    From: "Prox" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa partnerska na pisane oprogramowanie?
    Date: 24 Mar 2005 12:55:29 +0100

    Witam

    Chciałbym zasiegnac opinii i pomocy osob, ktore moga i potrafia mi pomoc.
    Otoz chcialbym zalegalizowac moja wspolprace z programista, z ktorym wpadlismy
    na pomysl, aby stworzyc pewnego rodzaju oprogramowanie. On sie zajmie glownie
    napisaniem, a ja pomyslami i pozniejszym jego testowaniem w innych firmach. Obaj
    pracujemy paredziesiat km od siebie i w oddzielnych firmach, ktore nie maja nic
    wspolnego z naszym przedsiewzieciem.
    Wyobrazam sobie to tak, ze po stworzeniu softu, ktore zostanie np sprzedane w
    Polske, ja np dostane jakis procent zysku, jako wspoltworca. Tylko jak ja mam
    niby to kontrolowac? Do tego dochadza prawa autorskie.
    Czy aby wszystko bylo nalezycie na papierze wymagane jest, aby miec wspolnie
    zalozona dzialalnosc gospodarcza?
    Czy moze wystarczy jakas umowa? Tylko ze nie mam zadnego wzoru, a tym bardziej
    pomyslu na napisanie jej.

    Dziekuje wszystkim z gory za pomoc!
    Pozdrawiam
    P.S. Przepraszam, ze pisze z niusy.onet.pl ale nie jestem teraz w domu :) ]

    --
    Prox