  • 31. Data: 2023-01-12 13:06:58
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Jan 2023 17:16:39 +0100, Lubelak napisał(a):

    > https://i.pl/wypadek-samolotu-pod-lubinem-dwoje-poli
    cjantow-rannych-scigali-przestepcow-zdjecia/gh/33750
    79

    No ładnie.
    Podobno ścigali przestępców, ale julek tym razem z nimi nie było, chyba że
    po wypadku kazali sp*ć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2023-01-14 08:22:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Jan 2023 19:15:24 +0100, Shrek wrote:

    > Ogólnie poprawa wizerunku policji od w okolicach przełomu dekad wynikła
    > głównie z ograniczenia interakcji między przeciętnym obywatelem a
    > policją. Część patoli wyjechała do anglii,

    Jestes pewien? Po ci oni by mieli wyjezdzac?

    > samochodów już tak masowo nie kradli,

    zniesli cla zaporowe, to rodacy kupuja tanie starocie z Niemiec.
    Uszczelniono system rejestracji, to trudniej zalegalizowac.
    A moze nadal kradna ... ale w Niemczech :-)

    Nawiasem mowiac - w Anglii kradzieze samochod byly nagminne od wielu
    lat.

    > mieszkań też masowo nie okradali,

    troche trudno z tego wyzyc.

    Ale ... to moze bieda pchala ludzi do kradziezy?
    A teraz jest praca, jest/byla Anglia, Niemcy itd ...

    > a pierdół obywatel nie
    > zgłaszał bo nie warto, wiec zasadniczo zostawał pech w postaci chłopca
    > radarowca - ale traktowany właśnie w kategorii pecha. Potem przyszły
    > pisory i lokdałny, policja znów weszła w interakcje ze społeczeństwem i
    > tak odsyskała zasłużone jednak miano milicji czyli nowocześnie kulsonerii.

    Tak jest.

    A w sumie o co poszlo? O pryncypia wiary katolickiej,
    o pare innych glupot politycznych, czy to bardziej skomplikowane jest
    to walka Polski A z B ?

    P.S. mam takie plotkarskie doniesienia, ze poziom intelektualny
    mlodych policjantow sie obnizyl. A w wojsku to juz tragedia, nie tylko
    intelektualna. A przeciez do policji to trzeba miec mature ..

    J.

  • 33. Data: 2023-01-14 08:25:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Jan 2023 18:58:51 +0100, cef wrote:

> [...]
    > robota dla nich dodatkowa - muszą podjąć jakieś działania,
    > prowadzić dochodzenia, ustalać fakty itp

    Troche watpie. Umarzanie maja opanowane.
    Pewnie statystyki ich bolą, bo premia zalezy :-)

  • 34. Data: 2023-01-14 09:00:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-14 o 08:25, J.F pisze:

    > Troche watpie. Umarzanie maja opanowane.
    > Pewnie statystyki ich bolą, bo premia zalezy :-)

    W co wątpisz? W fakty?

  • 35. Data: 2023-01-14 10:03:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2023 o 08:22, J.F pisze:

    > Jestes pewien? Po ci oni by mieli wyjezdzac?

    Do roboty.

    > troche trudno z tego wyzyc.

    Po prostu "banalna" przestępczość spadła bo stała się mało opłacalna w
    porównaniu do legalnej (lub 'szarej') działalności - nie ma w tym żadnej
    zasługi policji.

    > Ale ... to moze bieda pchala ludzi do kradziezy?
    > A teraz jest praca, jest/byla Anglia, Niemcy itd ...

    No właśnie.

    > Tak jest.
    >
    > A w sumie o co poszlo? O pryncypia wiary katolickiej,
    > o pare innych glupot politycznych, czy to bardziej skomplikowane jest
    > to walka Polski A z B ?

    Poszło o demonstracje i już wtedy podejrzane się zaczęło wydawać, że
    pałują niby robiących rozróby, a zagazowali posłankę otoczoną przez
    kilkunastu kulsonów bo kulsony "poczuły się zagrożone" mając 20 krotną
    przewagę nad kobietą. A potem doszedł kowid i nader ochocze
    przypierdalanie się do wszystkiego "bo możemy". Na końcu buta i
    oczywiste pierdolenie że "stachowiak wzioł i umar", że kulson stoi i
    pilnuje skrzynki naczelnika bo takie ma hobby, aż doszli do granatników.
    Do tego dodajmy całkowitą bezkarność - kulsony co zabiły człowieka w
    kiblu bo był do kogoś podobny nie poniosły za to żadnej
    odpowiedzialności (poniosły za przekroczenie uprawnień, i teoretycznie
    to czy stachowiaka zabili czy nie nie miało na wyrok żadnego wpływu).
    Kulson (wtedy jeszcze "pies"), co zasadził kopa w twarz klocowi jednak
    został skazany i z policji chyba wyleciał. No i społeczeństwo co
    myślało, że oni są normalni zrozumiało, że to są patole, tylko o tym nie
    wiedzieli bo się z kulsonami nie spotykali.

    > P.S. mam takie plotkarskie doniesienia, ze poziom intelektualny
    > mlodych policjantow sie obnizyl. A w wojsku to juz tragedia, nie tylko
    > intelektualna. A przeciez do policji to trzeba miec mature ..

    To nie jest wysoka poprzeczka 89 % ludzi w polsce ma maturę - ile
    procent ludzi w wieku 20 lat ma obecnie maturę - pewnie gdzieś 95%? BTW
    - czasami zdarza się od osób z maturą albo nawet magistrem usłyszeć tak
    absurdalne pytania, że głowa mała "jak okna są od wschodu to będzie
    słońce rano czy wieczorem" - nie żartuję;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-01-14 11:18:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.01.2023 o 08:22, J.F pisze:

    > zniesli cla zaporowe, to rodacy kupuja tanie starocie z Niemiec.
    > Uszczelniono system rejestracji, to trudniej zalegalizowac.
    > A moze nadal kradna ... ale w Niemczech ?

    Uważam, że w tym wypadku raczej chodzi o stosunek zysku i potencjalnych
    strat. Kiedyś na samochód pracowało się kilka lat. Więc ukradziony można
    było w miarę drogo sprzedać i na tym zarobić. Teraz jeżdżący w miarę
    sprawny samochód kupisz za kilka pensji, a jak ktoś lepiej zarabia, to
    pewnie i za jedną. Nikt nie bedzie ryzykował i kupował trochę taniej
    niepewnego. A jak cnie ma komu sprzedać, to i kraść się nie opłaca.

    Podobna sytuacja jest przykładowo z telefonami komórkowymi. Kilkanaście
    lat temu było takich zdarzeń po kilka na dzień. Pewnie połowa
    fikcyjnych, bo operatorzy pozwalali na zerwanie umowy przed upływem
    karencji, jak się zaświadczenie z Policji przynosiło o kradzieży. Teraz
    takich zdarzeń jest kilka w miesiącu, a i to przeważnie w takiej
    konfiguracji, ze ktoś sobie przywłaszczył zagubione, bo ludzie liczą na
    to, że Policja im zgubione znajdzie.

    Nie ma włamań do domów, bo ludzie nic wartościowego tam ne mają. Kiedyś
    byle telewizor czy komputer, to był "dorobek życia". Teraz nikt tego
    używanego kupić nie chce, więc po co sobie "brudzić" ręce.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-01-14 11:51:51
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > byle telewizor czy komputer, to był "dorobek życia". Teraz nikt tego
    > używanego kupić nie chce, więc po co sobie "brudzić" ręce.

    Jest tylko pewne "ale...".
    Przy okazji bieżącej sprawy miałem okazję porozmawiać z policjantem.
    Okazało się, że w ubiegłym roku liczba włamań do mieszkań i samochodów
    wzrosła o 60%, a to za sprawą Ukraińców.
    Przy czym w samochodach najbardziej interesują ich katalizatory.
    No, ale on chyba są trochę poza prawem?

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 38. Data: 2023-01-14 14:33:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2023 o 11:51, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > wzrosła o 60%, a to za sprawą Ukraińców.
    > Przy czym w samochodach najbardziej interesują ich katalizatory.

    Rubelki zgarnięte;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-01-14 14:50:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wzrosła o 60%, a to za sprawą Ukraińców.
    > Przy czym w samochodach najbardziej interesują ich katalizatory.

    Być może gdzieś lokalnie coś takiego występuje. U nas w górach Ukraińców
    niewielu. Bezpośrednio po wybuchu wojny było ich więcej. Po za tym wiele
    zależy od tego, ile mieli tego wczesnej. U nas jedna z powiatówek
    "zaświeciła się na czerwono", po tym, jak o 100% wzrosła tam ilość
    zabójstw, a o 50% spadła wykrywalność. W jednym roku mieli jedno
    zabójstwo i je wykryli, w kolejny dwa i jedno też wykryli. Tak więc
    trzeba by było sprawdzić w czym rzecz. Przy małej ilości włamań jedna
    grupa, która przyjedzie na dany teren potrafi w kilka dni zrobić te 60%.
    Może być pochodzenia ukraińskiego, choć niekoniecznie.

    Jeśli chodzi o katalizatory, to jak mają problem, to należy
    zainteresować się punktem ich skupu. Z tymi katalizatorami coś trzeba
    zrobić. Przeważnie kradzieże generuje nieuczciwy skupujący, który
    wpisuje fałszywe dane w dokumentację - bo żaden złodziej przecież nie
    będzie pod własnym nazwiskiem tego sprzedawał. Jak nie będą mieli
    miejsca zbytu, to przestaną kraść.

    Nie będę się tu jakoś szczególnie upierał, ale powiązanie z
    uciekinierami z Ukrainy włamań, czy kradzieży katalizatorów z
    niespecjalnie wydaje mi się celne.

    W tym wypadku o wiele większy problem stanowi udostępnianie przez
    Ukraińców swoich tożsamości celem zakładania rachunków bankowych, czy
    rejestracji kart SIM. Później służą one do fraudów internetowych.
    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2023-01-14 15:57:36
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    >
    > Nie będę się tu jakoś szczególnie upierał, ale powiązanie z
    > uciekinierami z Ukrainy włamań, czy kradzieży katalizatorów z

    Cóż, informacje otrzymałem, można powiedzieć, z pierwszej ręki.
    Rzeczywiście, na prowincji przy niewielkim procencie imigrantów
    statystyki mogą być diametralnie różne.
    Moje dane otrzymałem w Warszawie (Targówek), gdzie Ukraińców jest
    zatrzęsienie i statystyki mogą być już całkiem precyzyjne.
    No i policja chyba wie, jakiej narodowości są złodzieje?