  • 1. Data: 2007-01-10 08:34:21
    Temat: Usankcjonowanie DRM w Polsce - jak to teraz wygląda?
    Od: Pawel Kraszewski <P...@K...net>

    Witam!

    Szukałem konkretów, ale niestety nie znalazłem.

    Mam pytanie - czy prowadzone są w Polsce prace nad ustawami /
    rozporządzeniami związanymi z DRM (cyfrowe zarządzanie prawami)? Jaki jest
    stopień zaawansowania i kierunek prac?

    Jestem poważnie zaniepokojony sytuacją we Francji, gdzie - o ile dobre mi
    wiadomo - od 01 stycznia oglądając we własnym domu, na własnym komputerze
    na legalnym systemie operacyjnym legalnie kupiony film można popełnić
    przestępstwo. Nie mówię nawet o Linuksie - wystarczy że odtwarzacz ma
    funkcję pozwalającą pominięcie reklam na początku filmu...

    Z drugiej strony z zainteresowaniem przyglądam się kampani w Wielkiej
    Brytanii mającej na celu wymuszenie ustanowienia prawa zabraniającego DRM.

    W którą stronę podążymy/podążamy my?

    --
    Pawel Kraszewski
    www.kraszewscy.net