    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ukryte podatki i brzeg jeziora
    Date: 19 Jun 2006 15:14:32 +0200

    Witam.

    Nurtują mnie ostatnio dwa problemy - pierwszy to tzw. opłaty klimatyczne,
    ekologiczne i różne takie inne podatki. Przejeżdżałem sobie właśnie przez
    Wigierski Park Narodowy i całkowicie przypadkowo dowiedziałem się, że u nich
    obowiązuje taki haracz. Zagadnienie jest czysto teoretyczne - jak dalej będą
    próbowali mnie złupić to pojadę sobie do Druskiennik aby tam wydawać moje
    pienądze, podobnie jak innych turystów wywieje w Tatry Słowackie. Ale wie ktoś
    może jaka jest podstawa prawna do wprowadzania tych opłat? Czy cudzoziemcy z
    normalnego kraju (tzn. takiego gdzie dba się o turystów i nie wprowadza takich
    głupot) też muszą płacić?

    Problem drugi - już był kiedyś poruszany. Jest jezioro, zresztą bardzo ładne.
    Od wieków można było spacerować po brzegu, takie spacery dookoła jeziora
    stanowiły tam atrakcję turystyczną. Część brzegu jest prywatna, ale płoty nigdy
    nie dochodziły do samego jeziora. Parę lat temu kupił tam działkę obywatel
    pewnego kraju, powiedzmy ościennego, w posiadłości obok polskiej flagi wywiesił
    flagę swojego kraju i dociągnął płot poza linię brzegową. Dodatkowo wywiesił
    informację że teren prywatny i przejścia nie ma. Może ktoś wie jaka jest
    praktyka w takich wypadkach? Bo wiadomo, że do samej wody płotu stawiać nie
    można, z drugiej strony święte prawo własności... Pytam się w interesie tego
    idioty, żeby go uświadomić, zanim miejscowa ludność której odbiera dochody
    spali mu chałupę.

    Pozdrawiam

    Czapla