    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Date: Wed, 06 Oct 2021 23:12:56 GMT

    On 2021-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Toteż materiały prasowe uważam za wyjątkowo mało wiarygodne źródło
    > informacji. Są wyjątki, ale nieliczne.

    Dla mnie wystarczającym świadectwem jaki to wszystko jest i pewnie długo
    będzie gnój jest przemiana Terlikowskiego. Naprawdę trudno akurat tego
    gościa posądzić o kościołożerstwo, a jakby na to nie patrzeć, od pewnego
    już czasu, meritum, czy nawet ton jego wypowiedzi jest dość zbliżony do
    tych wcześniejszych "nagonek" medialnych.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,276
    50779,terlikowski-o-ustaleniach-francuskiej-komisji-
    porazajace-liczby.html
    "Uważam, że na tym etapie komisja na wzór francuski w Polsce nie może
    powstać, ponieważ do tego konieczna jest zmiana mentalności ludzi
    Kościoła. Polski episkopat nie jest chętny, żeby całościowo potraktować
    problem pedofilii. Chęci nie ma także wśród większości polskich księży,
    a także, jak sądzę, wśród najbardziej zaangażowanych świeckich katolików
    - mówi nam Tomasz Terlikowski. - W związku z tym, na szybkie powołanie
    podobnej komisji u nas bym nie liczył, ale mam nadzieję, że w dającej
    się przewidzieć przyszłości taka komisja powstanie. "

    --
    Marcin