    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Używana drukarka, reklamacja
    Date: Thu, 12 Feb 2009 16:38:03 +0100

    Witam,

    kupiłem za 150zł drukarkę. Używaną, ale sprzedawca zapewniał, że testowana i
    działa. Przyszła na początku stycznia. Nie działała. Drukowała bardzo blado
    i tylko w części kartki. Żeby wykluczyć toner, zamówiłem toner, co potrwało
    z tydzień. Nie pomogło. Napisałem do sprzedawcy, kazał odesłać. Wolałem się
    jednak upewnić, że to na pewno wina drukarki, czekałem więc na powrót z
    serwisu producenta identycznego modelu, żeby przetestować tonery oraz
    sterowniki. W międzyczasie nadeszły ferie, a poza tym, miałem ważne zajęcia
    i tak jakoś mi 2 tygodnie zeszły. W efekcie do sprzedawcy drukarka wróciła
    wczoraj. I oto jego odpowiedź:

    =========
    Niestety będzie problem ponieważ drukarka przyszła w takim stanie że nadaje
    się tylko do zutylizowania, oprócz tego nie odesłał Pan dodatkowego wałka.
    Wg kodeksu cywilnego ma Pan 10 dni na reklamację bez podania przyczyny,
    ewentualnie jeśli towar jest objęty gwarancją to do końca gwarancji. My na
    sprzęt udzielamy gwarancji rozruchowej tj. 30 dni, a 30 dni mineło 30
    stycznia. O ile pamiętam to pisał Pan tylko że jest niesprawna, nie było
    wspomniane że przetrzyma ją Pan 1,5 miesiąca.
    =========

    faktycznie wałka nie odesłałem przez pomyłkę. Ale to drobiazg, mogę dosłać.
    Ja drukarę zapakowałem na pewno dobrze, bo zapakowałem ją w te samo pudło,
    w jakie zapakował tamtą drugą sztukę serwis autoryzowany Koniki. Wypakowane
    wypełniaczami i powietrznymi baniaczkami. Tamta drukarka z serwisu doszła
    do mnie w idealnym stanie w tym pudle.

    Co mogę zrobić, bo wygląda na to, że sprzedawca chce się pozbyć problemu.
    Zresztą do dzisiaj nie wysłał mi poprawionej faktury (za niska kwota na
    fakturze oraz błędne dane odbiorcy), a też obiecał wtedy wysłać.

    Czy na używany sprzęt przysługuje rękojmia?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2