    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ustawa o ochronie zwierząt
    Date: Thu, 10 May 2012 10:44:14 +0200

    Od niedawna obowiązuje zakaz sprzedawania psów poza zarejestrowanymi
    hodowlami

    USTAWA o ochronie zwierząt
    z dnia 21 sierpnia 1997 r.

    A dokładniej Art. 10a

    Tylko nigdzie ta ustawa nie definiuje co to jest pies rasowy.

    Wiem zaraz odezwą się obrońcy zwierząt i ludzie zrzeszeni w związkach
    kynologicznych..., że pies bez rodowodu nie jest rasowy. Zwłaszcza ci
    ostatni roszczą sobie wyłączne prawo do orzekania czy pies jest rasowy.

    Zostawmy jednak słuszność/niesłuszność rasowości psów...

    Ale czy formalnie jest jakiś przepis, ustawa, a może jakieś wytyczne
    weterynaryjne, może jakaś księga wzorców które definiują, że dany pies
    jest rasowy.

    Bo mam wrażenie, że jak większość ustaw wprowadzanych w Polsce i ta jest
    bublem.

    Szukałem i nie znalazłem żadnych ustaw, przepisów, rozporządzeń, które
    by określały, że dany pies jest rasowy, no jedynie ww. związki
    wprowadzają taką definicję ale bez poparcia tego jakąkolwiek ustawą.

    Każdy kij ma dwa końce i ta sama ustawa mówi o rejestrowaniu i
    pozwoleniu na trzymaniu ras niebezpiecznych. Jeżeli jednak przyjmiemy,
    że rasowy jest tylko ten co ma rodowód, to nie ma wymogu rejestrowania
    psa rasy groźnej ale bez rodowodu...

    Czy ktoś może natrafił na jakieśprzepisy. Temat mnie dość nurtuje bo
    choć rozumiem, że ustawa miała zapobiec złemu traktowaniu zwierząt to
    chyba jednak nie do końca jest precyzyjna.

    Ariusz