  • 31. Data: 2021-10-06 15:29:56
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 15:14, A. Filip pisze:
    > a nie zapomnę jak Gazeta Wyborcza w 2004 w walnęła tytuł o POMÓWIENIACH
    > Jankowskiego.

    Toteż materiały prasowe uważam za wyjątkowo mało wiarygodne źródło
    informacji. Są wyjątki, ale nieliczne.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-10-06 15:30:38
    Temat: Re: Bo ci geje w sutannach to zakała WSZYSTKICH narodów ;)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 15:02, Olin pisze:

    > Ministrantura nie jest przygotowaniem do kapłaństwa.
    > Nawet u nas w niektórych diecezjach dziewczynki mogą służyć do mszy.

    Nie wiedziałem. W których?

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2021-10-06 15:36:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 15:30:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wiedziałem. W których?

    "W blisko połowie z 44 diecezji dziewczęta mogą zostać ministrantkami: w
    diecezji opolskiej, sandomierskiej i sosnowieckiej; archidiecezjach
    gdańskiej, białostockiej i wrocławskiej. Nie wszyscy biskupi jednak chcą
    mieć ministrantki. Przy ołtarzu nie mogą służyć w diecezjach toruńskiej,
    łomżyńskiej, archidiecezji częstochowskiej i całej metropolii krakowskiej."

    https://www.tygodnikpowszechny.pl/dziewczyny-przy-ol
    tarzu-25686

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2021-10-06 15:53:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >...tak jakby nie znali historii tej instytucji.

    Znamy polska, a czy francuska taka sama ?

    >I co na to nasi grupowi obrońcy kościelnej pedofilii?
    >Nadal nie ma dowodów?

    >https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103086,27652618,330-ty
    s-ofiar-francuskiego-kosciola-francja-jest-w-szoku-p
    o.html

    >"Z raportu komisji ds. nadużyć seksualnych we francuskim Kościele
    >wynika, że od 1950 roku francuscy duchowni wykorzystali seksualnie
    >216 tysięcy dzieci i nastolatków. Jak wyjaśnił szef komisji Jean-Marc
    >Sauvé,

    A sa dowody, czy tylko szacunki?

    >liczba ofiar może wzrosnąć nawet do 330 tysięcy, jeśli zostaną
    >uwzględnione nadużycia ze strony świeckich członków Kościoła.

    A nalezy, czy nie nalezy?

    Bo co to jest "swiecki czlonek kosciola" ?
    Wiekszosc polskich pedofili pewnie chrzczona byla.

    Ale jak sie spelni twoje marzenie, to czlonkami nie bedą, a pedofilami
    tak :-)

    >Podkreślił, że sprawy przez lata skrywała "zasłona milczenia"."
    >"raport zawiera również rekomendacje, co należy zmienić. - Pierwsza
    >to jest to, żeby zreformować prawo kościelne, w szczególności wymiar
    >karny (...)"

    A co z prawem panstwowym?
    Przeciez we Francji rozdzial od Kosciola jest juz dlugi, teraz az do
    humorystycznego stopnia, i co - nie pomogl?

    J.

  • 35. Data: 2021-10-06 15:57:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rzekomo poszkodowana odpuściła.

    -----

  • 36. Data: 2021-10-06 17:05:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I tu Cię zapewne zaskoczę. Masz więcej, niż sam sądzisz, racji.

    Ale więcej racji z błędem wyznawców, czy z lewackimi ofiarami, które
    atakują niesłusznie kościół?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 37. Data: 2021-10-06 17:19:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.10.2021 o 15:53, J.F. pisze:

    > A sa dowody, czy tylko szacunki?

    Wyssali to sobie z palca. Tak dla jaj.

    > Przeciez we Francji rozdzial od Kosciola jest juz dlugi, teraz az do
    > humorystycznego stopnia, i co - nie pomogl?

    Najwyraźniej jeszcze za krótki.
    Teraz możesz sobie wyobrazić, co się dzieje w państwach nadal
    kościelnych aż do humorystycznego stopnia. Takich jak Polska.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 38. Data: 2021-10-06 17:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    >Jak śmiesz zadawać takie homofobiczne pytania?

    >Raport z Francji to jak rozumiem suma *za 70 lat*.
    >Nawet jak się to jasno wskaże (a wielu jakoś dziwnie uwielbia
    >przemilczeć)
    >to KRK "nie wypada w korzystnym świetle" mówiąc BARDZO
    >dyplomatycznie.

    BAAAARDZO dyplomatycznie, bo nawet te 216 tys to 3 tys poszkodowanych
    kazdego roku.
    Masowka niczym w niemieckich obozach ... pracy.

    Ciekawe ... w Polsce mamy 10 tys parafii i jakies 25 tys ksiezy, plus
    6 tys zakonnikow.
    Zakladajac ze we Francji jakos podobnie ... 90% ksiezy jest porzadnych
    (tzn tylko przymyka oko), czy jeden zly ksiadz to ma wiecej ofiar
    rocznie?

    >Tyle że "nieprawidłowości" *przez 70 lat na taką skalę* to już ni
    >złamanego wuja problem/wina *TYLKO* KRK choć jego oczywiście
    >"nie mniej od innych". też mówiąc BARDZO dyplomatycznie.

    Jakos tak, ale widac - i we Francji byl kult ksiedza.

    A prawdziwym problem KRK to chyba jest ... ze sie to rypło.
    I wierni, oraz niewierni, domagaja sie teraz krwi :-)

    Ale czy KRK we Francji nie ma wiekszych problemow?
    Spadajaca ilosc wiernych, ksiezy, wplywow z tacy ...

    >Ile z tego się już przedawniło "jak Polańskiemu (1978)"?

    Nie wiem jakie prawo we Francji, ale mozliwe, ze bardzo duzo.
    A czesc do umorzenia z uwagi na smierc lub stan ksiedza.

    J.

  • 39. Data: 2021-10-06 18:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wyssali to sobie z palca. Tak dla jaj.

    Pisales o dowodach. Widziales te dowody?
    To skad wiesz, ze nie wyssali ?

    >Najwyraźniej jeszcze za krótki.

    No chyba tak. Albo ... ktos tu wysysa z palca?

    >Teraz możesz sobie wyobrazić, co się dzieje w państwach nadal
    >kościelnych aż do humorystycznego stopnia. Takich jak Polska.

    Niby tak.
    A z drugiej strony - ciagle jeszcze u nas ludzie dobrowolnie do
    kosciolow chodza.
    Widac im sie podoba. Jak to pogodzic ?

    Z trzeciej - ponoc rosnie ilosc uczniow, co na religie nie chodza.
    Widac im sie nie podoba.
    Ale czy z przyczyn seksualnych, czy idelogicznych - bo ksiadz mowi cos
    przeciwnego niz mlodzi ludzie uwazaja,
    czy z jeszcze innych przyczyn ...

    J.

  • 40. Data: 2021-10-07 01:12:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Toteż materiały prasowe uważam za wyjątkowo mało wiarygodne źródło
    > informacji. Są wyjątki, ale nieliczne.

    Dla mnie wystarczającym świadectwem jaki to wszystko jest i pewnie długo
    będzie gnój jest przemiana Terlikowskiego. Naprawdę trudno akurat tego
    gościa posądzić o kościołożerstwo, a jakby na to nie patrzeć, od pewnego
    już czasu, meritum, czy nawet ton jego wypowiedzi jest dość zbliżony do
    tych wcześniejszych "nagonek" medialnych.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,276
    50779,terlikowski-o-ustaleniach-francuskiej-komisji-
    porazajace-liczby.html
    "Uważam, że na tym etapie komisja na wzór francuski w Polsce nie może
    powstać, ponieważ do tego konieczna jest zmiana mentalności ludzi
    Kościoła. Polski episkopat nie jest chętny, żeby całościowo potraktować
    problem pedofilii. Chęci nie ma także wśród większości polskich księży,
    a także, jak sądzę, wśród najbardziej zaangażowanych świeckich katolików
    - mówi nam Tomasz Terlikowski. - W związku z tym, na szybkie powołanie
    podobnej komisji u nas bym nie liczył, ale mam nadzieję, że w dającej
    się przewidzieć przyszłości taka komisja powstanie. "

    --
    Marcin