  • 41. Data: 2008-06-13 23:11:13
    Temat: Re: Użyczenie mieszkania a komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > wKF: jeśli da się w danym przypadku wskazać podstawę prawną, która pozwoli
    > uznać że owo udostępnienie było *obowiązkiem*, to oczywiście sprawa
    > będzie do dyskucji.

    A obowiązek musi wynikać z przepisów? Bo teoretycznie dla każdego
    chrześcijanina jest to tak na prawdę religijny obowiązek ;)

    > W przypadku pożyczenia płyty z filmem... nie wiem, czy da się zasłonić
    > istnieniem przepisów szczegółowych, które powołują się na "związki
    > towarzyskie".
    > Znaczy za "normalne" uznaje się, że jak czasem pożycza się znajomym
    > płytę z filmem lub zaprasza się ich w gości i takoż od czasu do
    > czasu korzysta z ich gościnności, to od ugoszczenia podatek się
    > nie należy :], przy czym do tego ugoszczenie podstawy nie mam.

    Jak dla mnie przepis dość chory, bo powoduje że każdy, kto np. znajomego
    przenocuje przez parę miesięcy jak ten np. szuka domu po rozstaniu z
    "drugą połową" automatycznie staje się przestępcą skarbowym jeśli obaj
    nie odprowadzą podatku za wirtualne (potencjalne) możliwe do zarobienia
    pieniądze...

    Ciekawe kiedy wprowadzą podatek od potencjalnego dochodu, jaki ktoś
    mógłby uzyskać w czasie, kiedy nie pracuje ;-/

    [ciach]

    > Podstawę prawną tej bredni podałem w poście obok.
    > Zaznaczam: dotyczy WYŁĄCZNIE nieruchomości.
    > Uzyczenie rzeczy lub praw *nie* powoduje powstania "wirtualnego przychodu"
    > po stronie dającego w użytkowanie.

    Widać "genialny" ustawodawca założył, że jak ktoś udostępnia komuś wolny
    pokój, to na pewno na tym zarabia, więc niech płaci podatek... Chore...

    Chociaż jeśli to jest pokój, a nie cały lokal, to można argumentować, że
    potencjalny możliwy dochód wynosi zero, bo nikt nie chciałby dobrowolnie
    mieszkać pod jednym dachem z takim świrem ;->

  • 42. Data: 2008-06-14 01:44:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A obowiązek musi wynikać z przepisów? Bo teoretycznie dla każdego
    > chrześcijanina jest to tak na prawdę religijny obowiązek ;)

    zdaje sie ze tam jest zwrot "obowiązek wynikający z ustawy".

  • 43. Data: 2008-06-14 06:32:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > A obowiązek musi wynikać z przepisów?

    Tylko wtedy może to być *co innego* niż "nieodpłatne świadczenie",
    bo będzie "obowiązkowym świadczeniem" :)

    [...]
    > Bo teoretycznie dla każdego
    > chrześcijanina jest to tak na prawdę religijny obowiązek ;)

    Niestety dura lex... jak to niektórzy pisują: "durny lex" :]

> [...]
    > połową" automatycznie staje się przestępcą skarbowym jeśli obaj nie
    > odprowadzą podatku za wirtualne (potencjalne) możliwe do zarobienia

    Umówmy się, że praktyka opodatkowania rozmija się w takim przypadku
    dość często z literą prawa, a na samym początku leży nieświadomosć
    że taki absurd ma miejsce.
    I żeby była jasność, mam na myśli... posłów :>

    Jak dla mnie hitem absurdalności było, kiedy kadencję czy dwie temu
    w Sejmie całkiem na poważnie rozważano, czy i jakie ulgi przyznawać
    budującym domy na wsiach "systemem samopomocy sąsiedzkiej", ktoś
    tam pilnował "żeby nie byli poszkodowani, bo przecież to na wsi
    całkiem nierzadki zwyczaj jest".
    Zapomniał, że po udokumentowaniu jakieś skromne 100% takich "samo-
    pomocników" pewnie zapłaciłoby grzywny od nierozliczenia dochodówki :>

    > Ciekawe kiedy wprowadzą podatek od potencjalnego dochodu, jaki ktoś mógłby
    > uzyskać w czasie, kiedy nie pracuje ;-/

    Gorzej - jak sobie sam śniadanie zrobisz, to też podatek się będzie
    należał, bo przecież mogłeś pójść do stołówki :]

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2008-06-14 08:04:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Gorzej - jak sobie sam śniadanie zrobisz, to też podatek się będzie
    > należał, bo przecież mogłeś pójść do stołówki :]

    Cholera
    Nudzi wam się?
    Niech posły same pomyślą co by tu opodatkować, a nie żeby im gotowe
    pomysły podsuwać

  • 45. Data: 2008-06-15 15:48:55
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Cholera
    > Nudzi wam się?
    > Niech posły same pomyślą co by tu opodatkować, a nie żeby im gotowe
    > pomysły podsuwać

    (P)osły, a nie posły :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 46. Data: 2008-06-16 05:48:31
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik KsZZysiek napisał:

    > Zresztą komornik i tak moze tam wpaść i zabrac co mu sie spodoba, a
    > potem trzeba udowadniac ze nie jest się osłem.

    Chcesz powiedzieć, że komornik nie reaguje na tłumaczenie, że te rzeczy
    nie należą do dłużnika? Bo w takiej sytuacji, to wypadało by zwiewiać z
    takiego mieszkania i to jak najszybiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 47. Data: 2008-06-16 06:12:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 Jun 2008 11:36:22 -0500, witek napisał(a):

    > Przeciez nie odpowiadasz za jego długi. Nikt od ciebie kasy nie chce.
    > Z racji tego, że mieszkasz w jego mieszkaniu będziesz się musiał tylko
    > wysilić, żeby wykazać że to co zwykle należy do standardowego
    > wyposażenia mieszkania i zwykle należy do właściciela jest jednak twoje.
    > Twoich własnych gaci nikt ci zabierać nie zamierza.

    Jeśli uznamy, ze ojciec był pełnomocnikiem syna, to takie użyczenie
    kwalifikuje się do skargi pauliańskiej. A wtedy przed pewną formą
    odpowiedzialności za długi syna może go uratować tylko odowodnienie, że
    nie mógł się o nich dowiedzieć.

  • 48. Data: 2008-06-16 06:21:20
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Ciekawe kiedy wprowadzą podatek od potencjalnego dochodu, jaki ktoś
    > mógłby uzyskać w czasie, kiedy nie pracuje ;-/

    Ciiiiiiiiiii......
    Skąd wiesz kto to czyta?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 49. Data: 2008-06-16 06:22:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tapatik wrote:

    > Chcesz powiedzieć, że komornik nie reaguje na tłumaczenie, że te rzeczy
    > nie należą do dłużnika? Bo w takiej sytuacji, to wypadało by zwiewiać z
    > takiego mieszkania i to jak najszybiej.

    Nie z mieszkania tylko z rewiru takiego komornika.
    Komornik w praktyce może wszystko. Potem się ewentualnie będzie
    odkręcało, przy czym odkręcać musi wielbłąd, a nie komornik.