-
1. Data: 2008-06-12 10:18:56
Temat: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: "szmalec" <m...@m...pl>
Witam, na początek opis sytuacji:
Około 1.5 roku temu w jednym z dużych sklepów, gdzie podobno idioci nie
kupują, nabyłem panoramiczny telewizor LCD 32'' marki LG.
Sprzęt wciąż jest "na gwarancji".
Przy okazji meczów Euro2008, które oglądam w 16:9 na Polsat Sport Extra
zauważyłem na matrycy ciemną, pionową linię-smugę umiejscowioną około 10cm
od prawej krawędzi ekranu, przez prawie całą jego wysokość. Smuga jest
niewidoczna na tle białym oraz czarnym tle, a także trudno widoczna na tle
"pstrokatym". Najlepiej widoczna jest na dość ciemnym zielonym tle, nieco
mniej na szarym i innych pośrednich - np. na jaskrawo czerwonym prawie
niewidoczna. Lokalizacja smugi (szerokiej na około 2 piksele) powoduje, ze
oglądając w 4:3 jest praktycznie niezauważalna, bop jest na granicy obrazu.
Za to w 16:9 (zwłaszcza właśnie na zielonym jak murawa boiska tle) widoczna
i irytująca.
Mam silne wrażenie, że wada mogła być od nowości, gdyż nigdy wczesniej nie
oglądałem meczów w 16:9 , i w ogólności ten tryb używany był sporadycznie i
co najwyżej na tzw zoomie, bo do niedawna miałem sygnał wyłącznie w 4:3.
Wada występuje niezależnie od źródła sygnału (antena, tuner satelitarny via
SCART, DVD via SCART)
Pytanie: Co lepiej zrobić, i co da się w ogóle zrobić: reklamować, czy
zwracać do sklepu z powodu niezgodności z umową.
Co chcę osiągnąć? Jak najszybciej mieć sprawny telewizor nie ponosząc
kosztów. Może być taki sam model.
Jeśli można ugrać zwrot pieniędzy, to oczywiście byłoby bardzo miło (ceny
spadły), aczkolwiek nie zależy mi na tym najbardziej.
Sprawę komplikuje (bądź nie) to, że opakowanie wyrzuciłem swego czasu na
śmietnik nie mając warunków do jego przechowywania. Wcześniej sprawdziłem w
warunkach gwarancji, oraz dopytałem w sklepie, że nie jest ono wymagane,
jednak nie wiem jak w przypadku niezgodności z umową.
Z góry dziękuję za (jeśli będą) wszystkie odpowiedzi
pozdrawiam serdecznie
-
2. Data: 2008-06-12 12:09:02
Temat: Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "szmalec" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
news:g2qt7v$n7u$1@inews.gazeta.pl...
> Pytanie: Co lepiej zrobić, i co da się w ogóle zrobić: reklamować, czy zwracać
> do sklepu z powodu niezgodności z umową.
musiałbyś udowodnić, że wada istniała w momencie zakupu
-
3. Data: 2008-06-12 12:52:32
Temat: Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: "szmalec" <m...@m...pl>
Użytkownik "gasper" napisał
>> Pytanie: Co lepiej zrobić, i co da się w ogóle zrobić: reklamować, czy
>> zwracać do sklepu z powodu niezgodności z umową.
> musiałbyś udowodnić, że wada istniała w momencie zakupu
... gdyż minęło więcej niż 6 miesięcy od zakupu :(
Niestety, nie udowodnię. Muszę skorzystać z gwarancji w takim razie, dzięki.
-
4. Data: 2008-06-12 13:11:39
Temat: Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: JareK <k...@n...interia.pl>
szmalec pisze:
> Witam, na początek opis sytuacji:
> Około 1.5 roku temu w jednym z dużych sklepów, gdzie podobno idioci nie
> kupują, nabyłem panoramiczny telewizor LCD 32'' marki LG.
> Sprzęt wciąż jest "na gwarancji".
> Przy okazji meczów Euro2008, które oglądam w 16:9 na Polsat Sport Extra
> zauważyłem na matrycy ciemną, pionową linię-smugę umiejscowioną około 10cm
> od prawej krawędzi ekranu, przez prawie całą jego wysokość. Smuga jest
> niewidoczna na tle białym oraz czarnym tle, a także trudno widoczna na tle
> "pstrokatym". Najlepiej widoczna jest na dość ciemnym zielonym tle, nieco
> mniej na szarym i innych pośrednich - np. na jaskrawo czerwonym prawie
> niewidoczna. Lokalizacja smugi (szerokiej na około 2 piksele) powoduje, ze
> oglądając w 4:3 jest praktycznie niezauważalna, bop jest na granicy obrazu.
> Za to w 16:9 (zwłaszcza właśnie na zielonym jak murawa boiska tle) widoczna
[...]
Mój kolega miał niedawno podobną sytuację. Smuga czy inna kreska jest
"typowym" objawem oglądania programów w 4:3. Niekiedy w instrukcjach o
tym wspominają. Reklamuj. Mojemu koledze wymienili na nowy TV.
--
Pozdrawiam
JareK
-
5. Data: 2008-06-12 14:39:33
Temat: Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: "szmalec" <m...@m...pl>
Użytkownik "JareK" napisał
> Mój kolega miał niedawno podobną sytuację. Smuga czy inna kreska jest
> "typowym" objawem oglądania programów w 4:3. Niekiedy w instrukcjach o tym
> wspominają. Reklamuj. Mojemu koledze wymienili na nowy TV.
zbaczając z tematu: wiesz jaki mechanizm stoi za tym, że tak się robi?
No bo jeśli się tak zrobiło samo, to może samo się naprawi ;) hehe
Faktycznie linia jest idealnie w miejscu krawędzi obrazu 4:3...
Do kitu te LCD ;)
-
6. Data: 2008-06-12 17:33:42
Temat: [OT] Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "szmalec" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
news:g2rcgt$eav$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "JareK" napisał
>
>> Mój kolega miał niedawno podobną sytuację. Smuga czy inna kreska jest
>> "typowym" objawem oglądania programów w 4:3. Niekiedy w instrukcjach o
>> tym wspominają. Reklamuj. Mojemu koledze wymienili na nowy TV.
>
> zbaczając z tematu: wiesz jaki mechanizm stoi za tym, że tak się robi?
> No bo jeśli się tak zrobiło samo, to może samo się naprawi ;) hehe
> Faktycznie linia jest idealnie w miejscu krawędzi obrazu 4:3...
> Do kitu te LCD ;)
Na 99% tą linię masz własnie przez oglądanie telewizji w formacie 4:3.
Kolega pracujący w fabryce telewizorów potwierdził, że mają sporo takich
zgłoszeń i pouczył, żebym tego formatu nie używał.
Co ciekawe podobny efekt miałem na monitorze LCD marki Dell. Wypaliło się
okno logowania, widoczne ślady były tylko na szarym tle (monitor zawsze był
wyłączany klawiszem, komputer działa non-stop). Pomogło włączenie wygaszacza
ekranu z często zmieniającym się obrazem. Po ok. dwóch tygodniach ślady
zniknęły. Serwis Dell'a kręcił, że tego gwarancja nie obejmuje, ale nie
musiałem walczyć, bo wygaszacz pomógł.
Szczerze mówiąc, ja jeszcze nie widziałem w instrukcji LCD, żeby producent
przed tym ostrzegał, więc IMHO w takim przypadku można reklamować.
Pozdrawiam
Czabu
-
7. Data: 2008-06-12 23:02:39
Temat: Re: [OT] Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 12.06.2008 Czabu <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał/a:
> Szczerze mówiąc, ja jeszcze nie widziałem w instrukcji LCD, żeby producent
> przed tym ostrzegał, więc IMHO w takim przypadku można reklamować.
Ba, istnieje powszechne przekonanie udokumentowane na dziesiątkach portali
omawiających wady i zalety np. plazmy vs. lcd, że "wypalanie" dotyczy
tylko tej pierwszej i systemów CRT.
--
Marcin
-
8. Data: 2008-06-13 06:17:49
Temat: Re: [OT] Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: JareK <k...@n...interia.pl>
Czabu pisze:
> Szczerze mówiąc, ja jeszcze nie widziałem w instrukcji LCD, żeby
> producent przed tym ostrzegał, więc IMHO w takim przypadku można
Piszą podobno w samsungach, a widziałem w instrukcji SONY.
--
Pozdrawiam
JareK
-
9. Data: 2008-06-13 06:20:45
Temat: Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: JareK <k...@n...interia.pl>
szmalec pisze:
> Użytkownik "JareK" napisał
>
>> Mój kolega miał niedawno podobną sytuację. Smuga czy inna kreska jest
>> "typowym" objawem oglądania programów w 4:3. Niekiedy w instrukcjach o tym
>> wspominają. Reklamuj. Mojemu koledze wymienili na nowy TV.
>
> zbaczając z tematu: wiesz jaki mechanizm stoi za tym, że tak się robi?
Związane jest to z konstrukcją panelu LCD. Nie wiem dokładnie, chodzi o
to, że ciekłe kryształy ustalają się w jednej pozycji. Niech ktoś
bardziej kompetentny o tym się wypowie.
> No bo jeśli się tak zrobiło samo, to może samo się naprawi ;) hehe
Jest szansa, że samo minie, czasami tydzień czasami miesiąc albo dwa na
to trzeba. Jednak jak, jak chcesz to możesz reklamować. Tylko wpierw
sprawdź w gwarancji i instrukcji czy nie ma wzmianki o tym.
> Faktycznie linia jest idealnie w miejscu krawędzi obrazu 4:3...
> Do kitu te LCD ;)
>
--
Pozdrawiam
JareK
-
10. Data: 2008-06-13 06:35:31
Temat: Re: [OT] Re: Reklamować, czy zwrócić towar jako niezgodny z umową
Od: JareK <k...@n...interia.pl>
JareK pisze:
> Czabu pisze:
>
>> Szczerze mówiąc, ja jeszcze nie widziałem w instrukcji LCD, żeby
>> producent przed tym ostrzegał, więc IMHO w takim przypadku można
>
> Piszą podobno w samsungach, a widziałem w instrukcji SONY.
>
http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/P
roductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-
1&partNumber=KDL40V3000
w Specifications > Owner's Manual (PDF, 2.4MB)
str. 7 rozdział LCD SCREEN
Ghosting may occur when still pictures are displayed continuously. It
should disappear after a few moments.
--
Pozdrawiam
JareK