  • 51. Data: 2010-10-16 21:53:04
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-16 22:15, 'Tom N' pisze:

    > Przygotowując cennik mogli zdecydować(ustalić) wyłącznie o cenie netto, cenę
    > brutto muszą _wyliczyć_ zgodnie ze stawką VAT obowiązująca w chwili
    > _publikacji_ cennika.
    > Tak więc możesz się nie zgadzać z obowiązującymi przepisami ;P

    Nie "publikacji cennika", a "wystawienia faktury", ale to szczegół :-)

    > Obowiązek policzenia tego co op *ustalił* i pomnożenia przez stawkę się nie
    > zmienił przez zmiany w VAT.

    Ale nie zmieniły sięnp. obowiązki informacyjne wynikające z art. 61 ust.
    5 pt. A ust. 6a tego artykułu mówi o KONIECZNOŚCI. Możesz wskazać
    przyczyny takiej konieczności?

  • 52. Data: 2010-10-16 22:17:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) w <news:i9d6s4$a61$3@news.onet.pl>:

    > Nie "publikacji cennika", a "wystawienia faktury", ale to szczegół :-)

    A kiedy znieśli art. 61 ust. 4. zdanie pierwsze przed "oraz"?

    Wychodzi, że załącznika do umowy nie ma, dopóki nie ma faktury... ;P

    > Ale nie zmieniły sięnp. obowiązki informacyjne wynikające z art. 61 ust.
    > 5 pt. A ust. 6a tego artykułu mówi o KONIECZNOŚCI. Możesz wskazać
    > przyczyny takiej konieczności?

    OIDP to w PT nic się nie zmieni w związku z planowaną zmianą ustawy PTU,
    więc nie widzę związku Twojego pytania z tematem, trzeba było pytać, gdy
    61.6a wprowadzano ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 53. Data: 2010-10-16 22:37:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-17 00:17, 'Tom N' pisze:

    > A kiedy znieśli art. 61 ust. 4. zdanie pierwsze przed "oraz"?
    >
    > Wychodzi, że załącznika do umowy nie ma, dopóki nie ma faktury... ;P

    Pięknie, a gdzie tam masz "cena netto"?

    > OIDP to w PT nic się nie zmieni w związku z planowaną zmianą ustawy PTU,
    > więc nie widzę związku Twojego pytania z tematem, trzeba było pytać, gdy
    > 61.6a wprowadzano ;P

    Ja też nie widze powodów dla zmiany czegokolwiek w pt, ergo nie widzę
    powodów do podwyżki cen o skromne 0,82%.

  • 54. Data: 2010-10-16 22:52:20
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    pmlb napisal:
    > Nie moze byc, UE zabrania. Maksymalna stawka dopuszczona w UE to 25%.

    Tylko do chwili, gdy zacznie się walić budżet Francji lub Niemiec. Wtedy
    okaże się, że nie ma żadnych problemów z podniesieniem VAT do 40% ;)
    szczególnie w przypadku papierosów, alkoholu i paliw silnikowych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 55. Data: 2010-10-16 23:04:18
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

  • 56. Data: 2010-10-17 04:11:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 23:47, 'Tom N' pisze:

> [...]

    cenę
    brutto muszą _wyliczyć_ zgodnie ze stawką VAT obowiązująca w chwili

    Liwiusz

  • 57. Data: 2010-10-17 06:19:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-16 14:38, Król Dopalaczy pisze:
    > jezlei ma zobowiaznie brutto podane i operator je sobie podwyzszy to
    > sprawa moim zdaniem juz inaczej bedzie wygladac.

    Prawo Telekomunikacyjne:

    Art. 61 Pt: Przepisu nie stosuje się, jeżeli cennik zmienia się na
    skutek zmiany przepisów prawa

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 58. Data: 2010-10-17 06:21:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-16 15:24, s...@a...pl pisze:

    > Oczywiście że nie. Upoważnia dopiero zmiana *ceny* usługi, o ile nie
    > wynika ze zmiany w prawie. Nie sądzę, aby w nowelizacji ustawy VAT był
    > obowiązek zmiany *cen*.

    No to powodzenia w sądzie.
    Szczególnie z operatorami GSM, którzy mają w Polsce koncesje na
    okradanie klientów :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 59. Data: 2010-10-17 08:27:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Art. 61 Pt: Przepisu nie stosuje się, jeżeli cennik zmienia się na skutek
    > zmiany przepisów prawa

    No ale w tym wypadku nie zmienia sie na skutek przepisow prawa, ale na
    skutek decyzji operatora.
    Czasy, gdzie rozne ceny byly publikowane w Monitorze Polskim czy Dzienniku
    Ustaw juz minely bezpowrotnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 60. Data: 2010-10-17 08:33:06
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    W dniu 2010-10-17 10:27, SDD pisze:
> [...]
    > skutek decyzji operatora.
    > Czasy, gdzie rozne ceny byly publikowane w Monitorze Polskim czy Dzienniku

    A otrafisz podac inny przyklad, gdy nie ma decyzji operatora, a cennik
    zmienia sie na skutek zmiany przepisow ? Bo powyzszy artykul nie jest
    chyba martwym przepisem :)