tym wydruku, będziesz mógł spac spokojniej. wadą takiego
    rozwiązania jest to że trzeba na jakiś czas zainwostować.
    Jeśli natomiast chcesz kase do ręki, to TU odstawiają tu wolną
    amerykankę. W PZU przy naprawie gotówkowej z automatu kwotę obniżają o
    30%. "Bo tak!"

    Zazwyczaj i tak się opłaca przy naprawie zamiennikami. Bo np. cena
    nowego przedniego zderzaka nie lakierowanego to 1600 pln oryginał,
    zamiennik - około 130 pln... Czyli ponad 10 razy taniej.

    Co do kosztów kanada/europa, to nie maja innego wyjscia. Po prostu w
    programie nie ma modeli kanadyjskich. Biorą europejskie... I teraz
    zależy od modelu samochodu. Zgaduję, że jest to civic 5 generacja-
    sporo kanadyjskich takich w Polsce jest - , czyli rocznik 92-95 (sądząc
    po % o który zjechali) i w tej sytuacji sie nie przejmuj ;-) Bo
    większość części do kanadyjczyków jest TAŃSZA niż do europejczyka.
    Tyle, że nie znajdziesz zamiennika. Zamiennik dać można europejski, o
    ile wiem, tylny się nie praktycznie nie różni, przedni ma inne
    kształty. Cena nowego, który podałeś wskazuje, że chodzi o tylny.

    Przerabiałem ten temat na swojej HC '95, jakieś pół roku temu.

    Jakie miasto? może poradzę gdzie robić...

    --
    Pozdro
    Massai