  • 1. Data: 2008-11-18 17:21:31
    Temat: Urlop za wolna sobotę
    Od: k...@g...com

    Witam
    Mam problem, otóż pracodawca każe mi wypisać wniosek urlopowy za
    sobotę, a dokładnie za 27 grudnia tego roku. Według grafiku ustalonego
    przez pracodawcę jest to dla mnie dzień wolny, ponieważ musimy w ciągu
    miesiąca przepracować dwie soboty, które do tego czasu, w miesiącu
    grudniu, będę miała już odpracowane.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy pracodawca organizując szkolenia w
    niedziele, powinien w zamian wyznaczyć jakiś inny dzień wolny?
    Bardzo proszę o szybką odpowiedź z uzasadnieniem prawnym, o ile jest
    to możliwe. Serdecznie pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-11-18 19:20:17
    Temat: Re: Urlop za wolna sobotę
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    b.googlegroups.com...
[...]

    Pracownik odmawiajacy udzalu w szkoleniach , w dniach wolnych od pracy
    powinien zostac natychmiast zwolniony.

  • 3. Data: 2008-11-18 19:46:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfv4hl$3ad$01$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Pracownik odmawiajacy udzalu w szkoleniach , w dniach wolnych od pracy
    > powinien zostac natychmiast zwolniony.
    Skąd się takie bęcwały biorą...

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-11-18 19:53:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    k...@g...com <k...@g...com> pisze:
> [...]
    > przez pracodawcę jest to dla mnie dzień wolny, ponieważ musimy w ciągu
    > miesiąca przepracować dwie soboty, które do tego czasu, w miesiącu
    Pracodawca łamie prawo. Urlopu udziela się (poza bardzo specyficznymi
    sytuacjami) na wniosek pracownika (uzasadnienie w KP).
    Pracodawca nie może wydać ci polecenia wnioskowania o urlop. Jeśli to
    usiłuje zrobić - odmów śmiało albo żądaj wydania polecenia na piśmie,
    zobaczysz co zrobi.

> [...]
    > niedziele, powinien w zamian wyznaczyć jakiś inny dzień wolny?
    > Bardzo proszę o szybką odpowiedź z uzasadnieniem prawnym, o ile jest
    http://42.pl/u/1hzk
    Zresztą nie bądź leniem, wpisz sobie w googla "szkolenie w dzień wolny" i do
    lektury.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-11-18 20:27:07
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    >W wiadomości news:gfv4hl$3ad$01$1@news.t-online.com e-zop

    > Skąd się takie bęcwały biorą...
    >
    > --
    > Jotte

    Slusznie...kazdy madry wezmie udzial w darmowym szkoleniu, po to zeby
    wzmocnic swoja sytuacje zawodowa, nawet, jesliby mial poswiecic jakas wolna
    niedziele...
    Pracodawca i tak robi duzo:koszty, organizacja szkolenia, jego wlasny
    czas...itd...

  • 6. Data: 2008-11-18 21:01:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfv8f0$ba2$01$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Slusznie...kazdy madry wezmie udzial w darmowym szkoleniu, po to zeby
    > wzmocnic swoja sytuacje zawodowa, nawet, jesliby mial poswiecic jakas
    > wolna niedziele...
    A widzisz, teraz to inaczej brzmi.
    Oczywiście, że warto łyknąć wiedzę, szczególnie jak ją serwują za darmo,
    choćby i w wolny dzień.
    I nawet jeśli wydaje się w danym momencie niepotrzebna.
    Oczywiście może się zdarzyć, że prosta kalkulacja nakaże z tego zrezygnować,
    niemniej generalnie - zgoda.

    > Pracodawca i tak robi duzo:koszty, organizacja szkolenia, jego wlasny
    > czas...itd...
    Pracodawca to mi wisi brontozaurem, jak i ja jemu.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-11-18 21:21:47
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > zrezygnować, niemniej generalnie - zgoda.

    > Pracodawca to mi wisi brontozaurem, jak i ja jemu.

    Jakby firma, w ktorej bys pracowal, stanela w obliczu plajty, to pewnie bys
    sie cieszyl i liczyl ile przezyjesz z odprawy ( 3 miesiace platnego urlopu
    ? ).
    Oczywiscie wspolpracowalbys z syndykiem, zeby wytknac szefowi jego
    machlojki, a po cichu wynosilbys z zakladu srubki i wieszaki.

  • 8. Data: 2008-11-18 21:35:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfvblg$2bc$00$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Jakby firma, w ktorej bys pracowal, stanela w obliczu plajty, to pewnie
    > bys sie cieszyl i liczyl ile przezyjesz z odprawy ( 3 miesiace platnego
    > urlopu ? ).
    Abstrachujesz od układu odniesienia i postrzegasz wąsko niczym koń
    dorożkarski drogę.
    Nie bierzesz pod uwagę czy była to porządna i uczciwa firma, czy dobrze się
    w niej czułem, czy byłem godnie opłacany, czy nie były łamane prawa
    pracownicze itp., itd.
    A w ogóle to stosuje metodę dywersyfikacji dochodów i posiadania żelaznej
    rezerwy finansowej.
    Nie grozi mi w żadnym razie twój scenariusz.

    > Oczywiscie wspolpracowalbys z syndykiem, zeby wytknac szefowi jego
    > machlojki, a po cichu wynosilbys z zakladu srubki i wieszaki.
    Nie sądź innych podług siebie, nie każdy jest taki jak ty.
    Utopić gnoja - rzecz szlachetna. Topić dla zasady - niekoniecznie.

    PS. Mógłbyś wreszcie pisać jak normalny człowiek, czy za trudne?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-11-18 21:54:44
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > Utopić gnoja - rzecz szlachetna. Topić dla zasady - niekoniecznie.
    >
    > PS. Mógłbyś wreszcie pisać jak normalny człowiek, czy za trudne?

    To Wy zacznijcie pisac , jak normalni ludzie.

  • 10. Data: 2008-11-18 22:05:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfvdj9$29o$03$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > To Wy zacznijcie pisac , jak normalni ludzie.
    Piszesz jak śmieciarz i lama. Głupota jest nieuleczalna, jak widać.

    --
    Jotte