  • 11. Data: 2020-12-31 10:11:22
    Temat: Re: W Polsce wolno rozpowszechniać fałsz? [tablice "Strefa Wolna ..." bez zakazu publikacji]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Zeby sie w papierach zgadzało ze jak jest człowiek to musi być kara?
    > Najprosciej byłoby zajac sie czyms waznym i np znalezc w miedzyczasie
    > jakiegos złodzieja...

    W niektórych miejscach (NYC) przestawienie policji na tryb "zero
    tolerancji" dało rezultaty nie tylko w "drobnicy", nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2020-12-31 10:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.12.2020 o 21:38, J.F. pisze:
    >>> https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/532663-sad-po-str
    onie-aktywisty-lgbt-staszewski-oglasza-triumf

    >Jak nie ma, to w ogóle nie da sie go ścigać. Tu już nie mam
    >znaczenia o
    >jakie wykroczenie się go ścigać nie da :-)

    Ale zdjecia propaguje.
    Co moze byc uznane za karalne.

    Choc jesli to zdjecia rzeczywistej tablicy ... hm ...

    A to okreslenie "strefa wolna od LGBT" to samorzady zasluzyly, czy nie
    ?

    J.

  • 13. Data: 2020-12-31 11:02:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    >W niektórych miejscach (NYC) przestawienie policji na tryb "zero
    >tolerancji" dało rezultaty nie tylko w "drobnicy", nieprawdaż?

    Warto poczytac.
    Ponoc w calych USA przestepczosc w tych latach spadla, i NY nie
    odbiegal od sredniej krajowej.
    A inne miasta jakos nie wziely przykladu z Giullianiego - a wydawaloby
    sie, ze po medialnym sukcesie NY to prosta recepta na sukces.

    A tak swoja droga, to czytalem wtedy cos takiego:

    "np - wszystkich co jada bez biletu, aresztujemy. Jak aresztujemy, to
    mamy prawo przeszukac.
    I czasem znajdujemy noz, czyli bron, lub narkotyki.
    Wtedy dostajemy nakaz na przeszukanie mieszkania.
    I znajdujemy wiecej narkotykow, broni, czy kradzione przedmioty.
    Wtedy wsadzamy na dluzej.
    I ten przestepca juz metra unika, i jego koledzy tez.
    A moze nawet wynosza sie z miasta.

    A przy okazji - ludzie widza, ze nie oplaca sie oszukiwac i kupuja
    bilety.
    Wplywy rosna, co pozwala zatrudnic wiecej ochrony.
    I metro staje sie bezpieczne, przez co jest wiecej pasazerow i wieksze
    wplywy".

    A niedlugo potem czytam "mlody chlopak ugodzony nozem w metrze, bo nie
    chcial oddac ipoda napastnikom. To juz piata ofiara w metrze w tym
    roku" ...

    Z drugiej strony - mimo pewnej uciazliwosci dla mieszkancow,
    Gullianiego wybrali na druga kadencje.
    A mieszkancy chyba najlepiej wiedza, czy warto ...

    J.

  • 14. Data: 2020-12-31 11:12:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Dec 2020 18:33:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, czy jest sens ściganie każdego kretyna
    > umieszczającego jakieś nieprawdziwe ogłoszenie.

    Co tam było nieprawdziwego?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2020-12-31 11:32:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Dec 2020 18:33:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo moim zdaniem
    > najprościej byłoby go ukarać za wykroczenie z art. 63a kw, czyli
    > umieszczenie ogłoszenia.

    Po tej linii właśnie idzie MO, ale w sądach przegrywa:

    <<Na początku grudnia pisaliśmy, że za wykroczenie z art. 63a. Kodeksu
    wykroczeń odpowiadała także Joanna Krysiak, która zorganizowała
    manifestację pod gdańską rezydencją abp. Sławoja Leszka Głódzia. W Dzień
    Dziecka 2019 roku na płocie hierarchy zawisły transparenty, misie i lalki z
    zaklejonymi ustami. Kiedy na miejsce zdarzenia przyjechała policja i
    poprosiła ją o usunięcie zawieszonych na ogrodzeniu rzeczy, Krysiak
    odmówiła. Kobieta została spisana przez funkcjonariuszy, a sprawa trafiła
    do sądu. W grudniu 2020 roku Sąd Rejonowy Gdańsk-Południe uniewinnił ją,
    stwierdzając, że "działania obwinionej należy rozumieć w kategorii wolności
    słowa". >>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,266
    50496,sieradz-przykleila-kartke-na-drzwiach-biura-po
    selskiego-joanny.html#s=BoxOpImg9

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2020-12-31 15:53:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.12.2020 o 06:59, Budzik pisze:

    > Zeby sie w papierach zgadzało ze jak jest człowiek to musi być kara?
    > Najprosciej byłoby zajac sie czyms waznym i np znalezc w miedzyczasie
    > jakiegos złodzieja...

    Bzdura - same problemy z takim złodziejem. A to się okaże, że on nie
    ukradł a pożyczył, a to się okaże że nie złodziej a biznesmen. Albo co
    gorsza polityk..

    Ty nie rozumiesz jak działa policja. Dla policjanta oczywiste jest, że
    patologia istniała istnieje i będzie istnieć. Dopust boży, dzika
    przyroda jak mówią rosjanie - nic nie poradzisz.

    Więc gdzie jest źródło problemu - no w tym, że sobie obywatel ubzdurał,
    że policjant to powinien jakiegoś złodzieja łapać. A na chuj? Złapie
    jednego, to będzie następny. Sam widzisz, że bez sensu. Ale jest
    rozwiązanie - trzeba zrobić zrobić tak, żeby społeczeństwo nie
    oczekiwało już od kulsoństwa żadnego ganiania złodziei, a żeby się
    kulsoństwo od społeczeństwa odpierdoliło przynajmniej. No więc sam
    rozumiesz, że jak jest do wyboru złapać złodzeja albo przypierdolić się
    do zwykłego obywatela, to wybór jest oczywisty?

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-01-01 19:15:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2020 o 10:46, J.F. pisze:

    > Ale zdjecia propaguje.
    > Co moze byc uznane za karalne.

    Żeby temat był mniej nerwowy. Powiedzmy, że ktoś na słupku koło drogi
    postawi tablicę "ZOO". Czy od tego teren za tablicą stanie się Ogrodem
    Zoologicznym?

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-01-01 21:00:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Żeby temat był mniej nerwowy. Powiedzmy, że ktoś na słupku koło drogi
    > postawi tablicę "ZOO". Czy od tego teren za tablicą stanie się Ogrodem
    > Zoologicznym?

    Czy Michnik (Adam) ścigał skutecznie po sądach za "niedokładne" podanie
    za co w RP2 został skazany jego ojciec? Jak dla mnie ustanowił
    pokazowy "precedens" "bezprawnej niedokładności wypowiedzi".

    Ludzie! Jak chcecie mówić o skazaniu ojca Michnika w RP2
    to tylko BARDZO PRECYZYJNIE i z dokładnym cytowaniem
    jawnie podanych źródeł! :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ozjasz_Szechter#Sprawa
    _szpiegostwa_na_rzecz_ZSRR
> [...]
    > prawników, którzy twierdzili, że czyn, za który Ozjasz Szechter
    > faktycznie został skazany, zdrada stanu, był według ówczesnego
    > polskiego prawa zagrożony wyższą karą niż szpiegostwo[5].
    > 20 listopada 2009 roku sąd apelacyjny zmienił wyrok sądu pierwszej
    > instancji i nakazał IPN-owi przeprosić Adama Michnika za podanie
    > nieprawdziwych informacji o jego ojcu[6]. IPN przeprosił za nazwanie
    > Ozjasza Szechtera ,,szpiegiem" na swojej stronie internetowej oraz w
    > gazecie Rzeczpospolita[7]
    > [5] Michnik przegrał z IPN proces o ojca. wp.pl, 17 marca 2009.
    s-o-ojca-6036640985773185a
    > [6] IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika. gazeta.pl, 20
    > listopada 2009. [dostęp 4 lipca 2011].
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,72756
    21,IPN_ma_przeprosic_Michnika_za_nieprawdziwe_inform
    acje.html
    &id=8590&search=33105

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-01-01 22:12:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.01.2021 o 21:00, A. Filip pisze:

    > Czy Michnik (Adam) ścigał skutecznie po sądach za "niedokładne" podanie
    > za co w RP2 został skazany jego ojciec? Jak dla mnie ustanowił
    > pokazowy "precedens" "bezprawnej niedokładności wypowiedzi".

    Przyznam, że nie do końca ogarniam, co ma Twoja wypowiedź do mojej i
    czemu akurat mi odpowiadasz.

    > Ludzie! Jak chcecie mówić o skazaniu ojca Michnika w RP2
    > to tylko BARDZO PRECYZYJNIE i z dokładnym cytowaniem
    > jawnie podanych źródeł! :-)

    Skoro już postanowiłeś tu o tym dyskutować :-) Samo wskazanie artykułu
    na podstawie którego kogoś skazano nie zawsze precyzyjnie pozwala na
    ocenę skazanego.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-01-02 01:59:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-01 o 21:00, A. Filip pisze:

> [...]
    _szpiegostwa_na_rzecz_ZSRR
    s-o-ojca-6036640985773185a
    21,IPN_ma_przeprosic_Michnika_za_nieprawdziwe_inform

    Powinni w takim razie to IPN zlikwidować.

    --
    animka