  • 1. Data: 2007-02-18 14:21:39
    Temat: Ustawa -gdzie ją zaskarżyć jest kulawa!
    Od: "Andruszko" <m...@c...pl>

    W ustawie o rybołówstwie z dnia 19 lutego 2004r.(.Dz.U.04.62.574 -
    Rybołówstwo) piszący ją, "zapomnieli "o istniejących łodziach tzw.łodziach
    pomocniczych, na Zalewie Wiślanym,których jest tutaj ok.30-tu!
    Teraz inspektorzy rybołówstwa interpretują po swojemu ustawę twierdząc że
    nie można na nich uprawiać rybołówstwa,można jedynie używać je w celach
    turystycznych!( np.wybudowałeś dom mieszkalny w którym możesz jedynie
    hodować świnie)Łodzie te posiadają wszystkie niezbędne doumenty potrzebne do
    pływania.Łodzie te przedstawiają pewien potencjał połowowy,który nie został
    wykazany przez naszych urzędników w momencie wejścia Polski do Unii
    Europejskiej.Podejrzewam że sprawa ma posmak karygodnej,skandalicznej
    nieudolności tych co pisali ustawę.
    Gdzie można by ją zaskarżyć?(może NIK?)Proszę o poradę.
    Rybak z Zalewu Wiślanego.

  • 2. Data: 2007-02-19 20:30:25
    Temat: Re: Ustawa -gdzie ją zaskarżyć jest kulawa!
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andruszko wrote:
    > Podejrzewam że sprawa ma posmak karygodnej,skandalicznej
    > nieudolności tych co pisali ustawę.
    > Gdzie można by ją zaskarżyć?(może NIK?)Proszę o poradę.

    Nie wiem co to są "łodzie pomocnicze", ani jak się one mają do wymogów
    art. 5 ustawy o rybołówstwie, więc ogólnie:

    Ustawę mogą zmienić dwa organy: 1) Sejm i 2) Trybunał Konstytucyjny.

    Ad. 1 potrzebny ktoś dysponujący (upraszczając) a) inicjatywą
    ustawodawczą i b) siłą przekonania dwustu paru posłów. Patrz Konstytucja
    i Regulamin Sejmu.

    Ad. 2 potrzebny ktoś z prawem wniesienia skargi do TK (np. Rzecznik Praw
    Obywatelskich) i porządnymi argumentami. Szczegóły w ustawie o TK i
    Konstytucji.