  • 71. Data: 2011-12-22 12:21:25
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-22 08:20, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Z drugiej strony częścią umowy jest właśnie kodeks pracy... Więc
    > powoływanie się w tym wypadku na umowę jest trochę niewłaściwe....

    Dlatego jestem zwolennikiem usunięcia urlopu na żądanie z kodeksu pracy.
    Przymusu pracy nie ma, zawsze można otworzyć własną firmę i żądać tyle
    wolnego ile dusza zapragnie - na swój koszt.

    --
    spp

  • 72. Data: 2011-12-22 12:23:04
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-22 08:24, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale coś się uparł na ten alkohol?

    Bo to glóna przyczyna dla której wprowadzono instytucję urlopu na żądanie.

    > Jak napisałem, ja nie musiałem w swojej karierze brać urlopu w tym
    > trybie, ale znam osoby, które były do tego zmuszone, bo przełożony
    > okazał się być idiotą. I bynajmniej nie robiły tego z powodu nadużycia
    > alkoholu, ale z powodów losowych.

    Wygląda ana to, że przełożony nie uznał tego za okoliczności na tyle
    ważne by usprawiedliwiały rozwalenie organizacji pracy.

    --
    spp

  • 73. Data: 2011-12-22 12:23:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, spp <s...@g...pl> wrote:

    > Dlatego jestem zwolennikiem usunięcia urlopu na żądanie z kodeksu pracy.
    > Przymusu pracy nie ma, zawsze można otworzyć własną firmę i żądać tyle
    > wolnego ile dusza zapragnie - na swój koszt.

    Nie widzisz, ze to co piszesz to utopia? Zlikwidujmy w ogole urlop,
    przeciez przymusu pracy nie ma...

    --
    Artur

  • 74. Data: 2011-12-22 12:27:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, spp <s...@g...pl> wrote:

    > Bo to glóna przyczyna dla której wprowadzono instytucję urlopu na żądanie.

    Czy posiadasz jakies opracowanie czy statystyki na ten temat? Czy moze
    to tylko takie urojenie?

    > Wygląda ana to, że przełożony nie uznał tego za okoliczności na tyle
    > ważne by usprawiedliwiały rozwalenie organizacji pracy.

    Dlatego jest urlop na zadanie, zeby przelozony nie musial uznawac czy
    okolicznosci sa na tyle wazne bo moze byc debilem ktory powie, ze co by
    sie nie stalo gowno go to obchodzi i masz sie stawic w pracy.

    --
    Artur

  • 75. Data: 2011-12-22 12:45:45
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 12:23:04 +0000, spp <s...@g...pl> said:

    > Bo to glóna przyczyna dla której wprowadzono instytucję urlopu na żądanie.

    A masz gdzieś zapis dyskusji w komisji sejmowej?
    Chętnie poczytam o posłach postulujących tak, jak napisałeś...

    --
    Bydlę

  • 76. Data: 2011-12-22 12:47:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 09:32:48 +0000, AZ <a...@g...com> said:

    > Mysle, ze przepis ten zostal wprowadzony dla osob ktore maja idiote
    > przelozonego.

    A ja, że zrozumiano, iż nie da się przewidzieć nieprzewidzianego, a
    czasem życie zmusza do tego, by w godzinach zwykłej pracy coś gdzieś
    załatwić. Więc by nie zmuszać ludzi do kłamstw i oszustw, ani nie
    zamieniać pracownika w rosyjskiego chłopa przywiązanego prawem do ziemi
    i wsi - zezwolono na taki tryb...

    --
    Bydlę

  • 77. Data: 2011-12-22 12:51:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-22 13:23, spp pisze:

    > Bo to glóna przyczyna dla której wprowadzono instytucję urlopu na żądanie.

    Chyba Twoim zdaniem. Nie wiem, masz jakiś problem z alkoholem?

    > Wygląda ana to, że przełożony nie uznał tego za okoliczności na tyle
    > ważne by usprawiedliwiały rozwalenie organizacji pracy.

    Przy urlopie na żądanie takich obiekcji nie miał.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 78. Data: 2011-12-22 12:54:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, Bydlę <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > załatwić. Więc by nie zmuszać ludzi do kłamstw i oszustw, ani nie
    > zamieniać pracownika w rosyjskiego chłopa przywiązanego prawem do ziemi

    Ano wlasnie, dla niektorych to jest trudne do zrozumienia, ze umowa o
    prace to nie jest najem niewolnika.

    --
    Artur

  • 79. Data: 2011-12-22 12:57:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 10:05:07 +0000, Wojciech Bancer <p...@p...pl> said:

    > Ale planowanie tydzień przed
    > "na żądaniówek" ciurkiem na okres między świętami nie jest wypadkiem
    > losowym, tylko zaplanowanym działaniem

    Oczywiście nie jest to opinia pracodawcy, a fakt poparty twardymi dowodami?
    Bo często myli się przypadek z zasadą.
    Jak choćby spp upierający się, że chodzi tylko o alkohol, i że to
    prawodawca-kirus kumplom to załatwił, by rozłożyć gospodarkę...

    > , czymś do czego urlop na
    > żądanie nie został wpisany w ustawę.

    Tak napisali? Że nie wolno wiedzieć wcześniej, że się będzie potrzebowało?
    Czyżbyś zasugerował się najpóźniejszym terminem informowania pracodawcy
    o takiej potrzebie?

    > I potem jeden z drugim się dziwią, że nikt nie chce dawać umów o pracę
    > na czas nieokreślony

    Wprowadzenie tych 4 dni spowodowało tę niechęć?
    Czyli do tego dnia pracodawcy marzyli o najmowaniu na etat?

    > i zwiększa się odsetek "śmieciówek".

    Byle tylko nie zapłacić uczciwie za uczciwą pracę...
    (widzisz - też tak umiem - przeinaczać i generalizować ;-))

    --
    Bydlę

  • 80. Data: 2011-12-22 13:00:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 12:23:53 +0000, AZ <a...@g...com> said:

    > Nie widzisz, ze to co piszesz to utopia? Zlikwidujmy w ogole urlop,
    > przeciez przymusu pracy nie ma...

    Zlikwidujmy w ogóle pracę - wszyscy będą firmami, wszyscy będą pracować
    w... (no nie wiem jak jednoosobowo robić prąd na sprzedaż, ale może
    dynama już dają radę) swoich firmach, wszyscy będą bogaci i szczęśliwi
    - ktoś tu chyba wynalazł panacemum (choć chciałoby się napisać -
    pacaneum) na bolączki tego świata i rzekomo grasujący kryzys...
    --
    Bydlę