-
1. Data: 2005-09-16 07:15:37
Temat: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>
Witam.
Z rozczarowaniem zauważyłem logując się na swoje konto Skype,
że "SkypeOut jest nieczynny. Uruchamiasz SkypeOut dokonując
przedpłaty.". Rzecz w tym, ze przedpłaty w wysokości 10,00 EUR swego
czasu dokonałem. Zrealizowałem kilka połączeń i zarzuciłem używanie
SkypeOut na dłuższy czas. Okazuje się, że moja przedpłata, a właściwie
jej pozostała część w wysokości jakiś 8,00 EUR przepadła, jak rozumiem
w zgodzie z punktem 6.5 aktualnie obowiązującego regulaminu:
http://www.skype.com/company/legal/terms/tos_voip.ht
ml
Mam w zwyczaju przynajmniej pobieżnie przeglądać akceptowane umowy,
ale nie zauważyłem tego zapisu przy zakładaniu konta.
Mam w związku z tym pytania:
1. Czy ktoś dysponuje regulaminem SkypeOut w wersji z lutego tego roku?
2. Czy tego rodzaju zapis pozostaje w zgodzie z obowiązującymi
przepisami PL i ew. UE?
Pytania być może naiwne, zwłaszcza #2, do tego kwota niewielka, ale moje
rozczarowanie nieetycznym zagarnięciem jej przez Skype bez choćby
skromnego uprzedzenia via mail o zbliżającym się terminie przepadnięcia
przedpłaty jest olbrzymie i zastanawiam się na ile to posunięcie Skype
było zasadne i czy cokolwiek jestem w stanie w tej sprawie zmienić.
Serdecznie pozdrawiam,
--
Konrad
-
2. Data: 2005-09-16 07:22:35
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Konrad napisał(a):
>
> Mam w związku z tym pytania:
> 1. Czy ktoś dysponuje regulaminem SkypeOut w wersji z lutego tego roku?
Proszę uprzejmie ;-)
http://web.archive.org/web/*/http://www.skype.com/co
mpany/legal/terms/tos_voip.html
M.
-
3. Data: 2005-09-16 07:44:01
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Proszę uprzejmie ;-)
> http://web.archive.org/web/*/http://www.skype.com/co
mpany/legal/terms/tos_voip.html
Suuuper. Fajny serwis. Dziękuję serdecznie.
Niestety niekorzystny dla mnie zapis był już wtedy w regulaminie, tyle,
że jako punkt 6.4 i w tylko nieco odmiennej postaci - ew. wpłaty w tym
180-dniowym okresie bez połączeń przedłużały wtedy ważność konta.
Pozostaje mi się chyba pogodzić z tym zbójeckim zagarnięciem :)
Pozdrawiam,
--
Konrad
-
4. Data: 2005-09-16 08:31:13
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>
Konrad napisał(a):
> Pozostaje mi się chyba pogodzić z tym zbójeckim zagarnięciem :)
>
Jakie zagarnięcie ??
To nie jeste bank, a co ty sie spodziewałe, że wyciągniesz kase jeszcze
z procentem :) ??
--
Raku
*********************************
r...@N...amigos.kom.pl
*********************************
-
5. Data: 2005-09-16 09:33:30
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>
Raku_krak napisał(a):
> Jakie zagarnięcie ??
> To nie jeste bank, a co ty sie spodziewałe, że wyciągniesz kase jeszcze
> z procentem :) ??
To chyba jasne? :)
Spodziewałem się, że będę mógł wykorzystać wpłacone pieniądze na
rozmowy, ew. wycofać z uwzględnieniem opłat manipulacyjnych. To
zdroworozsądkowe oczekiwania, jak sądzę, ale chybione, jak się okazało.
Pozdrawiam,
--
Konrad
-
6. Data: 2005-09-16 09:50:51
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik "Konrad" <k...@n...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości
> Spodziewałem się, że będę mógł wykorzystać wpłacone pieniądze na rozmowy,
> ew. wycofać z uwzględnieniem opłat manipulacyjnych. To zdroworozsądkowe
> oczekiwania, jak sądzę, ale chybione, jak się okazało.
dokladnie tak samo masz w pre paidach.
Jesli nie wykorzystasz karty w jakims tam czasie to ci rowniez wszystko
przepada.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
7. Data: 2005-09-16 10:05:38
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>
castrol napisał(a):
> dokladnie tak samo masz w pre paidach.
> Jesli nie wykorzystasz karty w jakims tam czasie to ci rowniez wszystko
> przepada.
zgadza sie, rzeczywiscie. ale operatorzy ostrzegaja via sms o
zblizajacym sie terminie waznosci, potem o zablokowaniu rozmow
wychodzacych w przypadku, gdy konto nadal nie zostalo zasilone.
to wydaje sie bardziej naturalne i cywilizowane.
w postepowaniu Skype tym wszystkim najbardziej mnie chyba mierzi fakt,
ze nie zostalem ostrzezony. jest regulamin, w porządku. niech sobie
zabieraja te pieniadze po 180 dniach nieaktywnosci - rozumiem, ze chca
tym sposobem podniesc sprzedaz motywujac do korzystania z konta i
zasilania go. ale chcialbym byc ostrzezony, zeby moc zdecydowac.
pilnowanie terminu waznosci konta Skype nie jest moim jedynym
zmartwieniem na tym lez padole.
--
Konrad
-
8. Data: 2005-09-16 11:30:52
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: the4dK <g...@g...cy>
Konrad napisał(a):
> zgadza sie, rzeczywiscie. ale operatorzy ostrzegaja via sms o
> zblizajacym sie terminie waznosci, potem o zablokowaniu rozmow
> wychodzacych w przypadku, gdy konto nadal nie zostalo zasilone.
> to wydaje sie bardziej naturalne i cywilizowane.
Mnie w POPie nie ostrzegaja. Gdyby nie to, ze kolezanka byla ciekawska i
sprawdzila moj limit czasu polaczen, wyczysciliby mi konto z powodu
przekroczenia terminu. A tak przynajmniej wydalem moje pieniadze na rozmowy.
--
the4dK :: g...@g...cy
-
9. Data: 2005-09-16 12:00:51
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
16.09.2005 # 12:30:52, the4dK napisał:
> Mnie w POPie nie ostrzegaja.
Faktycznie nie ostrzegają. Parę lat temu, gdy kupiłem telefon
na kartę, sms był wysyłany. Widać zmieniło się na niekorzyść
klienta.
--
pozdrawiam
-
10. Data: 2005-09-16 12:03:27
Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
Od: the4dK <g...@g...cy>
Galathea napisał(a):
> Faktycznie nie ostrzegają. Parę lat temu, gdy kupiłem telefon
> na kartę, sms był wysyłany. Widać zmieniło się na niekorzyść
> klienta.
Obecnie zalezy to rowniez od sieci. W Heayah wysylaja, ale po
wyczerpaniu limitu czasu polaczen nie czyszcza konta. W POPie nie dosc,
ze nie wysylaja przypomnien, to konto zostaje wyzerowane.
Pozdrawiam,
--
the4dK :: g...@g...cy