  • 31. Data: 2010-07-12 05:35:07
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 20:01:10 -0500, witek napisał(a):

    > Przy czym zdaje się mowa o atakującym psie, a nie broniacym sie.

    Atakujący pies na prywatnej własności, to pies broniący tej własności.
    Wydaje mi się, że rozpatrujemy tu nasze prywatne podejście do sprawy. A to
    jakby to rozegrał adwokat i jakie podejście miałby sędzia byłoby kluczowe.

    --
    marcin

  • 32. Data: 2010-07-12 05:56:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadoslawF pisze:

    > Nie ma pewności że zagryzie

    Właściciel musi mieć pewność, że NIE zagryzie.

    > i nie ma pewności że przegra w sądzie
    > sprawę o odszkodowanie za pogryzienie.

    Jest.

    > To że pensję trzeba płacić raczej jest pewne. :-)

    To hoduj marihuanę - jest szansa, że nie złapią.

  • 33. Data: 2010-07-12 05:57:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pawelj pisze:
    > A jak strażnik zastrzeli choćby jedną osobę? to kto będzie płacił
    > odszkodowanie ?

    Strażnik oczywiście. W odróżnieniu od psa jest osobą, więc odpowiada za
    swoje czyny.

  • 34. Data: 2010-07-12 06:00:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Otwartą furtkę to sobie sam wymyśliłeś. Autor pisał o "psie swobodnie
    > biegającym po podwórku", gdyby furtka była otwarta to by wybiegł.

    "Otwarta" w sensie "nie zamknięta na klucz czy inną kłódkę".

    > To wszystko co masz do powiedzenia?

    Nie.

    > Znów puszczasz wodze fantazji. Nie było mowy o półmózgu ani o agresywnym
    > psie.

    Była. Naucz się czytać.

    > Każdy normalny człowiek bez trudu odbierze ostrzeżenie (podbiegnięcie do
    > płotu, szczekanie, warczenie, mowa ciała). Pozostali nie powinni

    Nie każdy. Patrz: dzieci, pijani. Poza tym taki pies może się też
    zaczaić. Albo zauważyć dopiero po wejściu.

  • 35. Data: 2010-07-12 06:01:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i1ddu5$hk6$1@news.onet.pl Alek

    > Ale to jest Lawa...

    Morda w kubeł i nie ujadaj, psie.

  • 36. Data: 2010-07-12 06:03:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Ten pies nie zaatakował bez powodu. I owszem, psy stróżujące są legalne.

    Uhm. Czyli jeśli mam jakikolwiek powód, np. mnie zdenerwujesz, to mogę
    ciebie zabić, tak? ;->

  • 37. Data: 2010-07-12 06:23:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Ostrzezenia nie funkcjonuja.
    > Jesli ogrodzenie bedzie do bani to niezaleznie od ostrzezen autor
    > wykopu pojdzie siedziec.

    Nie ma ogrodzenia budowy/wykopu którego nie da się sforsować.
    To nie Alcatraz. Ogrodzenie miejsca niebezpiecznego taśmą na
    palikach może być kwestionowane, ale normalny płot musi wystarczyć.
    Pokonanie takiej przeszkody wymaga celowego działania i jakiegoś
    wysiłku a to wystarczy do stwierdzenia, że chcącemu nie dzieje się
    krzywda.

  • 38. Data: 2010-07-12 06:28:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > Atakujący pies na prywatnej własności, to pies broniący tej własności.

    Nieadekwatnie do zagrożenia.
    Tak samo nie możesz zastrzelić gościa idącego na ciebie z pięściami.
    Przekroczenie obrony koniecznej

  • 39. Data: 2010-07-12 06:28:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Ale nienormalny nie.
    > A on tez jest chroniony.

    O nienormalnych też napisałem, nawet zostało w cytacie.
    Może taki np. nie znać zasad ruchu i wskoczyć pod pędzący
    samochód. I co, wina szofera bo debile też są chronione?

  • 40. Data: 2010-07-12 06:29:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Nie ma ogrodzenia budowy/wykopu którego nie da się sforsować.
    > To nie Alcatraz. Ogrodzenie miejsca niebezpiecznego taśmą na
    > palikach może być kwestionowane, ale normalny płot musi wystarczyć.

    O ile nie ma dziur a brama jest zamknięta na klucz.

    Inicjator wątku pisał o furtce i kilku przypadkach wejścia bez
    dzwonienia - co oznacza, że furtka nie jest zamknięta na klucz.