  • 1. Data: 2012-05-25 21:21:05
    Temat: TUI - odwołana wycieczka, co robic?
    Od: "Gosha G." <r...@g...com>

    Witajcie,
    Piszę do Was, bo potrzebuję wsparcia w kwestii wycieczki, którą
    wykupiłam w biurze podróży TUI w styczniu 2012 r.
    Kilka słów wprowadzenia żebyście wiedzieli w czym jest problem:
    -oferta first minute, wykupiona w styczniu 2012
    - Grecja, wyspa KOS,
    - dwie osoby - wylot z Poznania 02.06 (my), trzy osoby - wylot z
    Katowic 02.06 (przyjaciele).

    Na nasze wakacje czekaliśmy od stycznia tego roku, kiedy to
    zdecydowaliśmy się na ofertę first minute, termin udało nam się
    znaleźć dogodny, fajny hotel, wyloty w ten sam dzień - kupiliśmy i
    cieszyliśmy się bardzo do dnia dzisiejszego, kiedy to przyjeciele
    otrzymali maila z lakoniczną wiadomością, iż ich lot jest odwołany, a
    innego terminu TUI nie może zaproponować i mają podać numer konta na
    który zwrócą kasę.

    Nasza rezerwacja (tj wylot z Poznania nadal obowiązuje) ale możemy
    wakacje spędzić wyłącznie sami, bo TUI nie ma dla nas, tj dla naszej
    piątki oferty zastępczej (jestem w trakcie rozmów z TUI, ale czarno to
    widzę).

    Przyjeciele zostają na przysłowiowym lodzie, w chwili obecnej już
    raczej niemożliwym jest znalezienie oferty w tym terminie (w
    odpowiednim terminie! i miejscu, z wylotem z KAtowic i z Poznania
    jednego dnia), a my nie chcemy spędzać wakacji na które czeka się cały
    rok bez nich.

    Czy biuro podróży TUI naprawdę pozostaje na wygranej pozycji?
    Dlaczego okazuje się, że firma, która ma ułatwić nam relaks i załatwić
    za nas wszystkie formalności, zgarniając za to niemałą sumkę teraz
    wypina się i właściwie pyta w czym jest problem?
    Jestem zdenerwowana, więc może nieco chaotycznie piszę, ale nie
    ogarniam tego już. Dlaczego TUI ma decyzować z kim mamy spędzać swój
    urlop?
    Czuję się oszukana przez to biuro, z którym kontakt jest naprawdę
    mocno utrudniony, a pracownicy robią wszystko aby nie udzielić żadnej
    wiążącej informacji.

    Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia w walce z nieuczciwym
    biurem podróży?
    Wszystkie wskazówki i sugestie mile widziane. Naprawdę liczę na Waszą
    pomocą.

  • 2. Data: 2012-05-26 09:17:16
    Temat: Re: TUI - odwołana wycieczka, co robic?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gosha G. wrote:
    > Witajcie,

    Zrezygnujcie i pojedzcie razem gdzie indziej.

  • 3. Data: 2012-05-26 09:25:11
    Od: "Gosha G." <r...@g...com>

    On 26 Maj, 09:17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Zrezygnujcie i pojedzcie razem  gdzie indziej.

    Zrezygnować mogą tylko znajomi z wylotem z Katowic. Z wylotem z
    Poznania nic sie nie zmienia, w razie rezygnacji tracimy 90% wpłaconej
    kwoty

  • 4. Data: 2012-05-26 09:44:26
    Od: "Gosha G." <r...@g...com>

    On 26 Maj, 09:25, "Gosha G." <r...@g...com> wrote:

    > Zrezygnować mogą tylko znajomi z wylotem z Katowic. Z wylotem z
    > Poznania nic sie nie zmienia, w razie rezygnacji tracimy 90% wpłaconej
    > kwoty

    Dla pełnego obrazu sprawy wklejam jeszcze ostatniego maila, jakiego
    wysłałam do TUI i ich odpowiedź.

    Moje pismo:
    Szanowna Pani,
    Jestem rozczarowana postępowaniem firmy TUI. Nie wybrałam Państwa
    biura przypadkowo, liczyłam na rzetelność i profesjonalizm firmy,
    która od wielu lat organizuje niewątpliwie ważne chwile dla każdego,
    jakim są wakacje. Pani J. w styczniu br. rezerwowała 5 pobytów na
    wyspie KOS w hotelu Akti Beach Club, przy czym 3 osoby miały wylot z
    Katowic, a 2 osoby z Poznania. Wyłącznie ze względów logistycznych
    wybraliśmy dwa różne miejsca wylotu, natomiast cel był ten sam.
    Nadanie nam dwóch różnych numerów rezerwacji wynika wyłącznie z
    Państwa wewnętrznych procedur i klient nie ma na to żadnego wpływu.
    Czekamy cały rok aby spędzić ze sobą dwa tygodnie czasu, a Państwa
    niezrozumienie problemu i lakoniczne informacje dotyczące odwołania
    lotu z Katowic uważam za nieprofesjonalne i dowodzą chęci łatwego
    zarobku, a nie troski o klienta.
    W zaistniałej sytuacji chciałabym zaznaczyć, iż TUI podkreśla, że
    odpowiada za należyte wykonanie umowy o świadczenie usług
    turystycznych, w moim odczuciu Państwa firma nie dołożyła wszelkich
    starań aby grupa bliskich sobie osób mogła spędzić długo planowane
    wakacje wspólnie.
    Liczę na zrozumienie problemu i propozycje alternatywnej wycieczki
    dotyczącą naszej piątki.
    W przypadku pytań proszę o kontakt.

    Odpowiedź TUI
    Witam,

    Niestety Państwo podjęli decyzję o wylocie z dwóch różnych portów
    wylotowych i w związku z tym zostały założone dwie rezerwacje.
    Natomiast przy zmianie portu wylotowego na jednej rezerwacji, oraz
    prośbie o ofertę zastępczą możemy przygotować taką ofertę zgodnie z
    Warunkami tylko dla rezerwacji w których zmieniamy istotne warunki
    umowy.
    W Państwa przypadku, takie zmiany nie zostały wprowadzone, także
    Państwa prawa nie zostały naruszone.
    Dla Pani J. opracowaliśmy ofertę zastępczą, w chwili obecnej czekamy
    jedynie na przedstawienie decyzji w tej kwestii

  • 5. Data: 2012-05-26 10:32:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 May 2012, witek wrote:

    > Zrezygnujcie i pojedzcie razem gdzie indziej.

    A moga tak po prostu zrezygnować, bez kosztów i bez "ważnej przyczyny"?
    Bo to, że MYSLELI że pojada razem z przyjaciółmi nie jest "istotna
    przyczyna" taka jak np. złamanie nogi, a z opisu wynika, że wspólnego
    wyjazdu w umowie nie zastrzegli.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-05-26 10:49:47
    Od: "Gosha G." <r...@g...com>

    On 26 Maj, 10:32, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   A moga tak po prostu zrezygnować, bez kosztów i bez "ważnej przyczyny"?

    Nie można zrezygnować.Ponosimy w tym momencie 90% kosztów :/

    >   Bo to, że MYSLELI że pojada razem z przyjaciółmi nie jest "istotna
    > przyczyna" taka jak np. złamanie nogi, a z opisu wynika, że wspólnego
    > wyjazdu w umowie nie zastrzegli.

    Otrzymaliśmy dwie różne umowy do podpisnia, oni swoją, my swoją. Nie
    przypuszczaliśmy, ze cokolwiek takiego może się wydarzyć. NA
    przyszłość oczywiście będziemy zastrzegać co tylko się da!

  • 7. Data: 2012-05-26 12:00:14
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > A moga tak po prostu zrezygnować, bez kosztów i bez "ważnej przyczyny"?
    > Bo to, że MYSLELI że pojada razem z przyjaciółmi nie jest "istotna
    > przyczyna"

    A niby dlaczego nie? Równie dobrze w miejsce jednego z przyjaciół można
    wsadzić męża Gosi (akurat miał możliwość wylotu tylko z innego miejsca,
    bo tam akurat pracuje), który poprzez zamieszanie TUI nie będzie mógł
    spędzić wakacji z żoną i dziećmi. Dokładnie taka sama sytuacja. TUI
    chyba nie wnika w stopień relacji i zażyłości uczestników wspólnego
    wyjazdu, więc nie ma znaczenia czy to przyjaciele czy członkowie
    rodziny. Planowali wspólny wyjazd - uniemożliwiono im to, choć
    pierwotnie nic nie stało na przeszkodzie.

    N.

  • 8. Data: 2012-05-26 12:06:01
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-26 10:49, Gosha G. pisze:

    > Nie można zrezygnować.Ponosimy w tym momencie 90% kosztów :/

    Kosztów, czy wpłaconej zaliczki lub zaliczki?

    Jeśli kosztów to biuro będzie musiało wykazać poniesione koszty i
    udowodnić, że nie mogło ich uniknąć. Np. odpadną koszty wyżywienia,
    biletów, opłat klimatycznych i najprawdopodobniej noclegu.

    Jakby się postarał to możnaby pewnie rozwiązać umowę nie tracąc więcej
    niż 20% całkowitej ceny wyjazdu.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-05-26 17:57:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-05-26 10:49:47 +0200, "Gosha G." <r...@g...com> said:

    > Nie
    > przypuszczaliśmy, ze cokolwiek takiego może się wydarzyć.

    I tu się wtrącę. To jest zdecydowana większość wszelkich powodów.
    I zazwyczaj winą usiłują nieprzypuszczający obarczyć drugą stronę...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2012-05-26 18:43:10
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > jest "istotna przyczyna" taka jak np. złamanie nogi, a z opisu
    > wynika, że wspólnego wyjazdu w umowie nie zastrzegli.

    Ja bym jeszcze sprawdził na jakiej podstawie odwołali imprezę tamtym co
    odwołali.

    Też powinni mieć sensowny powód.

    --
    Pozdro