-
11. Data: 2006-07-03 18:09:58
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
> Z tego co wiem to firma 'Joker' jest na jego żone, ale nie jestem tego
> pewnien.
Ale to raczej mało ważne i chyba nic nie wnosi do sprawy.
-
12. Data: 2006-07-04 03:49:53
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
Dnia 3 lip o godzinie 20:07, na pl.soc.prawo, Grandalf napisał(a):
> Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif
>
> Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy:
> http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt
Dziwne zapisy. Generalnie w umowie stoi że cena brutto wynosi 35zł, oraz że
integralną częścią jest regulamin oraz cennik. W nich może być zawarta
zupełnie inna cena.
Ale nie ma wzmianki o tym że przy zmianie ceny, abonent ma możliwość nie
zaakceptowania tej zmiany i rozwiązanie umowy bez żadnych wyimaginowanych
kar.
Nie wiem czy cena podana w umowie na charakter "nadrzędny" nad ceną z
cennika. Bo i czemu miałaby mieć - regulamin, cennik ma charakter
pomocniczy i regulujący drobne kwestie - a umowa jest jednak "dokumentem
wyższej wagi" i skoro ona reguluje jakieś kwestie to IMO ma większe to
znaczenie niż zapis z cenniku czy regulaminie.
--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany
http://www.elektro-instal.com/smieszne/
-
13. Data: 2006-07-04 13:42:50
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Grandalf napisał(a):
>> Więcej można powiedzieć dopiero po obejrzeniu stosownych kwitów -
>> umowy, cennika, regulaminu itp.
>
> Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif
>
> Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy:
> http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt
>
Śmieszne kwity, ale - obowiązujące. Do kompletu operator powinien Cię
powiadomić PISEMNIE o podwyżce w wyprzedzeniem co najmniej jednego
miesiąca (art. 61 ust. 5 PT). Żadna nowa umowa nie jest obowiązkowa,
ale.. jeżeli by zawarto nową - z danymi nowego operatora, należałoby
rozwiązać starą ;-), lub powiadomić o przejęciu sieci.
M.
-
14. Data: 2006-07-04 13:51:20
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Grandalf napisał(a):
>> Po drugie - zmiana ceny nie wymaga zmiany umowy
>
> Nawet jeśli w umowie cena jest wymieniona wyraźnie i nie ma żadnych
> wzmianek o możliwych zmianach w przyszłości?
>
Nawet. W przypadku usług telekomunikacyjnych (i nie tylko) zawsze jest
możliwość zmiany ceny, ważne, aby obie strony się na to zgodziły ;-) W
przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki
operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody
klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora.
>> Po trzecie - złą jakość usług należy niezwłocznie reklamować,
>> najlepiej pisemnie
>
> Oczywiście za pewnym potwierdzeniem, chociażby odbioru?
>
Dokładnie.
M.
-
15. Data: 2006-07-05 08:13:36
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Śmieszne kwity, ale - obowiązujące. Do kompletu operator powinien Cię
> powiadomić PISEMNIE o podwyżce w wyprzedzeniem co najmniej jednego
> miesiąca (art. 61 ust. 5 PT).
No właśnie, powinien powiadomić pisemnie. Jedynie powiadomienie było
przez opis gg, którego wcale nie musiałem widzieć ;) A czy ma jakąś moc
prawną gdy w przeglądarce wyskakuje z BOK informacja o podwyżce? Póki
nie potwierdze przeczytania nie będe mógł korzystać z Internetu. A
przecież nie musiał to potwierdzać ten z kim jest pospisana umowa tylko
np. ktoś z domowników korzystajacych wtedy z komputera.
> Żadna nowa umowa nie jest obowiązkowa,
> ale.. jeżeli by zawarto nową - z danymi nowego operatora, należałoby
> rozwiązać starą ;-), lub powiadomić o przejęciu sieci.
Oczywiście, zmiana umowy nie jest konieczna. Wystarczy jakiś aneksik
dodać. Tylko nowa umowa adminowa pasuje bardziej pod względem
merytorycznym bo napisana jeszcze bardziej na jego korzyść.
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
16. Data: 2006-07-05 08:17:44
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> (...)
> przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki
> operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody
> klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora.
Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis
potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie?
Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam
się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
17. Data: 2006-07-05 08:25:44
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: mvoicem <m...@g...com>
Grandalf napisał(a):
> Maciej Bebenek napisał(a):
>
>> (...)
>> przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki
>> operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody
>> klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora.
>
> Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis
> potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie?
> Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam
> się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.
Przecież odbierasz ten list, to wiesz co jest w środku....
p. m.
-
18. Data: 2006-07-05 08:35:32
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Grandalf napisał(a):
> Maciej Bebenek napisał(a):
>
>> (...)
>> przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki
>> operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody
>> klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora.
>
> Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis
> potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie?
> Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam
> się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.
Masz dwie opcje:
- nie robić nic - czyli zaakceptować zmianę ceny
- nie zaakceptować i, z reguły, rozwiązać umowę.
W drugim przypadku istotne jest, że w takim przypadku operatorowi nie
należy się odszkodowanie, kara czy cokolwiek, za wyjątkiem przypadku
opisanego w art. 56 ust.6
W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu
ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie
równowartości ulgi przyznanej abonentowi.
Istotne jest tu słowo "ulga". Nie żadna kara, odszkodowanie czy
rekompensata tylko ulga, wyraźnie określona w umowie, co do rodzaju i
wielkości.
M.
-
19. Data: 2006-07-05 20:13:24
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
mvoicem napisał(a):
> Grandalf napisał(a):
>> Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis
>> potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w
>> umowie? Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że
>> nawet zgadzam się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.
>
>
> Przecież odbierasz ten list, to wiesz co jest w środku....
Wybacz, ale nie mam takich zdolności przeczytania zawartości listy przed
jego otwarciem. A moge go otwarzyć przed podpisaniem odbioru? Bo chyba
nie bardzo... a może
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl
-
20. Data: 2006-07-05 20:24:01
Temat: Re: Uporczywy administrator
Od: Grandalf <g...@o...pl>
Maciej Bebenek napisał(a):
> Masz dwie opcje:
>
> - nie robić nic - czyli zaakceptować zmianę ceny
> - nie zaakceptować i, z reguły, rozwiązać umowę.
>
> (...)w art. 56 ust.6
Czego? Jakiegoś Kodeksu czy, nie wiem...
> W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
> tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
> abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
> abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu
> ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie
> równowartości ulgi przyznanej abonentowi.
>
> Istotne jest tu słowo "ulga". Nie żadna kara, odszkodowanie czy
> rekompensata tylko ulga, wyraźnie określona w umowie, co do rodzaju i
> wielkości.
Naj bardziej mi teraz chodzi o informacjach od admina o podwyżcze
abonamentu. Czy mój podpis przy odbiorze listy jest równoznaczny z
zaakceptowaniem podwyżki?
--
Zapraszam do odwiedzin:
http://grandalf.blog.onet.pl/
Może znajdziesz atrakcyjną ofertę:
http://www.swistak.pl