  • Data: 2011-09-01 15:46:40
    Temat: Re: Uprawnienia straży miejskiej i policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "leon" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:op.v04t3yy4jbf22m@kameleon.telgam.pl...
    Dnia 01-09-2011 o 14:18:32 barbakan <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > dzisiaj byłem świadkiem takiego oto zdarzenia. Rano przyjechała straż
    > miejska na ulicę na której na chodniku stały samochody, zaparkowali
    > również na chodniku i wlepiali mandaty. Nie wiem, gdzie się udali, ale
    > samochód straży stoi na chodniku już dobrych kilka godzin, tak samo
    > niezgodnie z przepisami jak samochody, którym wlepili mandaty.

    Jezeli chca sie tak zatrzymac musza wlaczyc sygnal swietlny aby stac sie
    pojazdem uprzywilejowanym. Inaczej popelniaja wykroczenie.

    > To samo dotyczy policji. Często jak mnie zatrzymywali to kazali się
    > zatrzymywać w miejscach, w których normalnie nie wolno się zatrzymywać
    > (przy skrzyżowaniu, na wysepce, czy na zakazie)

    Nie moga. Zgodnie z kodeksem drogowym kontrola drogowa msui sie odbywac
    w sposob nieutrudniajacy ruchu

    > I tu moje pytanie, czy takie działanie jest zgodne z prawem?
    > Ja rozumiem, że są sytuacje, w których jest to uzasadnione,
    > ale czy przy wlepianiu mandatów trzeba parkować dokładnie w taki sam
    > sposób jak ci, którym wlepia się mandaty,
    > albo czy policja musi się czaić na kierowców w miejscach, w których nie
    > wolno się zatrzymać?

    Policja ma obowiazek w takim wypadku nakazac jazde za radiowozem az do
    mometu jak wyzej.
    Czyli nieutrudniajacy ruchu

    Co do reszty, to pełna zgoda. Natomiast istnieją sytuacje,w których
    zatrzymuje się pojazd w miejscu przypadkowym i nie ma możlwiości nakazania
    mu dalszej jazdy. Ale wóczas policjanci odpowiadają za takie zabezpieczenie
    tego miejsca, by nie doszło do kolizji.