  • 1. Data: 2009-03-09 14:51:03
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Pracodawca nie wypłacił mi pensji za ostatni miesiąc (grudzień 2008) gdzie
    powinienem się udać i jakie dokumenty są mi potrzebne a także jakie opłaty
    są z tym związane?

    Pozdrawiam
    Józek

  • 2. Data: 2009-03-09 15:50:11
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Józek wrote:
    > Witam
    > Pracodawca nie wyp?aci? mi pensji za ostatni miesi?c (grudzien 2008) gdzie
    > powinienem sie udaae i jakie dokumenty s? mi potrzebne a tak?e jakie op?aty
    > s? z tym zwi?zane?
    >
    > Pozdrawiam
    > Józek

    to pensja czy umowa zlecenie? zdecyduj sie.

  • 3. Data: 2009-03-09 16:27:51
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    gdzie

    > to pensja czy umowa zlecenie? zdecyduj sie.

    Umowa zlecenie.Wynagrodzenie

  • 4. Data: 2009-03-09 16:35:55
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa zlecenie.Wynagrodzenie

    To nie jest wynagrodzenie tylko umowa zlecenie. Umowa cywilnoprawna. Mozesz
    isc do normalnego sądu. Kodeks Pracy cie nie obejmuje.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 5. Data: 2009-03-09 16:39:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest wynagrodzenie tylko umowa zlecenie. Umowa cywilnoprawna.
    > Mozesz isc do normalnego sądu. Kodeks Pracy cie nie obejmuje.

    Nie przesadzajmy. Niedlugo tez bedziecie mowic, ze to nie umowa.
    To JEST wynagrodzenie. To NIE JEST ETAT, to NIE JEST pracodawca, to
    (jest/nie jest) zatrudnienie (ale tu juz bardziej profesor TW Miodek moglby
    miec cos do powiedzenia).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-03-09 16:44:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest wynagrodzenie tylko umowa zlecenie. Umowa cywilnoprawna.
    > Mozesz

    Np. płatnik podatku dochodowego czy skladek ZUS tez moze uzyskac
    "wynagrodzenie" (taki doslownei termin jest w ustawie) , a przeciez nie jest
    zatrudniany przez US czy ZUS na umowe o prace :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-09 16:56:34
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    Mozesz
    > isc do normalnego sądu. Kodeks Pracy cie nie obejmuje.

    Tytuł jest "Umowa Zlecenie"
    Punkcie 2 pisze: Wynagrodzenie za przepracowany miesiąc będzie wypłacane na
    konto bankowe
    wskazane przez Wykonawce do 10-tego dnia następnego miesiąca.

    Józek

  • 8. Data: 2009-03-09 17:02:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tytuł jest "Umowa Zlecenie"
    > Punkcie 2 pisze: Wynagrodzenie za przepracowany miesiąc będzie wypłacane
    > na
    > konto bankowe

    No bo pewnie, z eto jest wynagrodzenie.
    Tylko niektorym sie juz poprzewracalo w glowach od prostowania mylenia
    pojec zwiazanych z umowami o prace, ze uroslo to juz do absurdu.
    Niedlugo beda wyzywac i poprawiac, jak ktos o umowie zlecenie powie
    "umowa" - rezerwujac to pojecie tylko do umow o prace.
    Masz generalnie dwa wyjscia - labo wystapic do sadu pracy o uznanie tej
    umowy za umowe o prace i "Zleceniodawca" dostanei po uszach - al euwaga -
    paru juz pisalo, ze to nie takie oczywiste i 100%-we, ze wygrasz - musialbys
    opisac szczegoly - co robiles, czy po 8 godzin, czy miales przelozonego i
    takie tam.
    A druga mozliwosc, to zwykly pozew cywilny (w ktorym placisz normalne koszty
    wpisu itp. - jak w typowaej sprawie "o miedze").

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-03-09 17:37:31
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    koszty
    > wpisu itp. - jak w typowaej sprawie "o miedze").

    Dziękuje, ale nie mogę, nie umiem znalez żadnych wzorów dokumentów
    i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
    nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?

    Józek

  • 10. Data: 2009-03-09 17:50:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote
> [...]

    > i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
    > nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?

    A z której możliwości chcesz skorzystac?