  • 1. Data: 2008-11-18 13:05:09
    Temat: konsekwencje prawne braku zawiadomienia dłużnika o cesji wierzytelności
    Od: "Pixel" <p...@n...pl>

    Witam,
    jest taka sytuacja:
    był dług wobec firmy telekomunikacyjnej, dług ten po jakimś czasie zostaje
    całkowicie spłacony. Z firmy telekomunikacyjnej przychodzi rozliczenie salda
    + informacja, cyt: "Jednocześnie informujemy, że wpłata z dnia .... na kwotę
    ... przekazana została do zewnętrznej firmy windykacyjnej na poczet spłaty
    zadłużenie".
    Prawdopodobnie firma telekomunikacyjna dokonała cesji wierzytelności na
    rzecz firmy windykacyjnej. Mam w związku z tym pytanie: jakie konsekwencje
    prawne rodzi brak zawiadomienia dłużnika o cesji wierzytelności?
    Pytam w kontekscie praktyki firm windykacyjnych, do naliczania odsetek z
    sufitu, horrendalnych kosztów windykacji i innych opłat manipulacyjnych. Jak
    się przed tym obronić?

    --
    pozdrawiam
    Pixel

  • 2. Data: 2008-11-18 13:07:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pixel pisze:
> [...]
    > rzecz firmy windykacyjnej. Mam w związku z tym pytanie: jakie
    > konsekwencje prawne rodzi brak zawiadomienia dłużnika o cesji

    Takie, że spłata do poprzedniego wierzyciela skutkuje zaspokojeniem
    obecnego wierzyciela.

    > Pytam w kontekscie praktyki firm windykacyjnych, do naliczania odsetek z
    > sufitu, horrendalnych kosztów windykacji i innych opłat manipulacyjnych.
    > Jak się przed tym obronić?

    Nie płacić tych kosztów. Firmy windykacyjne mają te sama co pierwotny
    wierzyciel.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-19 09:58:30
    Od: "Pixel" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości news:gfuen6$aj8$1@news.onet.pl...

    > Nie płacić tych kosztów. Firmy windykacyjne mają te sama co pierwotny
    > wierzyciel.

    Dzięki, a jeśli firma windykacyjna złoży pozew o zapłatę kosztów windykacji
    i odsetek? co pisać w sprzeciwie?

    --
    pozdrawiam
    Pixel

  • 4. Data: 2008-11-19 20:42:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pixel pisze:

    > Dzięki, a jeśli firma windykacyjna złoży pozew o zapłatę kosztów
    > windykacji i odsetek? co pisać w sprzeciwie?

    Odsetki zapłacić, jeśli się należą, a koszty windykacji... Co to
    takiego? Co do zasady nie ma podstaw do takiego żądania.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-11-19 22:51:05
    Od: "Pixel" <p...@n...pl>

    > Odsetki zapłacić, jeśli się należą, a koszty windykacji... Co to
    > takiego? Co do zasady nie ma podstaw do takiego żądania.

    OK, wielkie dzięki.

    --
    pozdrawiam
    Pixel