  • 11. Data: 2009-05-06 10:28:36
    Temat: Re: Umowa najmu na czas określony, bez okresu wypowiedzenia
    Od: Michał <...@p...fm>

    Dnia Mon, 4 May 2009 11:18:45 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > terminie wypowiedzenia, karach, itd.
    >
    > Od pewnego czasu mam problemy z płatnościami, i najemca wypowiedział mi
    > umowę. Spłaciłem całą zaległość, jaką miałem u najemcy do dnia zajmowania
    > biura.
    > Najemca żąda odemnie jednak zapłaty za kolejne miesiące, aż do dnia kiedy
    > umowa się zakończy plus 2 m-ce wypowiedzenia, mimo iż takich zapisów w
    > umowie nie ma, a ja z biura już nie korzystam.
    >
    > Czy ma do tego prawo, jeżeli nic o tym nie ma w umowie?
    > Czy umowa może być rozwiązana przed upłnieciem okresu na jaki została
    > podpisana, i jeżeli tak, to z takimi sankcjami?

    Nie wiem jak mogłem to przeoczyć,
    w umowie jest napisane tak:

    najem całego lokalu wymienionego w punkcie 2 umowy zawiera się na czas
    nieokreślony. Mozliwość rozwiązania umowy przysługuje stronom po upływie 1
    roku od dnia podpisania umowy, z zachowaniem 2-miesięcznego okresu
    wypowiedzenia.

    i dalej o tym ze w przypadku nie płacenia przez 2 pełne okresy, moze
    wypowiedzieć umowe...

    Ale właśnie co, skoro ją wypowiada, to czy moze żądać zapłaty za kolejne
    miesiące po dniu wypowiedzenia umowy, i dlaczego 2 m-ce dolicza do tej
    umowy, skoro do konca umowy jest jeszcze kilka miesięcy?.

    przepraszam za zamieszanie, usiadłem do tego na spokojnie, i tak to
    wygląda.

  • 12. Data: 2009-05-09 12:52:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, Michał wrote:

> [...]
    > miesiące po dniu wypowiedzenia umowy, i dlaczego 2 m-ce dolicza do tej
    > umowy, skoro do konca umowy jest jeszcze kilka miesięcy?.

    Zdaje sie wiem czego nie rozumiesz.
    Wypowiedzieć można *na okres obowiązywania* nie wcześniejszy niż
    rok, tak?
    Czyli można wypowiedzieć np. od lutego 2010 roku.
    Ale wypowiedzieć (z tamtą datą) TERAZ.

    Gość *MOŻE* ci wypowiedzieć *teraz* z terminem *od teraz*.
    Czyli skasować Cię za 2 miesiące i mieć wolny lokal.
    Ale widać kryzys, chętnych nie ma...

    No to wypowiada Ci w najwcześniejszym terminie, w którym równie
    dobrze możesz zrobić to Ty sam.
    Bo przecież możesz TERAZ napisać pismo, że w od 1 siepnia
    (zakładając że było "od sierpnia", czyli rok będzie w sierpniu)
    wypowiadasz umowę, z dwumiesięcznym terminem (koniec
    ostatniego września, od października nie ma umowy).

    Podstawowa rzecz której nie napisałeś - NA KIEDY wynajmujący
    Ci wypowiedział.
    Nie *kiedy wypowiedział*, ale *z jakim terminem wypowiedzenia*.
    Nie ma przepisu "wypowiedzenie musi się zaczynać w dniu jego
    doręczenia"!

    Biorąc pod uwagę że najwyraźniej się zdenerwowałeś, zacząłeś
    mylić najemcę z wynajmującym i dopiero zajrzałeś do umowy po
    paru postach, to pewnie nie zwróciłeś uwagi kiedy mówił że
    "wypowiada" w jaki sposób określił "od kiedy".

    IMVHO - jego intencją było właśnie wypowiedzenie DZIŚ ale
    *ze skutkiem* "od za cztery miesiące".
    I od tego dnia jeszcze dwa miesiące wypowiedzenia.

    Jak Ci dał to na piśmie to przytocz.

    A jak nie dał na piśmie to on jest górą - bo Ty i tak nie mozesz
    wcześniej wypowiedziec, a ustna zmiana pisemnej umowy jest
    nieskuteczna, art.77 tu:
    _117.html
    ...więc niezależnie od tego co nagadał umowa byłaby na razie
    niewypowiedziana!

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-05-09 20:40:27
    Od: Michał <...@p...fm>

    Dnia Sat, 9 May 2009 14:52:59 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > paru postach, to pewnie nie zwróciłeś uwagi kiedy mówił że
    > "wypowiada" w jaki sposób określił "od kiedy".

    Masz rację, dzięki za zrozumienie

    > IMVHO - jego intencją było właśnie wypowiedzenie DZIŚ ale
    > *ze skutkiem* "od za cztery miesiące".
    > I od tego dnia jeszcze dwa miesiące wypowiedzenia.
    >
    > Jak Ci dał to na piśmie to przytocz.

    tak mam na pismie

    napisane jest tak: W związku z naruszeniem umowy najmu lokalu... zawartej
    26.08.2008 zgodnie z &7 punkt 6 (tj: Opóźnienie w zapłacie czynszu najmu
    przekraczające dwa pełne okresy płatności stanowi podstawę do wypowiedzenia
    umowy najmu bez zachowania terminów wypowiedzenia) wypowiadam umowę najmu
    lokalu z dniem 30.04.2009 i wzywam do zwrotu lokalu.

    Zgodnie z &1 punkt 4 (tj: Najem całego lokalu wymienionego w punkcie 2
    umowy zawiera się na czas nieokreślony. Możliwość rozwiązania niniejszej
    umowy przysługuje stronom po upływie 1 roku od dnia podpisania umowy, z
    zachowaniem 2 miesięcznego okresu wypowiedzenia) wzywam do uregulowania
    czynszu za okres 4 m-cy do okresu pełnego roku uzytkowania lokalu + 2 mce
    okresu wypowiedzenia.

> [...]
    _117.html
    > ...więc niezależnie od tego co nagadał umowa byłaby na razie

    sam nie wiem co o tym myśleć, umowa niby na czas nieokreslony, ale jednak z
    okresem zastrzeżonym, wypowiada mi umowę bez zachowania okresu
    wypowiedzenia, ale żąda zapłaty za dodatkowe miesiące, plus miesiące
    wypowiedzenia...

    Dzięki bardzo za zainteresowania :)

  • 14. Data: 2009-05-09 21:17:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2009, Michał wrote:

> [...]
    > zachowaniem 2 miesięcznego okresu wypowiedzenia) wzywam do uregulowania
    > czynszu za okres 4 m-cy do okresu pełnego roku uzytkowania lokalu + 2 mce

    Jeśli on miał prawo wypowiedzenia umowy "natychmiast" to IMVHO
    się podłożył wypowiadając "teraz".
    Literalnego zapisu nie mamy, ale tak mi wychodzi.
    Zacytuj (warunki wypowiedzenia przez wynajmującego z umowy), może
    ktoś skomentuje.
    BTW: kilka dni będe niedostępny.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-05-09 22:42:21
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Michał pisze:

    > Może jeszcze raz od początku,
    >
    > umowa była na okres jednego roku,
    > wypowiedzenie nastapiło w powodu opóźnień w opłacaniu czynszu,
    > Wynajmujacy ujał to tak
    > "wzywam do uregulowania czynszu za okres 4 m-cy do okresu pełnego roku
    > uzytkowania lokalu + 2 m-ce okresu wypowiedzenia, no i ze mam opuścic
    > lokal.

    MOze naprawdę zacznij jeszcze raz, bo nie wierzę, żeby wynajmujący
    napisał/powiedział "wzywam.. no i mam opuścić".

    Poza tym, albo na rok, albo dodatkowo 2 miesiące wypowiedzenia, albo
    masz płacić za cały okres, albo opuścić, tertium non datur.

    Pokaz całą umowę i to wypowiedzenie, będzie można coś napisać

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 16. Data: 2009-05-20 12:44:38
    Od: Michał <...@p...fm>

    Dnia Sat, 9 May 2009 23:17:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Literalnego zapisu nie mamy, ale tak mi wychodzi.
    > Zacytuj (warunki wypowiedzenia przez wynajmującego z umowy), może

    Witaj,
    wrociłes już?
    chciałbym ci wysłac skany umowy i wypowiedzenia,
    pozdrawiam