  • 81. Data: 2005-09-19 00:22:59
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAweł wrote:
    > Ale wcale z tego jego uprawnienia nie wypływa obowiązek UWZGLĘDNIANIA ich
    > przez szkołę.

    Nie ma czegoś takiego jak uwzględnianie lub nie usprawiedliwień.
    Skąd ty żeś tą głupotę wytrzasnął.

    Tak jak uczen pełnoletni nie ma juz obowiązku uczęszczania do
    > szkoły, tak i szkoła nie ma obowiązku takiego ucznia trzymać. Aby wiec uczeń
    > w szkole mógł pobierac nauki, szkoła stawia mu m.in.następujący warunek,-
    > musi on przestrzegac regulaminu. A skoro w regulaminie napisano, ze szkoła
    > uznaje usprawiedliwienia rodziców to pełnoletni uczeń ma wtedy następujące
    > opcje:

    to taki regulamin jest sprzeczy po pierwsze z konstytucją po drugie z
    ustawą i zapisy w nim są nieważne.

  • 82. Data: 2005-09-19 01:13:22
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

> [...]
    > Tak jak uczen pełnoletni nie ma juz obowiązku uczęszczania do
    > to taki regulamin jest sprzeczy po pierwsze z konstytucją po drugie z

    Zgodze sie z Toba pod warunkiem, ze jestes Trybunałem Konstytucyjnym , oraz
    NSA-:)).

    Dlaczego szkoła, która, podkreslam, pełnoletniego byka NIE MA juz obowiazku
    uczyć, a on nie ma też obowiązku do niej uczęszczać , miałaby nie móc
    obwarować swojej dobrej checi udzielania mu bezpłatnie swoich usług od
    spełnienia przezeń pewnych warunków?
    Czy jesli miałbys kaprys rozdawać ludziom pełnoletnim po parze kalesonów
    tylko pod warunkiem, ze przyniosą oni podanie potwierdzone przez rodziców,
    to ten warunek byłby sprzeczny z konstytucją? -:))

    Szkoła ma prawo postawic warunek: - bedziemy uczyc Ciebie, chociaz juz nie
    mamy takiego obowiązku, ale pod warunkiem, ze dostosujesz sie do naszych
    wymagań. Jeśli Ci to nie odpowiada to do widzenia, nie ma przymusu, nie
    musisz poddawać się regulaminowi, który Ci nie odpowiada, i mozesz
    zrezygnować z nauki u nas.

    A zreszta pomijając niuanse prawnicze (choc tu sprawa jest dość oczywista)
    Na studiach prawie wszyscy studenci sa pełnoletni, rodzice nie piszą
    usprawiedliwień . Istnieja tez przedmioty, szczególnie na studiach
    techniczno-przyrodniczych, gdzie warunkiem zaliczenia jest obecność na
    wszystkich cwiczeniach, czy zajęciach laboratoryjnych. Dopuszczalna jest
    jedynie określona, (najczęściej 3) liczba nieobecności. I jesli byłbys
    nieobecny na większej ilości zajęć, to mógłbys przynieść usprawiedliwienie
    nawet lekarskie od biegłego sądowego a przedmiotu nie zaliczysz (tak było
    przynajmniej przed wielu, wielu laty w mojej szkole, tak tez było na b.
    renomowanej uczelni w USA, gdzie robiłem doktorat). Bo taki warunek
    zapisany był w regulaminie, a Ty, skoro na uczelnię uczęszczałeś to
    oznaczało, ze regulamin ten akceptujesz.

    Zapamiętane będą słowa i czyny:
    "Polskość to nienormalność -takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną
    uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu" -Donald Tusk

  • 83. Data: 2005-09-19 01:16:18
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    > Regulamin szkoły niestety nie może być sprzeczny aniz ustawą, ani z
    > konstytucją, więc po prostu regulamin szkoły, który takie zapisy zawiera
    > nadaje się do zmiany.

    nawet jak 254 razy to powtórzysz to i tak jest to tylko i wyłącznie Twój
    osobisty pogląd, który inni moga miec za smieszny i dziwaczny.
    Zastanawiac sie mozna nad tym dopiero, jeśli wykażesz gdzie i jak i z jakim
    konkretnym zapisem ten regulamin miałby byc sprzeczny

  • 84. Data: 2005-09-19 01:24:07
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:432defbf$1@news.home.net.pl...
    > Ma, jeśli wymogi te są uregulowane w aktach prawa powszechnie
    > obowiązującego: konstytucja, umowy międzynarodowe, ustawy,
    > rozporządzenia na podstawie ustawy, akty prawa miejscowego.
    > Społeczeństwo (Naród) wyraża swoją wolę, wyłącznie w ten sposób.
    > Regulamin szkoły nie jest takim aktem.

    Ustawy nadały ministrowi oświaty prawo do wydawania np. rozporzadzeń ,
    zarzxadzen i innych aktów wykonawczych. W tych ramach przekazał on część
    swojej władzy kuratoriom, a one z kolei dyrekcjom szkół.
    Regulamin szkoły wcale prawnie nie wisi w powietrzu.

    A zresztaą na marginesie, naród tez nie ustalał opłaty np. za Neostradę, a
    przepisom TPSA w tym zakresie podporzadkowujesz sie, bo wiesz, ze jesli np.
    nie zapłacisz rachunku, to Ci nie tylko siec wyłącza, ale i do sądu
    skutecznie podadzą-:)).

  • 85. Data: 2005-09-19 01:27:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAweł wrote:

> [...]
    > Zastanawiac sie mozna nad tym dopiero, jeśli wykażesz gdzie i jak i z jakim
    > konkretnym zapisem ten regulamin miałby byc sprzeczny

    Nie jest to tylko mój osobisty pogląd.
    Jest to również pogląd rzecznika praw ucznia oraz rzecznika praw
    obywatelskich, którzy wystąpili juz z wnioskiem o naprostowanie p.
    minister na właściwe tory, żeby więcej głupot publicznie nie opowiadała.

  • 86. Data: 2005-09-19 01:31:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAweł wrote:

    > Zgodze sie z Toba pod warunkiem, ze jestes Trybunałem Konstytucyjnym , oraz
    > NSA-:)).
    Tak wysoko nie sięgam.
    Przeczytasz zapewne za parę dni w gazetach, tudzież usłyszysz w
    telewizji na ten temat.

> [...]
    > zapisany był w regulaminie, a Ty, skoro na uczelnię uczęszczałeś to
    > oznaczało, ze regulamin ten akceptujesz.

    W szkole ucznia można nieklasyfikować z powodu nieobecności na zajęciach.
    To jest właśnie to o czym piszesz.
    Ale nie ma to niz wspólnego z faktem usrprawiedliwiania lub nie
    nieobecności na zajęciach.
    Choćbyś przyniósł usprawiedlwienie od niewiadomo jakiego lekarza,
    nauczyciel ma prawo nieklasyfikować cię z danego przedmiotu, jeżeli
    opuściłeś znaczą liczbę zajęć.

  • 87. Data: 2005-09-19 01:37:48
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

> [...]
    > obywatelskich, którzy wystąpili juz z wnioskiem o naprostowanie p.
    > minister na właściwe tory, żeby więcej głupot publicznie nie opowiadała.

    No to jest was 3-ech, ale wiedz, że w 2004 r. aż 78% wniosków rzecznika
    praw obywatelskich sądy odrzuciły , jako niezasadne-:))
    Czyli mówiąc po ludzku, tylko 22 % tych wniosków miało sens! A pozostałe 3/4
    to, korzystając z twojego słownictwa, właśnie zawieraja głupoty;-)

    A rzecznik praw ucznia, gdyby podobnych wniosków z szumem nie składał, to
    mógłby ktoś pomysleć, ze taki urząd jest niepotrzebny. Aj, no i co wtedy ten
    rzecznik zrobiłby z sobą?-:))

  • 88. Data: 2005-09-19 01:46:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAweł wrote:

    > No to jest was 3-ech,

    Skoro ty wiesz lepiej, no to wybacz.

  • 89. Data: 2005-09-19 05:48:15
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: PAweł [Mon, 19 Sep 2005 00:40:19 +0200]:

> [...]
    > fundujacy uczniowi pełnoletniemu nauke ma prawo wymagac od
    > obdarowanego spełnienia wymogów opisanych w regulaminie szkoły? -:)

    Jak najbardziej ma prawo oczekiwac. Tak samo jak ma prawo oczekiwac
    gwiazdki z nieba, bo przeciez nikt tu sie tego spoleczenstwa nie
    pyta czy chce finansowac, to raz, a obdarowany nie jest bynajmniej
    obdarowany bo to nie jest tak ze sie ludzie na prezent skladaja,
    tylko placa obowiazkowe odsetki a on rozpoczyna szkole zgodnie
    z obowiazkiem szkolnym.

    Ale dobra, zalozmy ze jak juz nie musi do tej szkoly chodzic a sie
    decyduje chodzic, to powinien przestrzegac regulaminu.
    Pytanie: czy to znaczy, ze w tym regulaminie koniecznie musza byc
    bzdury niezwiazane z rzeczywistoscia?

    Kira

  • 90. Data: 2005-09-19 05:50:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: PAweł [Mon, 19 Sep 2005 03:24:07 +0200]:

    > Regulamin szkoły wcale prawnie nie wisi w powietrzu.

    I powaznie nadano mu wieksza wage niz konstytucji? :) E, mi sie
    wydaje ze chyba jednak to tak nie dziala...

    > A zresztaą na marginesie, naród tez nie ustalał opłaty
    > np. za Neostradę, a przepisom TPSA w tym zakresie
    > podporzadkowujesz sie

    Nie przepisom. Umowie. Wlasnorecznie podpisanej. Taka drobna
    roznica, nie? Bo tu dorosly czlowiek jak najbardziej moze sobie
    ta umowe podpisac. Tylko usprawiedliwienia nie moze... ;P

    Serio nie widzisz, ze to idiotyzm jest?

    Kira