    From: "Teresa" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezpieczenie
    Date: Thu, 17 Mar 2005 20:02:24 +0100

    Witam,
    Mam dzialanosc gospodarcza wiec podlegam ubezpieczeniu. Urzednik ZUS
    poinformowal mnie, ze na okres 30 dni mozna sie wyrejestrowac z
    ubezpieczenia i nie placic skladek. Wydal mi tez stosowny druk. Po miesiacu
    zas na wydanym przez urzednika druku wznawialam ubezpieczenie. Niestety
    sytuacja jest taka na rynku, ze sa miesiace w ktorych sie nie zarabia bo nie
    ma zamowien (okres zimy, lato). W tym wiec czasie na miesiac
    wyrejestrowywalam sie. To samo robilo wielu samozatrudnionych. Teraz
    otrzymalm decyzje o zaplaceniu zaleglych skladek i odsetek od 2002 bo, jak
    jak informuje inny urzednik tego samego ZUS-u nie mialam prawa nie placic
    nawet jesli firma byla zamknieta bo prowadzenie dzialanosci liczy sie od
    zgloszenia jej w US do wyrejestrowania w US. Chce zlozyc odwolanie ale
    slyszalm, ze jest z gory skazane na niepowodzenie. Chce jednak sprobowac
    poniewaz uwazam, ze nie ja powinnam placic za brak kompetencji urzednika.
    Mam pytanie jak powinnam uzasadnic odwolanie aby miec szanse na wygranie
    sprawy ? Dziekuje.
    Teresa