  • 21. Data: 2009-06-04 14:20:56
    Temat: Re: Urlop okolicznosciowy - slub
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Melisa pisze:

> [...]
    > Urlop okolicznościowy jest na daną okoliczność (czy to ślub czy też
    > pogrzeb)i tylko może być udzielony wtedy, gdy w tym dniu masz obowiązek
    > świadczenia pracy. I za żadne dwa tygodnie, ani nawet za tydzień przed
    > lub po taki urlop nie przysługuje. Jeśli w tym czasie (czyli w dniu
    > zawierania ślubu) przebywasz na zwolnieniu chorobowym lub na urlopie
    > wypoczynkowym - urlop okolicznościowy nie przysługuje. W praktyce
    > stosuje się; jeśli ślub odbywa się w sobotę, a jest to dzień wolny od
    > pracy, pracodawca może udzielić urlop okolicznościowy na piątek lub na

    Co za belkot :) Zarzucasz komus bledy, a sama je popelniasz. I jeszcze w
    dodatku piszesz ze sie tym zajmujesz zawodowo. Polecam jednak douczenie
    sie i nie wprowadzanie ludzi w blad :)

    Jacek Kustra

  • 22. Data: 2009-06-04 14:21:38
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Melisa pisze:

    > A ponad 20-to letnia praktyka w tym temacie wystarczy? :-)

    I rozumiem, ze te 20 lat praktyki powoduje, ze te bzdury staja sie
    podstawa prawna? :D

    Jacek Kustra

  • 23. Data: 2009-06-04 14:31:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Co za belkot :) Zarzucasz komus bledy, a sama je popelniasz. I jeszcze w
    > dodatku piszesz ze sie tym zajmujesz zawodowo. Polecam jednak douczenie
    > sie i nie wprowadzanie ludzi w blad :)

    mnie osobiscie denerwuje tylko jedno.

    Jaka by nie byla wersja za wszystko placi pracodawca ;)

    Icek

  • 24. Data: 2009-06-04 14:52:29
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 16:31:02 +0200, Icek napisał(a):

    > mnie osobiscie denerwuje tylko jedno.
    >
    > Jaka by nie byla wersja za wszystko placi pracodawca ;)

    Nie w każdej sytuacji. Często zostaje po prostu "wydymany" pracownik :/

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 25. Data: 2009-06-05 05:46:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

    > Jaka by nie byla wersja za wszystko placi pracodawca ;)

    A zatrudnianie pracowników jest obowiązkowe?

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-06-05 09:19:26
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A zatrudnianie pracowników jest obowiązkowe?

    Ja tylko twierdze, ze obciazanie pracodawcow wszelkimi mozliwymi kosztami
    pracownika nie jest sprawiedliwe.

    Jak jakis madrala wpadl na pomysl aby dawac wolne np.z powodu choroby to
    powinien za to placic. W koncu po cos pracownik jest ubezpieczony. To jednak
    tak nie dziala. A na garb pracodawcy doklada sie jeszcze wiecej. To wszystko
    sie sumuje.

    Icek

  • 27. Data: 2009-06-05 09:25:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

    > Ja tylko twierdze, ze obciazanie pracodawcow wszelkimi mozliwymi kosztami
    > pracownika nie jest sprawiedliwe.

    A co to są koszty pracownika? I co jest sprawiedliwe? Pracowni uważa że
    mniej jak 10 zł/godzinę pracy to niesprawiedliwe. :)

> [...]
    > tak nie dziala. A na garb pracodawcy doklada sie jeszcze wiecej. To wszystko

    Działa. Oczywiście, że można się sprzeczać co do szczegółów, ale
    podniesienie składki do 100% wynagrodzenia i objęciem wypłatą
    ubezpieczenia chorobowego przez ZUS od pierwszego dnia byłaby jakimś
    rozwiązaniem. :)

    Albo na przykład 35 dni urlopu rocznie ale bez urlopów okolicznościowych
    - nie wiem co lepsze. :)

    Wszystko kwestia umowy. :)

    --
    spp

  • 28. Data: 2009-06-05 09:25:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    spp pisze:

    > Pracowni uważa że
    > mniej jak 10 zł/godzinę pracy to niesprawiedliwe. :)

    Miało być 100 zł/h

    --
    spp

  • 29. Data: 2009-06-05 10:02:55
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Miało być 100 zł/h

    ;)

    Wiesz, generalnie nikt Cie nie zmusza do pracy :P

    Icek

  • 30. Data: 2009-06-06 14:27:22
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy - ślub
    Od: Melisa <a...@w...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Nie, nie. Pani Melisa jest tu smiertelnie poważna. Korzysta z zasady
    > BTZSR (Bo Tak Zawsze Się Robiło).
    > Pytanie o podstawę prawną jest obrazą majestatu.
    >
    > MSPANC
    >
    > M.

    No dobra "złośliwe niedowiarki" teraz będę cytować zgodnie z Kodeksem Pracy:

    "Zwolnienia od pracy związane ze ślubem pracownika, jego dziecka i zgonu
    członka rodziny.
    Są to zwolnienia od pracy przysługujące pracownikowi dla załatwienia
    ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, zwane niekiedy "urlopami
    okolicznościowymi. Zwolnienia te mają charakter obligatoryjny. Związane
    są z określonymi zdarzeniami w życiu pracownika i dlatego zwolnienia te
    są udzielane w dniu wystąpienia takiego zdarzenia.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W wyjątkowych jedynie przypadkach zwolnienia od pracy, o których wyżej
    mowa, mogą być udzielane w najbliższych dniach poprzedzających zdarzenie
    lub następujących po nich. I tak, np. zwolnienie w razie urodzenia
    dziecka pracownika może być wykorzystane w dniu urodzenia lub w dniu
    następnym albo też w dniu powrotu matki ze szpitala po urodzeniu
    dziecka. Ale w przypadku zgonu, zwolnienie winno być udzielone w
    zasadzie w dniu zdarzenia, a wyjątkowo w innym dniu, gdy pracownik
    uzasadnił wykorzystanie takiego zwolnienia w innym terminie dla
    załatwienia spraw związanych ze zgonem lub pogrzebem.***18
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jeżeli w przypadku zawarcia związku małżeńskiego pracownik występuje z
    uzasadnionym wnioskiem o zwolnienie w terminie późniejszym, zakład pracy
    powinien uwzględnić pod warunkiem, iż odległość terminu zawarcia związku
    małżeńskiego z terminem korzystania ze zwolnienia nie jest NADMIERNA
    w świetle obyczajów i tradycji ( -:)****19
    Zwolnienie dwudniowe może być udzielone w przeddzień zdarzenia, a także
    może być wykorzystane jednorazowo, lecz w kolejnych najbliższych dniach,
    jeśli miedzy tymi dniami przypada dzień wolny od pracy.

    Warto wskazać na to, że zwolnienie od pracy w razie zgonu i pogrzebu
    rodziców przysługuje także dziecku przysposobionemu. Jednakże brak jest
    podstaw do zwolnienia, jeśli dane zdarzenie nastąpiło w czasie, w którym
    pracownik nie świadczył pracy (np. z powodu choroby, urlopu, czy innej
    usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy)".
    ~~~~~~~~~~~~~~
    PODSTAWA:

    Obowiązek zwolnienia pracownika z obowiązków zawodowych z powodu
    zawarcia związku małżeńskiego wynika z § 15 rozporządzenia z 15 maja
    1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz
    udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. Nr 60, poz. 281 ze zm.)

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 1974 r. w sprawie
    regulaminów pracy oraz zasad usprawiedliwiania nieobecności w pracy i
    udzielania zwolnień od pracy.***20
    W myśl przepisów tego rozporządzenia (rozdział 3), zwolnienia od pracy
    udzielane są na zasadach określonych w kodeksie pracy, tym właśnie
    rozporządzeniu oraz w innych przepisach odrębnych.

    Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.z 1998 r., Nr 21,
    poz. 94 z późn.zm.; ost.zm. Dz.U. z 2005 r., Nr 86, poz. 732)

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996
    r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz
    udzielania pracownikom zwolnień od pracy. (Dz.U. z 1996 r., Nr 2, poz.
    14 z późn. zm.; ost.zm. Dz.U. z 2003 r., Nr 230, poz. 2290)

    ***18/ Zob. Pismo MPPiSS-Dep. Prawa Pracy z dnia 20 kwietnia 1977.
    Nr. PP-500-1123/76, PKT 13.
    ***19/ Zob. MPPiSS-Dep. Prawa Pracy z dnia 8 września 1976 r. Nr
    PP-501-940/76
    ***20/ Dz.U. nr 49 poz 299 - z późniejszymi zmianami.

    A na tej stronie dowiesz się, że nie każdy ślub gwarantuje urlop.

    http://www.prawo.egospodarka.pl/41027,Nie-kazdy-slub
    -gwarantuje-urlop-okolicznosciowy,1,34,3.html

    Tutaj dowiesz, że nie wszyscy taki urlop otrzymali, a wtedy moje
    poprzednie wyjaśnienie nie wyda się bezzasadne.:-))

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ur
    lop;okolicznosciowy;-;kiedy;i;na;jakich;zasadach,17,
    0,377361.html

    --
    Melisa