  • 111. Data: 2021-09-18 23:25:45
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Niewiele ma z tematem wątku cały twój elaborat.

    Tak Ci się tylko wydaje. Ale to nie moja wina.

    > Najwyraźniej znasz
    > wszystkie rozwiązania dla świata

    Wszystkie nie.

    > i wystarczyłoby byś się dorwał do
    > władzy.

    Obawiam się, że by nie wystarczyło.

    > Dopiero wszyskim byś pokazał kto ma rację :)

    No coś Ty. Pokazałbym Twoje racje.

    > Paamiętasz tą scenę z Władcy Pierścieni kiedy Galadriela zwraca
    > pierścień Frodowi mówiąc deko strasznym głosem jakby to wszyscy musieli
    > ją kochać? Obawiam się że ty byś pierścienia nie oddał...

    Całe szczęście dla ludzkości, że Ty byś oddał.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 112. Data: 2021-09-18 23:38:27
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Ja? Czy ja twierdzę, ze nie może działać przez pełnomocnika. Sam się
    > dokształć, kto to jest pełnomocnik i jak się go ustanawia. Nie wystarczy
    > strasznie chcieć nim być. Trzeba zostać u8stanowionym zgodnie z prawem.

    A jak jest zgodnie z prawem?

    > Co za problem, by "kandydat na pełnomocnika" wyjechał na
    > Białoruś, tam spotkał się z "kandydatem na uchodźcę", uzyskał zgodnie z
    > prawem jego pełnomocnictwo i następnie tu w Polsce reprezentował jego
    > interesy?

    Bo tak chcesz? Ty chyba nie będziesz im dyktował w jaki sposób mają sobie
    ustanowić pełnomocnika?

    > Problem - moim zdaniem - jest w tym, że to pajacowanie ze składaniem
    > wniosków jest tematem zastępczym. Większość z tych ludzi nie spełnia
    > żadnych przesłanek bycia uchodźcą. To są normalni imigranci ekonomiczni.

    Jak widać raczej nie, bo wówczas nie byłoby tej szopki odstawianej przez Straż
    Graniczną.

    > W pojedynczych ilościach przechodzili lasami i gdy ich ilość zaczęła się
    > robić na tyle duża, że zaczęli stanowić problem. W mniejszych ilościach
    > po prostu przechodzili przez nasz kraj.

    30 sztuk stanowi problem?

  • 113. Data: 2021-09-18 23:42:46
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Ale wcześniej jest jeszcze punkt 1.
    > Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    > w trakcie WJAZDU na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas
    > kontroli granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza Straży
    > Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),
    >
    > Wjazdu na terytorium RP dokonuje się w określonych miejscach, z
    > określonymi dokumentami.

    To mniej ma takie sens jak tłumaczenie, że skoro weszli pieszo (a nie wjechali)
    -- to nie mogą.

    > No to zobacz jakie są warunki pobytu.
    > https://strazgraniczna.pl/pl/cudzoziemcy/ogolne-waru
    nki-wjazdu-i/3914%2cWarunki-pobytu-cudzoziemcow-w-RP
    .html

    Nie dość, że nie dotyczy to problemu, to dalszą kulsonizację problemy
    uniemożliwia art. konwencji nakazujący nielegalne wkroczenie traktować jak
    legalne do czasu zakończenia procedury.

    > Przekroczenie granicy w miejscu z dupy wziętym nie jest jeszcze pobytem.

    To już twoja intepretacja, która nie wytrzymuje niczego.

    > Może na podstawie Art. 32 osławionej Konwencji?

    Z tego art. to akurat nie mają nawet prawa wydalić.

  • 114. Data: 2021-09-18 23:50:11
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Straż Graniczna jest tylko "przekaźnikiem" wniosku i przyjmuje go "w
    > związku z odprawą graniczną".

    Straż Graniczna przekazała wniosek?

    > Wskażesz przepis?

    OMG. Bo taka jest istota pełnomocnictwa? Na taką oczywistość potrzebujesz
    przepisu, zwykłe myślenie nie wystarczy?
    W umowie o pracę masz zapisany obowiązek myślenia -- czy nie masz, więc uważasz
    że jesteś z tego zwolniony?

    > Czyli stoisz na stanowisku, że przełażenie lasem bez wymaganej prawem
    > wizy przez granicę jest "legalnym przekroczeniem granicy"?

    Nie. Ale konwencja wyklucza traktowanie tego jako nielegalnego przekroczenia.
    Zrozumiałeś czy nadal będziesz copypastował swoją złotą myśl?

  • 115. Data: 2021-09-18 23:52:53
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Musisz się starać dużo więcej by ze mną

    Właśnie w tym problem, że trzeba się cofnąć, aby z tobą dyskutować.
    W zasadzie do podstaw.

  • 116. Data: 2021-09-18 23:54:34
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Natomiast nie można dopuścić do sytuacji, w której wpuszczamy do kraju
    > przestępców - bo nielegalne przekroczenie granicy jest przestępstwem. I
    > to masowo. Rzuć okiem na art. 2 Konwencji. "Każdy uchodźca ma - w
    > stosunku do państwa, w którym się znajduje - obowiązki, które obejmują w
    > szczególności przestrzeganie praw i przepisów, a także środków podjętych
    > w celu utrzymania porządku publicznego."

    Czyli dalej powtarzasz swoje bzdury...

  • 117. Data: 2021-09-18 23:55:27
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Słowa kluczowe "przebywajacych bezposrednio z terytorium, na którym ich
    > zyciu lub wolnosci zagrazało niebezpieczenstwo".
    > Coś im grozi na Białorusi?

    Zapytaj Polaków co opalają się tam w kratkę.

  • 118. Data: 2021-09-18 23:57:05
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem (Kiedy Łukaszka przestanie przyjmować "zwroty"?)
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Przypominam że na przejściu granicznym do Białorusi wciąż stoi nasz
    > samochód z pomocą dla koczujących na granicy.

    Którego Białorusi nie chcą wpuścić. Tak się więc składa, że Białoruś odmawia im
    pomocy. Czyli sam potwierdzasz, że ich zdrowie/życie jest zagrożone.

    Następnym razem jak kręcisz, to tak żeby sobie nie zaprzeczać.

  • 119. Data: 2021-09-19 00:00:52
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Nie nabierają. Uchodźca w/g Konwencji to osoba, która:
    > "[..]na skutek uzasadnionej obawy przed przesladowaniem z powodu swojej
    > rasy, religii, narodowosci, przynaleznosci do okreslonej grupy
    > społecznej lub z powodu przekonan politycznych przebywa poza granicami
    > panstwa, którego jest obywatelem, i nie moze lub nie chce z
    > powodu tych obaw korzystac z ochrony tego panstwa[..]"
    > Białorusini nie przetrzymują ich z żadnego z powyższych powodów.

    Proponuję definicji uchodźcy i jego praw pouczyć się z ustawy, a nie wikipedii.
    Wróć jak doczytasz.

  • 120. Data: 2021-09-19 00:02:11
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem (bo byś przeczytał o jeden paragraf za dużo)
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

> [...]
    DU19911190515

    > Tu jest link do bardziej "ludzkiej" wersji.
    > https://www.unhcr.org/pl/wp-content/uploads/sites/22
    /2016/12/konwencja_genewska.pdf
    > Wszyscy będziemy mogli się przerzucać wklejkami do woli.

    Jak się nie rozumie, to można się przerzucać.
    W razie czego wszystko jest na stronach RPO, żebyście nie musieli się męczyć.