  • 1. Data: 2004-12-25 12:18:34
    Temat: Umowa licencyjna Fuji - zgodna z prawem?
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Witam!

    Właśnie czytam umowę licencyjną pomiędzy Fujifilm i użytkownikiem. Moje
    wątpliwości budzą takie zapisy:

    6. Ograniczenie odpowiedzialności.
    W żadnym wypadku Fujifilm nie poniesie odpowiedzialności, za żadne ogólne,
    szczególne, bezpośrednie, pośrednie, nieprzypadkowe lub przypadkowe
    uszkodzenia poniesionych w skutek użycia lub niemożności użycia produktu,
    nawet jeśli fujifilm wiedział o możliwości powstania takich uszkodzeń.

    Czy pod ten punkt właściwie można podciągnąć wszystkie uszkodzenia? Także
    te, które gwarancją powinny być objęte?

    12. Obowiązujące prawo.
    Ta Umowa jest podporządkowana i została sformułowana zgodnie z prawem
    Japonii.

    Zwłaszcza ten punkt. Czy czasem nie jest tak, że w Polsce obowiązuje prawo
    Polskie?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2004-12-26 08:50:40
    Temat: Re: Umowa licencyjna Fuji - zgodna z prawem?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 25 Dec 2004 13:18:34 +0100, Greg naskrobał(a):

    > Witam!
    >
    > Właśnie czytam umowę licencyjną pomiędzy Fujifilm i użytkownikiem. Moje
    > wątpliwości budzą takie zapisy:

    nie za bardzo rozumiem czego dotyczy licencja i kto to użytkownik

> [...]
    > uszkodzenia poniesionych w skutek użycia lub niemożności użycia produktu,
    > nawet jeśli fujifilm wiedział o możliwości powstania takich uszkodzeń.

    niedozwolona klauzula umowna a jeżeli użytkownikiem jest konsument nieważna
    z mocy prawa.

    > 12. Obowiązujące prawo.
    > Ta Umowa jest podporządkowana i została sformułowana zgodnie z prawem
    > Japonii.

    Jeżeli obrót odbywa sie na terenie RP to nieważne z mocy prawa. Oczywiście
    należy sprawdzic czego dokładnie dotyczy umowa lic. i czy przypadkiem w tej
    dziedzinie RP nie ratyfikowała jakiś umów szczególnych pozwalających na
    tego typu klauzule.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-12-26 09:16:37
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) w news:cqltvn$t0h$1@news.onet.pl napisał(a):

    > nie za bardzo rozumiem czego dotyczy licencja i kto to użytkownik

    "Ta Umowa Licencyjna Użytkownika ("Umowa") jest umową pomiędzy Fuji Photo
    Film Co., Ltd. ("FUJIFILM") i Użytkownikiem, która ustala warunki licencji
    udostępnionej Użytkownikowi pozwalającej na używanie programów dostarczonych
    przez FUJIFILM."

    > niedozwolona klauzula umowna a jeżeli użytkownikiem
    > jest konsument nieważna z mocy prawa.

    Takie właśnie odniosłem wrażenie. Podobnie dziwnym wydaje mi się zapis z
    punktu 6 (powyższy źle oznaczyłem - to punkt 7) zatytułowanego "Zaprzeczenie
    gwarancji":
    "... Fujifilm nie zapewnia żadnej gwarancji wyrażonej, zakładanej lub
    ustawowej, ani też dotyczącej innych spraw, łącznie, ale nie ograniczając
    się do nienaruszania praw autorskich, patentu, tajemnicy handlowej, ani
    innych praw własności jakichkolwiek stron trzecich, kompetencji i kondycji
    handlowych w jakimkolwiek szczególnym celu."

    Chociaż nie czepiam się za mocno, bo chodzi może o to, że FUJI pośredniczy
    tylko w przekazaniu oprogramowania do użytkownika od właściwej firmy. Jednak
    podobnie jest przecież z normalnymi sklepami - tam też chodzi właściwie o
    pośrednika pomiędzy klientem a producentem (lub innym handlowcem), a nie
    mają prawa zrzec się tego co narzuca im ustawa.

    > Oczywiście należy sprawdzic czego dokładnie dotyczy umowa lic. i czy
    > przypadkiem w tej dziedzinie RP nie ratyfikowała jakiś umów
    > szczególnych pozwalających na tego typu klauzule.

    Najszybciej w LEXie np. na słowo kluczowe "oprogramowanie"?

    pozdrawiam
    Greg