  • 1. Data: 2007-01-10 08:28:09
    Temat: zwrot w ciagu 10 dni - jak interpretować terminy?
    Od: noname <n...@n...pl>

    Mam pytanie - czy oświadzczenie wraz ze zwrotem mam przesłać w terminie
    10 dni od otrzymania towaru, czy od momentu zawarcia umowy (np. data kup
    teraz na allegro). Czy np. w sytuacjach, kiedy sprzedający będzie
    zwlekał z wysłaniem i np. pozostawi 2 dni na odesłanie towaru, czy liczy
    się data zwrotu/wysłania czy dostarczenia przedmiotu?

  • 2. Data: 2007-01-10 13:44:49
    Temat: Re: zwrot w ciagu 10 dni - jak interpretować terminy?
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "noname" <n...@n...pl> napisał
> [...]
    > z wysłaniem i np. pozostawi 2 dni na odesłanie towaru, czy liczy się data
    > zwrotu/wysłania czy dostarczenia przedmiotu?

    Oczywiście, że od daty doręczenia (wtedy nastąpi wydanie rzeczy). Pomyśl,
    skąd masz wiedzieć, że jesteś zadowolony z towaru skoro go jeszcze nie
    otrzymałeś. Inaczej będzie w przypadku usługi, tu decyduje dzień zawarcia
    umowy.

    --
    p09v

  • 3. Data: 2007-01-10 16:24:52
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "noname" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z wysłaniem i np. pozostawi 2 dni na odesłanie towaru, czy liczy się data
    > zwrotu/wysłania czy dostarczenia przedmiotu?

    Umowy zawierane na aukcjach są wyłączone spod zakresu działania dyrektywy
    97/7/WE z dnia 20 maja 1997 r. o ochronie konsumentów w umowach zawieranych
    na odległość.

    SIM

  • 4. Data: 2007-01-10 16:51:35
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-01-10 17:24, XYZ wrote:
> [...]
    > 97/7/WE z dnia 20 maja 1997 r. o ochronie konsumentów w umowach zawieranych

    "Kup teraz" nie jest zakupem na aukcji.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 5. Data: 2007-01-10 17:34:52
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał
    > Umowy zawierane na aukcjach są wyłączone spod zakresu działania dyrektywy
    > 97/7/WE z dnia 20 maja 1997 r. o ochronie konsumentów w umowach
    > zawieranych na odległość.

    Nie mówiąc już o tym, że żaden sąd w Polsce nie powoła się bezpośrednio na
    dyrektywę :) No może z wyjątkiem SN.

    --
    p09v

  • 6. Data: 2007-01-10 18:14:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    p09v napisał(a):
    > Nie mówiąc już o tym, że żaden sąd w Polsce nie powoła się bezpośrednio na
    > dyrektywę :)

    tak?

    KG

  • 7. Data: 2007-01-10 20:51:06
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał
    > tak?

    Tak wynika z mojego doświadczenia, może na Lubelszczyźnie jesteśmy jeszcze
    trochę zacofani w tym względzie, ale nie słyszałem o bezpośrednim powołaniu
    się na dyrektywę w przypadku braku jej implementacji do systemu krajowego.

    --
    p09v

  • 8. Data: 2007-01-11 11:33:36
    Od: noname <n...@n...pl>

    p09v napisał(a):
> [...]
    > się na dyrektywę w przypadku braku jej implementacji do systemu krajowego.

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Logika wskazuje na taką właśnie
    odpowiedź, ale lepiej się upewnić...

  • 9. Data: 2007-01-11 11:52:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "p09v" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, że od daty doręczenia (wtedy nastąpi wydanie rzeczy)
    u tu sie mylisz - wydanie rzeczy jest w momencie wydania jej przewoxnikowi

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-01-11 12:31:19
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał
    > u tu sie mylisz - wydanie rzeczy jest w momencie wydania jej przewoxnikowi

    Przewoźnikowi owszem, zgadzam się :)

    --
    p09v