  • 61. Data: 2010-10-17 08:34:16
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    W dniu 2010-10-17 10:33, Artur Kosmal pisze:

    > A otrafisz podac inny przyklad, gdy nie ma decyzji operatora, a cennik
    > zmienia sie na skutek zmiany przepisow ? Bo powyzszy artykul nie jest
    > chyba martwym przepisem :)

    Wcielo mi literke ;) Niektore ceny sa nadal regulowane odgornie.

  • 62. Data: 2010-10-17 08:44:11
    Od: <s...@a...pl>

    > A otrafisz podac inny przyklad, gdy nie ma decyzji operatora, a cennik zmienia
    > sie na skutek zmiany przepisow ? Bo powyzszy artykul nie jest chyba martwym
    > przepisem :)

    Np. zmiana cen połączeń w roamingu na terenie UE. Maksymalna cena jest narzucana
    odgórnie. Jak ktoś ma wyższą, to musi zmienić cennik na mocy przepisów unijnych.

  • 63. Data: 2010-10-17 09:16:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-17 10:27, SDD pisze:
    > No ale w tym wypadku nie zmienia sie na skutek przepisow prawa, ale na
    > skutek decyzji operatora.

    Nie całkiem.
    Operator nie musiałby zmieniać cen gdyby nie zmiana prawa.

    > Czasy, gdzie rozne ceny byly publikowane w Monitorze Polskim czy Dzienniku
    > Ustaw juz minely bezpowrotnie.

    Hehe - jeżeli miałeś na myśli, że ceny ustalane urzędowo odeszły w
    niechlubną przeszłość to mylisz się okrutnie :)
    Nawet w telekomunikacji! Są narzucane przez UKE, a dokładnie przez
    niejaką panią Streżyńską rzekomo walczącą o nasze dobro
    (buacha cha cha cha!!!!)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 64. Data: 2010-10-17 09:37:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A otrafisz podac inny przyklad, gdy nie ma decyzji operatora, a cennik
    > zmienia sie na skutek zmiany przepisow ? Bo powyzszy artykul nie jest
    > chyba martwym przepisem :)

    Przede wszystkim przepis ma (i nawet już miał) zastosowanie przy
    zmianie REGULAMINU. I to przede wszystkim dlatego został uchwalony
    (wszyscy pamiętamy lamentowania operatorów, że musieli zmienić zapisy
    regulaminu i nie mogli się zabezpieczyć przed rozwiązywaniem umów).

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2010-10-17 09:38:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-17 11:16, Arek pisze:

    > Nie całkiem.
    > Operator nie musiałby zmieniać cen gdyby nie zmiana prawa.

    Mimo zmiany prawa też nie musi zmieniać cen.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2010-10-17 14:17:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-17 11:38, Liwiusz pisze:
    > Mimo zmiany prawa też nie musi zmieniać cen.

    Ma zacząć dopłacać?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 67. Data: 2010-10-17 14:22:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-17 16:17, Arek pisze:

    > Ma zacząć dopłacać?

    Jeśli dopłaca (więcej kosztów nić przychodów), to nawet zwrot VATu
    dostanie.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2010-10-17 14:23:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ma zacząć dopłacać?

    Zresztą od kiedy konieczność dopłacania do interesu, nawet
    spowodowana podwyżkami podatków, upoważnia do obciążania kosztami innych
    wbrew ich woli?

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2010-10-17 15:09:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-17 16:23, Liwiusz pisze:
    >Jeśli dopłaca (więcej kosztów nić przychodów), to nawet
    > zwrot VATu dostanie.

    VAT dla przedsiębiorstw jest neutralny.

    > Zresztą od kiedy konieczność dopłacania do interesu, nawet spowodowana
    > podwyżkami podatków, upoważnia do obciążania kosztami innych wbrew ich
    > woli?

    Tak.
    Albowiem jedynym uzasadnieniem Twojego istnienia w tym kraju jest to, że
    jesteś dymany i czesany przez Władze.
    Inaczej byłbyś zbędny.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 70. Data: 2010-10-17 15:13:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-17 17:09, Arek pisze:

    > VAT dla przedsiębiorstw jest neutralny.

    Możesz rozwinąć? Sprzedaje coś za 100zł i nagle "wpadam w VAT".
    Sugerujesz, że jest to neutralne dla mojego budżetu?

    --
    Liwiusz