  • 1. Data: 2011-12-16 21:16:59
    Temat: Faktura wystawiona po terminie
    Od: "Karo" <k...@w...pl>

    Witam

    Otrzymałem właśnie fakturę za usługę wykonaną ponad 4 miesiące temu.
    Zapłaciłem za tę usługę (naprawa ciężarówki) bez faktury gotówką część przy
    odbiorze auta a następną miałem zapłacić za kilka tygodni. Niestety usługa
    została źle wykonana i auto się zepsuło (na nieszczęście za granicą) - gdzie
    poniosłem bardzo duże koszty jego dalszej naprawy. Uznałem, że w tej
    sytuacji nie zapłacę pozostałej kwoty usługi. Niestety w zeszłym tygodniu
    gdy o sprawie już dawno zapomniałem przyszła z firmy która dokonała naprawy
    faktura. Czy w ogóle po takim czasie mogła zostać wystawiona faktura VAT?
    Czy mogę jej po prostu np nie przyjąć aby nie bawić się w sprawy sądowe itp?

    Pzdr

  • 2. Data: 2011-12-16 21:46:23
    Temat: Re: Faktura wystawiona po terminie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Karo wrote:

> [...]
    > zapomniałem przyszła z firmy która dokonała naprawy faktura. Czy w
    > ogóle po takim czasie mogła zostać wystawiona faktura VAT?

    Skoro została wystawiona, to znaczy, że mogła.

    Czy mogę
    > jej po prostu np nie przyjąć aby nie bawić się w sprawy sądowe itp?

    To chyba właśnie chcesz się w takie sprawy wpędzić?
    Złożyłeś jakąś reklamację, uzgadniałeś obciążenie ich kosztami naprawy itp?

    Myślisz, że jak Ty sobie uznałeś, że zapłata się nie należy, to już
    wystarczy?

  • 3. Data: 2011-12-16 21:52:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2011 3:16 PM, Karo wrote:
> [...]
    > Czy mogę jej po prostu np nie przyjąć aby nie bawić się w sprawy sądowe itp?

    a co faktura zmienia w kwestii faktu, ze komus wisisz kasę?

  • 4. Data: 2011-12-17 00:25:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mogę jej po prostu np nie przyjąć aby nie bawić się w sprawy sądowe
    > itp?

    Jesli faktury nie przyjmiesz, to taki trochę strzał we własne kolano.
    Powinieneś ich o tym powiadomić pisemnie podnosząc konkretne zarzuty,
    uzmysławiając, z jakiego powodu odmówisz uznania ich roszczenia i wzywając
    do wystawienia noty korygującej fakturę do wysokości uznanego przez Ciebie
    roszczenia. Oni mają wówczas dwa wyjścia. Iść do sądu i udowodnić, że maja
    racje, albo wystawić korektę. Musicie również się próbować porozumieć. W
    każdym razie udawanie, ze nie ma problemu nie jest w mojej ocenie dobrym
    rozwiązaniem.