  • 11. Data: 2011-04-27 10:32:02
    Temat: Re: Trefna plyta - rezygnacja z licencji
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KRZYZAK wrote:
    > Kupilem plyte RHCP - Californication.
    > A wlasciwie nie plyte, tylko jak sie tu dowiedzialem prawo do
    > sluchania utworow na niej nagranych.
    > Niestety owe utwory sa na niej nagrane w taki sposob, ze nie moge ich
    > sluchac w trosce o uszy i samopoczucie.
    > Chcialbym zrezygnowac z mojego prawa do sluchania tych utworow. Czy
    > dostane zwrot pieniedzy?

    Juz wiesz dlaczego spora czesc obywateli swiata nie kupuje tylko sciaga od
    przyjaciól, co jest calkowicie zgodne z prawem dodam? Bo wiekszosc tego co
    sie wydaje to jest popelina, kompletna.

  • 12. Data: 2011-04-27 10:37:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-27 12:32, Marek Dyjor pisze:

    > Juz wiesz dlaczego spora czesc obywateli swiata nie kupuje tylko sciaga
    > od przyjaciól, co jest calkowicie zgodne z prawem dodam?

    Podobnie mieć przyjaciół-przestępców też jest zgodne z prawem. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2011-04-27 11:29:51
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK"

    > Nie sa sbiektywne.
    Aha, twoje subiektywne wrażenie jest obiektywne ;)

    > Mozna stwierdzic pomiarowo, ze dzwiek jest skompresowany
    > i przyciety.
    Jeżeli wykonano by badanie widma zapisu dźwięku i stwierdzono
    charakterystyczne dla jakiejś kompresji artefakty, wtedy dopiero możnaby o
    SUBIEKTYWNYCH faktach mówić. Kompresja dźwięku w jakiejkolwiek
    fazie produkcji płyty jest mało prawdopodobna.

    > Glosniki harcza.
    Widocznie taka była intencja twórców i tak wykonano mastering. Jeżeli to
    harczenie nie wynika z cech zestawu głośniki - wyjście wzmacniacza
    urządzenia audio.

    pzdr
    olo

  • 14. Data: 2011-04-27 12:14:35
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-04-2011 13:29, olo pisze:
> [...]
    > SUBIEKTYWNYCH faktach mówić. Kompresja dźwięku w jakiejkolwiek
    > fazie produkcji płyty jest mało prawdopodobna.

    Chodziło zapewne o kompresję dynamiki, która jest akurat BARDZO
    prawdopodobna.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_dynamiki

    i jeszcze

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

    --
    .B:artek.

  • 15. Data: 2011-04-27 13:17:08
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 07:21:33 +0000, Olgierd napisał(a):
    /.../

    > Samej licencyjnej niebardzo. Ale jak podejdziesz do tego od strony
    > egzemplarza płyty, na której zarejestrowane zostały owe utwory, to
    > dojdziesz do przepisów o "niezgodności".

    Z czym "niezgodności"? Jemu nie chodzi o wadliwy egzemplarz.

  • 16. Data: 2011-04-27 13:44:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 13:17:08 +0000, Smok Eustachy napisał

    > Z czym "niezgodności"? Jemu nie chodzi o wadliwy egzemplarz.

    Bo ja wiem? To chyba jest jednak wada. No chyba że temat dotyczy
    rzeczywiście środków artystycznego wyrazu.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2011-04-27 14:04:07
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Chodziło zapewne o kompresję dynamiki, która jest akurat BARDZO
    > prawdopodobna.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_dynamiki

    Kompresja dynamiki raczej jest używana do spłaszczenia dynamiki i
    wyeliminowania "harczenia". Nie jest kompresją która powoduję utratę danych
    a w związku z tym i jakości, typową dla mptrójkopodobnych. Więcej utwór po
    takiej "kompresji" zawiera więcej danych niż przed nią.

    > i jeszcze
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

    Tę można doskonale zaobserwować w reklamach. Również nie wywołuje
    przesterowań. Jeżeli przesterowania zostały faktycznie użyte w materiale na
    płycie to niewątpliwie takie było zamierzenie twórców.

    pzdr
    olo

  • 18. Data: 2011-04-27 14:47:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 13:44:31 +0000, Olgierd napisał(a):
    /.../

    > Bo ja wiem? To chyba jest jednak wada. No chyba że temat dotyczy
    > rzeczywiście środków artystycznego wyrazu.

    Środków no boa czego?

  • 19. Data: 2011-04-27 17:14:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smok Eustachy wrote:
    > Dnia Wed, 27 Apr 2011 13:44:31 +0000, Olgierd napisał(a):
    > /.../

    > Środków no boa czego?

    hm...jeśli to jest głęboka kompresja dynamiki powodująca, że muzyka tworzy
    jednostajny hałas to bym tego nie nazwał środkiem wyrazu artystycznego.

  • 20. Data: 2011-04-27 17:15:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    olo wrote:
> [...]
    > przesterowań. Jeżeli przesterowania zostały faktycznie użyte w
    > materiale na płycie to niewątpliwie takie było zamierzenie twórców.

    celowa produkcja gówna nienadającego się do słuchania.