    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa licencyjna Fuji - zgodna z prawem?
    Date: Sun, 26 Dec 2004 10:16:37 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Sebol" <"lobo_(usun_to) w news:cqltvn$t0h$1@news.onet.pl napisał(a):

    > nie za bardzo rozumiem czego dotyczy licencja i kto to użytkownik

    "Ta Umowa Licencyjna Użytkownika ("Umowa") jest umową pomiędzy Fuji Photo
    Film Co., Ltd. ("FUJIFILM") i Użytkownikiem, która ustala warunki licencji
    udostępnionej Użytkownikowi pozwalającej na używanie programów dostarczonych
    przez FUJIFILM."

    > niedozwolona klauzula umowna a jeżeli użytkownikiem
    > jest konsument nieważna z mocy prawa.

    Takie właśnie odniosłem wrażenie. Podobnie dziwnym wydaje mi się zapis z
    punktu 6 (powyższy źle oznaczyłem - to punkt 7) zatytułowanego "Zaprzeczenie
    gwarancji":
    "... Fujifilm nie zapewnia żadnej gwarancji wyrażonej, zakładanej lub
    ustawowej, ani też dotyczącej innych spraw, łącznie, ale nie ograniczając
    się do nienaruszania praw autorskich, patentu, tajemnicy handlowej, ani
    innych praw własności jakichkolwiek stron trzecich, kompetencji i kondycji
    handlowych w jakimkolwiek szczególnym celu."

    Chociaż nie czepiam się za mocno, bo chodzi może o to, że FUJI pośredniczy
    tylko w przekazaniu oprogramowania do użytkownika od właściwej firmy. Jednak
    podobnie jest przecież z normalnymi sklepami - tam też chodzi właściwie o
    pośrednika pomiędzy klientem a producentem (lub innym handlowcem), a nie
    mają prawa zrzec się tego co narzuca im ustawa.

    > Oczywiście należy sprawdzic czego dokładnie dotyczy umowa lic. i czy
    > przypadkiem w tej dziedzinie RP nie ratyfikowała jakiś umów
    > szczególnych pozwalających na tego typu klauzule.

    Najszybciej w LEXie np. na słowo kluczowe "oprogramowanie"?

    pozdrawiam
    Greg