  • 11. Data: 2004-08-12 20:22:27
    Temat: Re: Testament.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cfg37b$gm2$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Oczywiście.
    > Postępowanie ogranicza się do złożenia przez spadkobierców zapewnienia, że
    > testamentu nie ma.
    > Po co sporządzać testament i go ukrywać.
    > Testament notarialny zabezpiecza spadkodawcę przed ewentualnym
    zniszczeniem
    > testamentu własnoręcznego przez spadkobierców ustawowych, ale tenże
    > spadkodawca musi powiadomić kogoś, iż u tego notariusza jest złożony
    > testament, o czym notariusze zazwyczaj pouczają.

    Rzecz w tym, ze nikt się do owej wiedzy nie przyznaje.

    I tak przy okazji. W moim wypadku sąd podzielił zgodnie z ustawą, bo
    zeznaliśmy, ze o testamencie nic nam nie wiadomo. Co będzie, jak za jakiś
    czas znajdzie się ów testament? Wie ktoś?

  • 12. Data: 2004-08-12 22:53:19
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > I tak przy okazji. W moim wypadku sąd podzielił zgodnie z ustawą, bo
    > zeznaliśmy, ze o testamencie nic nam nie wiadomo. Co będzie, jak za jakiś
    > czas znajdzie się ów testament? Wie ktoś?

    Nastąpi wznowienie postępowania.

    ---
    Pzdr

  • 13. Data: 2004-08-12 23:22:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nastąpi wznowienie postępowania.

    No ale ono jest prawomocnie zakończone. Niektóre osoby przymierzają się do
    podziału schedy, choć idzie to dość opornie. Bo o ile inne osoby były
    zainteresowane w dopełnieniu formalności nabycia, to już nie są
    zainteresowane fizycznym podziałem.

  • 14. Data: 2004-08-12 23:56:40
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

> [...]

    > podziału schedy, choć idzie to dość opornie. Bo o ile inne osoby były
    > zainteresowane w dopełnieniu formalności nabycia, to już nie są

    Co nie jest prawomocnie zakończone ? Postępowanie o stwierdzenie nabycia
    spadku ?

  • 15. Data: 2004-08-13 05:47:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:

    > No ale ono jest prawomocnie zakończone.

    art.679 kpc

    KG

  • 16. Data: 2004-08-13 06:12:06
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "kam"

    > art.679 kpc

    O właśnie, nawet bez wznawiania :-)

    --
    Pzdr

  • 17. Data: 2004-08-13 16:02:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co nie jest prawomocnie zakończone ? Postępowanie o stwierdzenie nabycia
    > spadku ?

    Nie rozumiem. Taż napisałem, że jest. Może coś źle przeczytałeś?

  • 18. Data: 2004-08-13 16:05:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > art.679 kpc

    I o to chodziło. Czyli jest rok na znalezienie, a później po ptakach.

  • 19. Data: 2004-08-14 06:03:54
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
    zainteresowane fizycznym podziałem.

    > Nie rozumiem. Taż napisałem, że jest. Może coś źle przeczytałeś?

    Faktycznie, źle przeczytałem. Późna pora i zmęczenie.

    ---
    Pzdr.

  • 20. Data: 2004-08-14 07:07:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > I o to chodziło. Czyli jest rok na znalezienie, a później po ptakach.

    Inaczej rozumiem ten przepis. Ma rok od znalezienia testamentu, bo
    dopiero wtedy ma możliwość złożenia wniosku o zmianę.

    KG