  • 171. Data: 2023-11-14 11:24:29
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 11:11:30 +0100, Olin wrote:

    > Nie męcz się więcej, bo wojsko przyznało się do zabicia żubra, ale trzeba
    > przyznać, że nie zawodzisz.

    Do zabicia, czy do wypadku z udziałem żubra?

    J.

  • 172. Data: 2023-11-14 11:28:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Nov 2023 20:32:07 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przede wszystkim, jak zmarzniesz, to sobie pójdziesz do ciepłego. Tu nie
    > pĂłjdziesz.

    W mieście jest o wiele lepiej, bo można spałować julki; od razu się
    rozgrzejesz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubĂłstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 173. Data: 2023-11-14 11:30:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 11:11:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > na pojeździe i zwierzęciu może jeszcze świadczyć o tym, że zwierzę padło
    > w wyniku ucieczki przed pojazdem. Też częste.
    >
    > Zwierzę jest głupie. Jak jedziesz i świecisz światłami, to ono ucieka na
    > kierunku, w którym świecisz, a nie zbiegnie Ci z drogi. Ja u nas często
    > na chwilę włączam postojowe. Wówczas zając, czy inna sarenka zbiegnie w
    > przydrożne krzaki. Jak nie, to zająca zagonisz na śmierć nie najeżdżając
    > na niego - przykładowo. Na serce padnie, bo on też wiecznie kicać "na
    > pełnej" nie może. Sarna się wywali i połamie. Ale będzie do utraty tchu

    Ja tam z praktyki wiem, ze sarny to w poprzek przebiegają, a zające
    wcale.
    Moze i jest jak piszesz, ale zając na drodze? No czasem widać zwłoki.

    Ale ile taki żubr musialby przebiec? 100m chyba nie wystarczy.

    > W wypadku przedmiotowego Żubra nie zdziwił bym się, jakby był podobny
    > mechanizm "potrącenia". Ale ne mam zielonego pojęcia. Po prostu
    > walnięcie samochodem w tonowe zwierzę musi nawet na STARze wojskowym
    > zostawić ślady, a tych nie widać na fotce

    Na fotce to widzisz, ze reflektory swiecą.

    >- ale może to w ogóle inny
    > samochód albo zgoła dziennikarze wzięli inne "przykładowe" zdjęcie.

    Typowe, ale tu jest zubr w kadrze.

    Teraz idzie nowe - sie AI poprosi o zdjecie wojskowej cięzarówki z
    żubrem, i ona to zrobi ...

    > nas na "połowie" artykułów z poszukiwań jest ten sam przewodnik psa z
    > tym samym psem - fotka sprzed jakiś 10 lat. Może my analizujemy zupełnie
    > inne fotografie.

    Dziennikarze tak robią, ale pies .. pewnie jakis owczarek z policyjnej
    hodowli - odróżnisz jednego od drugiego ? :-)

    No dobra - wierze, ze cale zdjecie jest od 10 lat to samo :-)

    J.

  • 174. Data: 2023-11-14 11:43:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 11:24:29 +0100, J.F napisał(a):

    > Do zabicia, czy do wypadku z udziałem żubra?

    Chcesz dzielić włos na czworo, gadaj z Robertem Policmajstrem.
    Uprzedzając jego bajania, zdarzenie nagrało się na monitoringu i ciężarówka
    jechała co najmniej 100 km/h.

    Wojsko ma wydzieloną drogę techniczną wzdłuż granicy, ale to żwirówka, więc
    wolą popierdalać asfaltem przez wieś. Tak objawia się u nich mieszanina
    prostactwa, wątpliwej kultury osobistej i poczucia bezkarności.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 175. Data: 2023-11-14 11:58:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 11:43:00 +0100, Olin wrote:

    > Chcesz dzielić włos na czworo, gadaj z Robertem Policmajstrem.
    > Uprzedzając jego bajania, zdarzenie nagrało się na monitoringu i ciężarówka
    > jechała co najmniej 100 km/h.

    Gdzie ten film?

    > Wojsko ma wydzieloną drogę techniczną wzdłuż granicy, ale to żwirówka, więc
    > wolą popierdalać asfaltem przez wieś. Tak objawia się u nich mieszanina
    > prostactwa, wątpliwej kultury osobistej i poczucia bezkarności.

    Ja tam nie wiem, ale podejrzewam, ze im ta wsiowa pasuje z innych
    przyczyn.
    Skad i dokąd jadą?

    A jakby jechali techniczną, to byś pisał "rozjeżdzają las" :-)

    J.

  • 176. Data: 2023-11-14 12:04:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 11:58:00 +0100, J.F napisał(a):

    > Gdzie ten film?

    Życzysz sobie na jutiubie?

    > A jakby jechali techniczną, to byś pisał "rozjeżdzają las" :-)

    Nie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 177. Data: 2023-11-14 13:47:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 12:04:56 +0100, Olin wrote:

    > Życzysz sobie na jutiubie?

    Skoro widziałes, to chyba gdzies "w internecie", a nie "u mnie w domu"
    czy "u sąsiada".
    Pochwal się linkiem.

    > Nie.

    No ale pisałes "rozjeżdzające puszczę". tzn cytowałes.

    A ta droga techniczna to nie przez Puszczę?

    J.

  • 178. Data: 2023-11-14 14:05:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 13:47:00 +0100, J.F napisał(a):

    > Skoro widziałes, to chyba gdzies "w internecie", a nie "u mnie w domu"
    > czy "u sąsiada".
    > Pochwal się linkiem.

    Pechowo nagrało się na przydomowym monitoringu.
    Donosi o tym choćby Onet:
    https://wiadomosci.onet.pl/bialystok/tragiczny-wypad
    ek-na-granicy-z-bialorusia-zubr-zginal-pod-kolami-wo
    jskowego-jelcza/yyhvx3m

    Ciekawe, czy nośnik sam się uszkodzi, jak w przypadku oświęcimskiego rajdu
    Pasztetowej.

    > No ale pisałes "rozjeżdzające puszczę". tzn cytowałes.

    Jak jadą szutrówką, to nie rozjeżdżają.
    Rozjechany las wygląda, przykładowo, tak:
    https://bi.im-g.pl/im/94/4f/19/z26540180IHG,Rozjecha
    ny-szlak-turystyczny-miedzy-Dabrowa-i-Masl.jpg
    To akurat dzieło bandy Hunów ukrywających się pod nazwą Lasy Państwowe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 179. Data: 2023-11-14 14:16:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Afery by nie było, jakby z niej nie chciano afery zrobić. Potrącenie
    > zwierzęcia przez samochód nie jest żądną aferą. Po prostu kolizja ze
    > zwierzakiem, jakich wiele. Tyle, że tym razem dużym.

    Nie. Tyle że tym razem popierdalająca, *jak zwykle*, wojskowa ciężarówka.
    Gdyby zwykle jeździli normalnie, to afery by nie było.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 180. Data: 2023-11-14 14:30:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Nov 2023 14:05:29 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > Donosi o tym choćby Onet:
    > https://wiadomosci.onet.pl/bialystok/tragiczny-wypad
    ek-na-granicy-z-bialorusia-zubr-zginal-pod-kolami-wo

    Ale filmu nie ma. Zebym tak sam mógł oszacować.

    A w tekscie pisanym
    "Ludzie stąd od dawna zgłaszali, że ciężarówki wojskowe pędzą przez
    ich wioskę. -- Jeśli żołnierz w lesie jedzie 70 km na godz., wypada z
    tego lasu, może trochę zwolni. Przez wieś 50-60 km to oni minimum tak
    jeżdżą, a to naprawdę bardzo dużo -- słyszymy we wsi."

    I juz nie "setką".

> [...]

    > Rozjechany las wygląda, przykładowo, tak:
    > https://bi.im-g.pl/im/94/4f/19/z26540180IHG,Rozjecha
    ny-szlak-turystyczny-miedzy-Dabrowa-i-Masl.jpg

    I myslisz, ze "szutrowej" drogi ciężarówki nie mogą przerobic
    podobnie?

    > To akurat dzieło bandy Hunów ukrywających się pod nazwą Lasy Państwowe.

    No ale to u siebie, swoją drogę rozjechali?

    Tak niestety wygląda gruntowa droga, rozmiękła po deszczu,
    w którą wjedzie cięzki sprzęt. Np używany do wyrębu lasu ...

    J.