  • Data: 2005-05-07 17:46:21
    Temat: Telefon komórkowy i zgłaszanie reklamacji...
    Od: "Łukasz" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Serdecznie Witam!

    Na moim telefonie komórkowym, obok aparatu widnieje napis "VGA 4X ZOOM", na
    stronie producenta (Motorola) możemy przeczytać: "Jeszcze więcej rozrywki:
    wbudowany aparat fotograficzny z czterokrotnym zoomem (...)". Sytuacja jest
    inna, jeśli sprawdzimy dostępność czterokrotnego zoomu w aparacie! W
    rzeczywistości telefon ma tylko trzykrotny zoom. Wydawać by się mogło, że to
    tylko mały szczegół, ale jako konsument mam prawo domagać się, aby produkt był
    zgodny z przedstawianymi mi zapewnieniami.

    W myśl Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, opisany przeze mnie powyżej
    przypadek, jest przykładem niezgodności towaru z umową i mam prawo domagać się
    naprawy tej usterki, wymiany aparatu bądź odstąpienia od umowy (w tym wypadku
    aparat jest integralną częścią z kartą MixPlus, zatem chodzi tu o zerwanie
    umowy z siecią PlusGSM).

    Czy rzeczywiście, w tym co napisałem mam rację? Jeśli się mylę, bardzo proszę
    mnie sprostować. Proszę również o jakieś rady w związku z rozwiązaniem tego
    problemu.

    Z góry wielkie dzięki,
    Łukasz