  • 21. Data: 2008-12-23 07:49:06
    Temat: Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2008, Tristan wrote:

    > To bym poszedł do MM i wymienił :D

    Ale oni by Ci wymienili w zależności od tego, *jaki* to byłby model.
    Faktycznie część *producentów* daje rękojmię "user mode class 0",
    czyli zobowiązuje się do wymiany produktu w razie zgłoszenia przez
    użyszkodnika (i często tej okres jest *odrębny* od reszty gwarancji,
    np. miesiąc od zakupu).
    Mógłbyś się zdziwić.

    > No. Do tej pory takie miałem.

    To dobrze. Akurat rozumiem, bo też taki mam ;)
    Ale niestety gwarancji "0" w tej klasie jakościowej nie dają :(

    > jakością obrazu, bo CRT jest passe

    No nie wiem.
    Użyszkodnicy nie są skłonni płacić za CRT tyle ile trzeba żeby produkcję
    utrzymać i w tym problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-12-23 08:31:28
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

    > No nie wiem.
    > Użyszkodnicy nie są skłonni płacić za CRT tyle ile trzeba żeby produkcję
    > utrzymać i w tym problem.

    No cośty ;P to niewidzialna renka rynku ;) po prostu LCD jest tańsze w
    produkcji więc lansuje się mode na sprzet na którym mozna więcej zarobić, a
    stopniowo zamyka linie które musiały się zamortyzować przecie ;)

    --
    Slawek

  • 23. Data: 2008-12-23 13:10:17
    Temat: Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:giqji3$gig$1@achot.icm.edu.pl qwerty
    <q...@p...fm> pisze:

    > Trzeba było kupić taki sprzęt, gdzie wymieniają przy 1 uszkodzonym
    > pixelu / subpixelu.
    Może zdechł (pixel) krótko po zakupie, mało prawdopodobne ale możliwe.
    Niemniej laptok za 2500 to laptok za 2500, cudów nie ma co za dużo
    oczekiwać, również w zakresie jakości i zabezpieczenia
    gwarancyjno-serwisowego.
    Znaczącymi elementami cenotwórczymi laptopów są grafa i matryca właśnie.
    Taki niskobudżetowy lapek to tylko maszynka, na której uruchomisz np.
    arkusik Excelika, jakiś projekcik MS Project, no - nawet Visual Studio
    odpalisz, niezasobożerną dystrybucję Linuxika może i wystarczy.
    Ale do poważnych aplikacji typu Assassin's Creed, Fallout 3 czy Dead Space
    są sprzęty z zupełnie innej półki cenowej i wówczas jakość zarówno
    podzespołów jak i obsługi serwisowej całkiem inna.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-12-25 08:37:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Dec 2008, slawek wrote:

    > No cośty ;P to niewidzialna renka rynku ;) po prostu LCD jest tańsze w
    > produkcji

    Zgoda.

    > więc lansuje się mode na sprzet na którym mozna więcej zarobić,

    Ale akurat tu działa prawo Kopernika: wcale nie trzeba lansować.
    Klienci sami "en masse" kupują to co tańsze, *nawet* jeśli
    jest gorsze.
    A do tego dochodzą pewne zalety LCD (ze 4: rozmiar, rozmiar, waga
    i rozmiar :)) co w ciągu paru lat spowodowało praktyczne "przełączenie"
    produkcji masowej wyłącznie na LCD.

    > stopniowo zamyka linie które musiały się zamortyzować przecie ;)

    A oczywiscie że się zamortyzowały :D

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-12-25 09:15:32
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    log.net.pl
    użytkownik *Jotte* napisał(a):

    > Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne
    > matryce takich wad nie mają.

    Niejako przy okazji zastanawiam się jak jest z matrycami telwizorów LCD? Też
    są jakieś wpadki z badpixelami? Matryce znacznie większe...

    --
    Big Jack
    //////

  • 26. Data: 2008-12-25 12:08:34
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

> [...]
    > A do tego dochodzą pewne zalety LCD (ze 4: rozmiar, rozmiar, waga
    > i rozmiar :)) co w ciągu paru lat spowodowało praktyczne "przełączenie"

    No wiesz tańsze w produkcji ale przypomnij sobie ile kosztowały LCD jeszcze
    rok temu ;) teraz juz to się urealnia, bez lansowania by takich cen nie
    wyjeli ;P
    Wesołych Świat
    Slawek

  • 27. Data: 2008-12-25 16:02:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:49534f34$1@news.home.net.pl Big Jack <a...@b...zz>
    pisze:

    > Niejako przy okazji zastanawiam się jak jest z matrycami telwizorów LCD?
    > Też są jakieś wpadki z badpixelami? Matryce znacznie większe...
    Szczerze powiedziawszy jak teraz w telewizorach to nie wiem. Ale technologia
    dziś już taka, że to się raczej zdarzać nie powinno. Ceny spadają, a
    konkurencja sprawia, że zobowiązania producentów idą daleko (np. LG).

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2008-12-25 16:38:28
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

> [...]
    > technologia dziś już taka, że to się raczej zdarzać nie powinno. Ceny
    > spadają, a konkurencja sprawia, że zobowiązania producentów idą daleko

    Telewizory obowiązuje ta sama norma, przy duzych ekranach to jest bodajże
    nawet 5-7 bed pixeli, choc oczywiscie glośno o tym nie mówia, na pewno Funai
    ma gwarancję 0 bedpixeli w okresie 2 lat gwarancji.

    --
    Slawek

  • 29. Data: 2008-12-25 16:56:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj0d2r$gu7$1@inews.gazeta.pl slawek
    <s...@g...pl> pisze:

    > Telewizory obowiązuje ta sama norma, przy duzych ekranach to jest bodajże
    > nawet 5-7 bed pixeli, choc oczywiscie glośno o tym nie mówia, na pewno
    > Funai ma gwarancję 0 bedpixeli w okresie 2 lat gwarancji.
    O ile pamiętam to dla oceny jakości matrycy wprowadzono podział na klasy, do
    których klasyfikowano w zależności od obszaru występowania i skupienia (w
    przeliczeniu na rozdzielczość), rodzaj uszkodzenia (martwy lub stale
    świecący pixel ew. subpixel). Różni producenci stosowali różne zobowiązania
    w zależności od czasu ujawnienia się usterki.
    No i to dotyczyło uszkodzonych pixeli, a nie pixeli łóżkowych...
    W telewizorze wada taka jest mniej uciążliwa i mniej dostrzegalna niż w
    monitorze (dynamiczny obraz), szczególnie jeśli wystąpiła gdzieś na obrzeżu.
    Z chwilą dokonywania zakupu nie sposób nie zauważyć takiej usterki; IMHO
    taka wada winna stanowić co najmniej o znaczącej obniżce ceny produktu. A
    potem to faktycznie kwestia oferty gwarancyjnej sprzedawcy (producenta) albo
    postępowania cywilnego (kiepska sprawa).

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2008-12-25 17:29:32
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

> [...]
    > zobowiązania w zależności od czasu ujawnienia się usterki.
    > No i to dotyczyło uszkodzonych pixeli, a nie pixeli łóżkowych...

    Wszystkie matryce w sprzęcie popularnego uzytku sa klasy II Klase I używa
    sie dla wojska, medycyny itp. norma klasy II dopuszcza kilka złych pixeli i
    tylko w gestii producenta jest czy wymieni czy nie sprzet "spełniajacy"
    norme ;)

    --
    Slawek