    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WARTA - problem z wycena szkody w ramach OC
    Date: Sat, 22 May 2004 10:29:31 +0000 (UTC)

    Marek wrote:

    > Bardzo dobrze niech wymienia na niekoniecznie nowy ale dobry i do
    > tego modelu samochodu. W wycenie szkody napisali ze zderzak do
    > wymiany ale nie zaliczyli kosztu malowania zderzaka. Jesli kupia
    > nowy to trzeba go pomalowac (opinia serwisu Hondy). Jesli
    > zainstaluja uzywany to tez go trzeba pomalowac. A na koniec watpie
    > czy beda mogli znalezc uzywany do tego modelu Hondy poniewaz pochodzi
    > ona z Kanady i ma inne zderzaki niz model europejski dostepny w
    > Polsce. (w kosztorysie umiescili zderzak do europejskiej Hondy-mogo
    > tak robic?)

    Nie moga cię zmusić do biegania po szrotach i szukania używanego
    zderzaka.
    Najprostsze rozwiązanie to zrób bezgotówkowo. Ma to tę wadę, że
    warsztat może cię nieźle zakręcić i kombinować na częściach.
    Jeśli "na rachunki", to po przedstawieniu wyceny przez warsztat (wydruk
    z eurotaxu) zanieś 2 kopie do warty i zarządaj akceptacji. Z ichnią
    pieczątką na tym wydruku, będziesz mógł spac spokojniej. wadą takiego
    rozwiązania jest to że trzeba na jakiś czas zainwostować.
    Jeśli natomiast chcesz kase do ręki, to TU odstawiają tu wolną
    amerykankę. W PZU przy naprawie gotówkowej z automatu kwotę obniżają o
    30%. "Bo tak!"

    Zazwyczaj i tak się opłaca przy naprawie zamiennikami. Bo np. cena
    nowego przedniego zderzaka nie lakierowanego to 1600 pln oryginał,
    zamiennik - około 130 pln... Czyli ponad 10 razy taniej.

    Co do kosztów kanada/europa, to nie maja innego wyjscia. Po prostu w
    programie nie ma modeli kanadyjskich. Biorą europejskie... I teraz
    zależy od modelu samochodu. Zgaduję, że jest to civic 5 generacja-
    sporo kanadyjskich takich w Polsce jest - , czyli rocznik 92-95 (sądząc
    po % o który zjechali) i w tej sytuacji sie nie przejmuj ;-) Bo
    większość części do kanadyjczyków jest TAŃSZA niż do europejczyka.
    Tyle, że nie znajdziesz zamiennika. Zamiennik dać można europejski, o
    ile wiem, tylny się nie praktycznie nie różni, przedni ma inne
    kształty. Cena nowego, który podałeś wskazuje, że chodzi o tylny.

    Przerabiałem ten temat na swojej HC '95, jakieś pół roku temu.

    Jakie miasto? może poradzę gdzie robić...

    --
    Pozdro
    Massai