    From: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ustne polecenie - jego waga i mocowanie prawne
    Date: Thu, 20 Nov 2008 00:14:40 +0100

    Czy mam obowiązek wykonania polecenia przelożonego (wydanego ustnie /
    telefonicznie), które gryzie się z firmowymi regulaminami ?

    W firmie obowiązuje "ochrona ważnych danych firmy". Podjęto uchwałę,
    oficjalnie nas przestrzeżono, itd.

    Sytuacja. Potrzebne jest przekazanie ważnych strategicznych danych firmy.
    Okazuje się, że odpowiedzialna za to osoba nie może tego zrobić (nie ma
    jej, wyjechała) a dane potrzebne są natychmiast! Szef poleca więc
    telefonicznie. Podejdź do P. Basi, Kasi czy innej Tereski, - powinny mieć te
    dane - i w trybie super pilnym prześlij je na adres x...@x...xx. Oczywiście
    robię to. Szef jest wdzięczny. Koleś którego nie ma też. Wszystko jest ok.
    Każdy ma co chciał. Sytuacja uratowana. Jednak równie dobrze można mi
    "udowodnić" bez żadnej walki świadome wysłanie z firmowego sprzętu ważnych
    firmowych informacji na zewnątrz firmy. Nie mam żadnych pełnomocnictw,
    zezwoleń, uprawnień. Czyli ugotowany?

    Mam obowiązek wykonania takiego plecenia?
    Czy tak wydane polecenie jest jednorazowym nadaniem uprawnień?

    pozdrawiam