  • Data: 2011-09-01 12:18:32
    Temat: Uprawnienia straży miejskiej i policji
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    dzisiaj byłem świadkiem takiego oto zdarzenia. Rano przyjechała straż
    miejska na ulicę na której na chodniku stały samochody, zaparkowali również
    na chodniku i wlepiali mandaty. Nie wiem, gdzie się udali, ale samochód
    straży stoi na chodniku już dobrych kilka godzin, tak samo niezgodnie z
    przepisami jak samochody, którym wlepili mandaty.
    To samo dotyczy policji. Często jak mnie zatrzymywali to kazali się
    zatrzymywać w miejscach, w których normalnie nie wolno się zatrzymywać (przy
    skrzyżowaniu, na wysepce, czy na zakazie)

    I tu moje pytanie, czy takie działanie jest zgodne z prawem?
    Ja rozumiem, że są sytuacje, w których jest to uzasadnione,
    ale czy przy wlepianiu mandatów trzeba parkować dokładnie w taki sam sposób
    jak ci, którym wlepia się mandaty,
    albo czy policja musi się czaić na kierowców w miejscach, w których nie
    wolno się zatrzymać?

    --
    pozdro
    barbakan