    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Date: Sun, 18 Sep 2005 20:31:41 -0500

    PAweł wrote:

    > Zgodze sie z Toba pod warunkiem, ze jestes Trybunałem Konstytucyjnym , oraz
    > NSA-:)).
    Tak wysoko nie sięgam.
    Przeczytasz zapewne za parę dni w gazetach, tudzież usłyszysz w
    telewizji na ten temat.

> [...]
    > wszystkich cwiczeniach, czy zajęciach laboratoryjnych. Dopuszczalna jest
    > jedynie określona, (najczęściej 3) liczba nieobecności. I jesli byłbys
    > nieobecny na większej ilości zajęć, to mógłbys przynieść usprawiedliwienie
    > nawet lekarskie od biegłego sądowego a przedmiotu nie zaliczysz (tak było
    > przynajmniej przed wielu, wielu laty w mojej szkole, tak tez było na b.
    > renomowanej uczelni w USA, gdzie robiłem doktorat). Bo taki warunek
    > zapisany był w regulaminie, a Ty, skoro na uczelnię uczęszczałeś to
    > oznaczało, ze regulamin ten akceptujesz.

    W szkole ucznia można nieklasyfikować z powodu nieobecności na zajęciach.
    To jest właśnie to o czym piszesz.
    Ale nie ma to niz wspólnego z faktem usrprawiedliwiania lub nie
    nieobecności na zajęciach.
    Choćbyś przyniósł usprawiedlwienie od niewiadomo jakiego lekarza,
    nauczyciel ma prawo nieklasyfikować cię z danego przedmiotu, jeżeli
    opuściłeś znaczą liczbę zajęć.