  • 1. Data: 2004-12-31 12:21:48
    Temat: Umowa najmu garażu - ważność tej umowy
    Od: Barney <m...@o...pl>

    Witam Grupowiczy,

    Mam oto taki problem. Mam zawartą z TBS umowę najmu miejsca
    parkingowego. Umowa została zawarta w styczniu tego roku i na umowie
    widnieją podpisy: Mój i ówczesnej Pani Prezes.
    Na jesien tego roku zmieniła się Pani Prezes TBS-u.
    Jedną z jej pierwszy decyzji było oświadczenie że zawarte umowy najmu na
    miejsca postojowe są nieważne, bo nie ma na nich podpisu któregoś z
    członka zarządu (tak jest w statusie TBS). Wiec TBS zaproponował nam
    "przepisanie" tych umów na nowe, ale oczywiśie ze 100% podwyżką. Dla nas
    jest to niekorzystne albowiem aktualna umowa jest zawarta na czas 5 lat,
    nie ma wniej żadnego paragrafu o jakimś wypowiedzeniu, i co
    najważniejsze nie ma paragrafu który mówi o jakichkolwiek podwyżkach.

    Teraz mam pytanie:
    1. Czy TBS może decydować o tym czy umowa jest ważna czy nie ??
    2. Czy jeżeli przez rok brali pieniądze, to nawet jak umowa nie jest
    zawarta zgodnie ze statusem TBS-u można ją tak sobie wypowiedzieć ??

    Według mnie ponieważ jest to umowa na czas 5 lat, to jeżeli 2 strony nie
    wyrażają woli rozwiązania umowy, to jest ona ważna do końca okresu
    zawartego w umowie.
    Pozdrawiam
    Marek

    PS.
    Dodam jeszcze że nikt z zainteresowanych nie dostał nawet formalnego
    wypowiedzenia ze strony TBS-u a mimo to TBS po stwierdzeniu nieważności
    umów wymienił klucze do drzwi garażu (jest to taki garaż podziemny, na
    którym są wydzielone miejsca postojowe) oraz zdekodował piloty do bramy.
    Mieli do tego prawo ??

  • 2. Data: 2005-01-01 23:20:02
    Temat: Re: Umowa najmu garażu - ważność tej umowy
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Fri, 31 Dec 2004 13:21:48 +0100, Barney napisał(a):

> [...]
    > umów wymienił klucze do drzwi garażu (jest to taki garaż podziemny, na
    > którym są wydzielone miejsca postojowe) oraz zdekodował piloty do bramy.

    Umowe najmu reguluje KC a nie statut czegostam. Statut moze miec wplyw na
    umowe stanowiac jej ogolne warunki jesli jest to w umowie wyraznie
    stwierdzone i jesli jest on skutecznie inkorporowany do tej umowy tzn. bez
    trudu dostepny itd. Umowe zawarles z firma a nie prezesem. I jes wazna
    chociazby prezes sie zmienil.

    Pozdro

  • 3. Data: 2005-01-02 12:45:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    na > > miejsca postojowe są nieważne, bo nie ma na nich podpisu któregoś z

    > Umowe zawarles z firma a nie prezesem. I jes wazna
    > chociazby prezes sie zmienil.

    A może chodziło o to, że na umowie powinny być podpisy dwóch członków
    zarządu a jest tylko jeden? I co w takim przypadku?

    Alek

  • 4. Data: 2005-01-02 15:19:30
    Od: " " <r...@g...pl>

    Barney <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > umów wymienił klucze do drzwi garażu (jest to taki garaż podziemny, na
    > którym są wydzielone miejsca postojowe) oraz zdekodował piloty do bramy.

    To, ze na umowie podpisala sie tylko Pani Prezes nie przesadza o tym, czy TBS
    jest nia zwiazany. Nalezy odroznic oswiadczenie Pani Prezes jako osoby
    fizycznej oraz oswiadczenie organu osoby prawnej albo jej pelnomocnika.
    Sposoby wlasciwej reprezentacji osoby prawnej reguluje jej statut. Poniewaz
    piszesz o STATUCIE TBS-u, wnioskuje, ze Towarzystwo ma najprawdopodobniej
    forme prawna spoldzielni(ew. spolki akcyjnej). Dlatego by znalezc odpowiedz
    czy umowa wiaze TBS powinienes zapoznac sie z brzmieniem statutu na dzien
    podpisywania umowy.
    Zobacz tez odpowiednio albo do art. 54-55 prawa spoldzielczego albo do art.
    373 kodeksu spolek handlowych.
    Jezeli w mysl postanowien statutu lub cyt. przepisow Pani Prezes nie mogla
    samodzielnie zawrzec takiej umowy to umowa jest niewazna i TBS ma prawo podjac
    takie dzialania jakie podejmuje.

    roburkov