  • 1. Data: 2008-07-07 06:08:26
    Temat: Umowa zlecenie a kradzież gotówki + smierć - co z tym zrobić... help me !
    Od: "Marek Marecki" <m...@g...com>

    witajcie,

    Zdarzyła się sytuacja:
    Osoba w zarządzie, powołana na stanowisko z-cy prezesa małej spółdzielni
    mieszkaniowej i zatrudniona na podstawie umowy zlecenia prowadziła kasę w
    tej spółdzielni. Po jej smierci (początek kwietnia), podczas komisyjnego
    odbioru dokumentów i kasy po zmarłej osobie okazało się że brakuje ok. 10
    000 zł.
    Do tej pory poprzedni zarząd nic z tym faktem nie zrobił, więc został
    odwołany.

    Osoba ta zostawiła spadek (mieszkanie) i trójkę pretendentów do spadku- jej
    dzieci.

    Co w tej sytuacji może i powinien zrobić nowopowolany zarząd spółdzielni?

    Czy można jakoś zmusić dzieci zmarłej do spłaty tego długu (np. ugoda?) ?

    Czy w świetle prawa jest to przestępstwo=kradzież?
    Czy nowy zarząd ma obowiązek zgłosić do do prokuratury?
    Jaki będzie przewidywany wynik dochodzenia ze względu na śmierć? /umożenie
    postępowania?/

    Pomocy...

    Serdecznie pozdrawiam
    SMi

    Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
    (poprzedniej) korespondencji !!!

  • 2. Data: 2008-07-07 08:49:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 7 Jul 2008 08:08:26 +0200, Marek Marecki napisał(a):

> [...]
    > mieszkaniowej i zatrudniona na podstawie umowy zlecenia prowadziła kasę w

    Spółdzielnia zmarła? ;P

    >(początek kwietnia), podczas komisyjnego odbioru dokumentów i kasy po
    > zmarłej osobie okazało się że brakuje ok. 10 000 zł.

    :/

    > Osoba ta zostawiła spadek (mieszkanie) i trójkę pretendentów do spadku- jej
    > dzieci.

    Wywiad działa :)
    Powiedz no kolego, łatwo teraz zrzucić wszystkie szwindle na osobę która
    się nie może bronić - co?

    > Czy można jakoś zmusić dzieci zmarłej do spłaty tego długu (np. ugoda?) ?

    Jakiego długu?

    > Czy w świetle prawa jest to przestępstwo=kradzież?

    a kto ukradł?

  • 3. Data: 2008-07-07 09:02:26
    Od: "Marek Marecki" <m...@g...com>

    > Spółdzielnia zmarła? ;P
    Osoba z zarzadu prowadzaca (odpowiadająca) kasę (przyjmowała wpłaty (tzw.
    czynsz) od mieszkańców.

    > :/

    > Wywiad działa :)
    > Powiedz no kolego, łatwo teraz zrzucić wszystkie szwindle na osobę która
    > się nie może bronić - co?
    Jak zrzucić?
    Co ty bredzisz? Skoro bylo komisyjne otwarcie i przejecie kasy? Czy wiesz co
    to jest "Raport kasowy" i jak sie prowadzi kasę ?

    > Jakiego długu?
    Ok. Nie długu, tylko skradzionych pieniędzy!

    > a kto ukradł?
    A jak wnioskujesz po tym co napisałem?

  • 4. Data: 2008-07-07 09:03:54
    Od: "M" <n...@f...de>

    Użytkownik "Marek Marecki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Po pierwsze zgłosić do prokuratury asap.
    Po drugie skierować nakaz płątniczy do sądu. Sąd to podbije i od razu do
    komornika, aby wszedł na majątek złodzieja.

    Marzena

  • 5. Data: 2008-07-07 09:12:58
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Marek Marecki pisze:
> [...]
    > Czy nowy zarząd ma obowiązek zgłosić do do prokuratury?
    > Jaki będzie przewidywany wynik dochodzenia ze względu na śmierć?

    a skad pewnosc ze to zmarla ukradla? bo nie moze sie
    bronic? jak wyobrazasz sobie prowadzenie postepowania
    karnego przeciwko zmarlej? Jak wyobrazasz sobie
    egzekwowanie szkody (dlugu) bez stwierdzenia winy?

  • 6. Data: 2008-07-07 09:14:07
    Od: prefi <p...@g...pl>

    M pisze:
> [...]
    > Po drugie skierować nakaz płątniczy do sądu. Sąd to podbije i od razu do
    > komornika, aby wszedł na majątek złodzieja.

    jakas Ty naiwna... Jaki "nakaz platniczy"?
    oswiadczenie, ze w kasie brakuje kasy???

  • 7. Data: 2008-07-07 09:21:04
    Od: "M" <n...@f...de>

    > a skad pewnosc ze to zmarla ukradla? bo nie moze sie bronic? jak
    > wyobrazasz sobie prowadzenie postepowania karnego przeciwko zmarlej? Jak
    > wyobrazasz sobie egzekwowanie szkody (dlugu) bez stwierdzenia winy?

    Bardzo prosto.
    Sąd stweirdza winę. Z uwagi na zgon zawiesza karę. Egzekucja z majątku.
    Tylko nie pisz że po zgonie majątek się przenosi no nieba/vaticanu

  • 8. Data: 2008-07-07 09:27:04
    Od: "Marek Marecki" <m...@g...com>

    > Bardzo prosto.
    > Sąd stweirdza winę. Z uwagi na zgon zawiesza karę. Egzekucja z majątku.
    > Tylko nie pisz że po zgonie majątek się przenosi no nieba/vaticanu

    A pomysł z ugodą zawartą pomiedzy spółdzielnia a 3 spadkobiercami?

    tzn. że akceptują ten dług i ci, którzy odziedziczą majątek, to zobowiązują
    sie do spłaty długu?

    Pozdr.
    Mirek

  • 9. Data: 2008-07-07 09:38:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "M" <n...@f...de> napisał > Bardzo prosto.
    > Sąd stweirdza winę. Z uwagi na zgon zawiesza karę.

    Sąd niczego nie stwierdzi. Z uwagi na zgon zawiesi postępowanie już
    prokuratura.

  • 10. Data: 2008-07-07 09:56:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    M pisze:

    > Bardzo prosto.
    > Sąd stweirdza winę. Z uwagi na zgon zawiesza karę. Egzekucja z majątku.

    Co za brednie... Kara w zawieszeniu dla trupa?!

    W przypadku śmierci oskarżonego postępowanie jest z urzędu automatycznie
    umarzane (jeśli już trwa) lub w ogóle nie jest wszczynane.